بازدید 4045

فرمانده آمریکایی ناتو به اروپا اعزام شد

آمریکا ژنرال ارشد خود در اروپا را در بحبوحه آنچه که پنتاگون روز یکشنبه «عدم شفافیت» روسیه بر سر بحران اوکراین خواند، بی درنگ به این قاره باز گرداند.
کد خبر: ۳۸۹۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶ 31 March 2014
آمریکا ژنرال ارشد خود در اروپا را در بحبوحه آنچه که پنتاگون روز یکشنبه «عدم شفافیت» روسیه بر سر بحران اوکراین خواند، بی درنگ به این قاره باز گرداند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ازواشنگتن، ژنرال فیلیپ بریدلاو فرمانده عالی ناتو در اروپا و رئیس فرماندهی اروپایی ارتش امریکا روزشنبه پس از دیدار از واشنگتن که قرار بود در آن در برابر کنگره شهادت دهد، به اروپا بازگشت .

دریادار جان کربی سخنگوی پنتاگون گفت: چاک هیگل وزیر دفاع با توجه به عدم شفافیت و قصد رهبری روسیه درمورد تحرکات نظامی خود درامتداد مرز اوکراین تصمیم به بازگشت زود هنگام این ژنرال چهار ستاره به عنوان یک اقدام محتاطانه گرفته است.

کربی با اشاره به عدم اعتماد فزاینده در اوکراین گفت: هیگل می خواست بریدلاو مشورت با متحدان ناتو بویژه درحیطه نفوذ اتحاد شوروی سابق دراروپای شرقی را دنبال کند. ˈ

این خبر درحالی اعلام شد که جان کری وزیرامورخارجه امریکا به امید کاهش تنش های جهانی بر سر الحاق کریمه به روسیه وتقویت نیروهای این کشور درنزدیکی مرز اوکراین ، با سرگئی لاوروف همتای روس خود ملاقات کرد.

دربطن این ابتکار امریکا، تعهد روسیه نسبت به توقف تقویت نیروهای نظامی خود در نزدیکی این همسایه دوران شوروی سابق قرار دارد که براساس برآوردهای دیپلمات های امریکا و اتحادیه اروپا طی روزهای اخیر شمار آنان به 30 تا 40 هزار نفر رسیده است . همچنین امریکا انتظار دارد که روسیه فرمان بازگشت نیروهایش از پایگاه هایشان درکریمه را صادر کند.

برید لاو قراراست درروزهای سه شنبه وچهارشنبه با وزیران خارجه ناتو ملاقات کند.

وی قرار بود روز سه شنبه درمقابل کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا و روزچهارشنبه در مقابل کمیته مشابه مجلس نمایندگان ادای شهادت سالیانه اش را انجام دهد.

کربی گفت: هرچند که بازگشت این ژنرال به معنای قریب الوقوع بودن یک اقدام نظامی در اوکراین نیست ، ولی وی وقت بیشتری برای مشورت نزدیک با اعضای ستادخود و متحدان و شرکای ما و دادن مشاوره بهتر به رهبران ارشد پیدا خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# سعید جلیلی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری