بازدید 24238
«پنجمعه» با «تابناک»؛

فیلم: نوای ایرج بسطامی را با همراهی مضراب پرویز مشکاتیان بشنوید

نمایشگاه هنرمندان خودآموخته با ۸۰۰ اثر از ۶۵ هنرمند‌آموخته تا ۲۹ فروردین در همه گالری‌های خانه هنرمندان در حال برگزاری است. در حاشیه این نمایشگاه کارگاه‌های نقش حنا و شن و ماسه نیز برپا شده است. چکناواریان، رهبر مطرح ارکستر که در زمینه نقاشی‌ آموزشی ندیده و در حکم یک خودآموخته تجربیات خود را به نمایش گذاشته است...
کد خبر: ۳۹۳۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۵ 16 April 2014
آخرین آخرِ هفته نخستین ماه ۱۳۹۳ فرا رسید و همزمان، تقریباً همه مجموعه‌های فرهنگی به ویژه گالری‌ها، بازگشایی نموده‌اند و فعالیت‌هایشان را با میزبانی از اتفاقات تازه در سال جدید از سر گرفته‌اند؛ رویدادهایی که تازه‌ترین‌هایشان را در «پنجمعه» می‌توانید پی بگیرید و از فرصت پایان هفته، بهره بهتری ببرید. پیش از آن اما می‌توانید نوای «مرا عاشق چنان باید» را با صدای زنده‌یاد استاد ایرج بسطامی با همراهی زنده‌یاد استاد پرویز مشکاتیان و گروه عارف بشنوید و برای شادی روحشان دعا کنید.

به گزارش «تابناک»، نمایشگاه هنرمندان خودآموخته با ۸۰۰ اثر از ۶۵ هنرمندآموخته تا ۲۹ فروردین در همه گالری‌های خانه هنرمندان در حال برگزاری است. در حاشیه این نمایشگاه، کارگاه‌های نقش حنا و شن و ماسه نیز برپا شده است. چکناواریان رهبر مطرح ارکستر که در زمینه نقاشی، آموزشی ندیده و در حکم یک خودآموخته تجربیات خود را به نمایش گذاشته، در مورد ویژگی آثار هنرمندان خودآموخته گفت: کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، می‌توانند یک ویژگی داشته باشند و آن ‌علاقه به هنر است. نقاشان خودآموخته از طریق رنگ یا خط، روحیه و احساس خودشان را به نمایش می‌گذارند.

بنا بر این گزارش، گالری لاله در آخرین روزهای فروردین‌، میزبان نمایشگاه نخستین سالانه تبادل چاپ دستی خواهد بود. این نمایشگاه که نخستین فعالیت گالری لاله در سال ۹۳ است، به دنبال اعلام فراخوانی به هنرمندان برای تبادل آثار هنری آن‌ها به مناسب عید نوروز شکل گرفت.

در این رویداد با هدف بازخوانی ارزش‌ها و قابلیت‌های هنری چاپ دستی و فراهم کردن زمینه‌ای برای تبادل آثار هنری، ۱۲۲ هنرمند شرکت کردند و آثارشان را در دو بخش نوروز و آزاد به نگارخانه لاله فرستادند که پس از بررسی، ۸۴ اثر در قالب چاپ‌های هنری اعم از کالکوگرافی (حکاکی روی فلز)، چاپ چوب، لینولئوم و سیلک اسکرین حایز استانداردهای چاپ و قوانین تیراژ شناخته شد.

همچنین بیست هنرمند مدعو این رویداد را همراهی کردند و اکنون آثار برگزیده این هنرمندان در قالب نمایشگاهی روز ۲۹ فروردین‌ماه در گالری لاله به نمایش درمی‌آید.

گفتنی است، همایون سلیمی، الهه مقدمی، مهدی درویشی، جواد نوبهار، المیرا میرمیران، سعید روانبخش، امیر طباطبایی، مریم قریشی، بهناز هوشمند، رضا هدایت، همایون موسوی، جواد نوبهار، شاهو بابایی، آرش میرهادی، مهدی گودینی و... از جمله هنرمندانی هستند که آثارشان روی دیوار گالری لاله می‌رود.

در جریان تبادل آثار هنری به مناسبت نوروز ۹۳ هر هنرمند، سیزده نسخه چاپی همسان را به دبیرخانه فرستاده که از این میزان، یازده نسخه به صورت انتخاب تصادفی برای دیگر شرکت کننده‌ها به عنوان عیدانه از طریق پست فرستاده شد و هر هنرمند نیز یازده اثر از هنرمندان دیگر را دریافت کرده است و به این ترتیب، هنرمندان با آثارشان به یکدیگر عیدانه هدیه کردند.

یک نسخه نیز در نمایشگاه این سالانه به نمایش و فروش خواهد رسید. نمایشگاه آثار این سالانه روز جمعه ۲۹ فروردین‌ماه ساعت ۱۶ سال جاری در گالری لاله گشایش خواهد یافت و تا نهم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. گالری لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی ‌است.

اما گالری گلستان از ۲۹ فروردین، ‌نخستین نمایشگاهی را در سال ۹۳ با آثار حجمی «کیوان بیراوند» آغاز می‌کند. این هنرمند مجموعه‌ای از مجسمه‌های فیگوراتیو خود را که برگرفته از مفرغ‌های لرستان است به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه تا چهارم اردیبهشت‌ماه در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ برپاست.

‌«تی‌بگ» نام نمایشگاهی از آثار هانی نجم است که روز جمعه ۲۹ فروردین‌ در گالری هفتان به نشانی میدان هفت تیر، ‌خیابان بهار شیراز، خیابان سلیمان خاطر، کوچه ابرار غربی،‌ پلاک ۶۵ برپاست. این نمایشگاه تا ۳ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

گالری طراحان آزاد نیز روز ۲۹ فروردین‌ماه پذیرای نمایشگاهی از عکس‌های مهرداد عمرانی است. این نمایشگاه تا سوم اردیبهشت ادامه دارد. ‌گالرى طراحان آزاد در مـیدان فاطـمی، مـیـدان گل‌ها، مــیدان سلمــاس، پـلاک ۵ ‌است.

گالری شکوه نیز از روز ۲۹ فروردین ماه به استقبال نمایشگاه نقاشی‌های آبرنگ کورش اصلانی می‌رود. اصلانی در آبرنگ تکنیک خاص خودش را دارد و بیشتر علاقه‌مند است که ابنیه تاریخی و سنت‌های ایرانی و جشن‌ها را در آثارش به تصویر بکشد. این آثار تا چهارشنبه، سوم اردیبهشت ‌روی دیوار گالری شکوه خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار در گالری شکوه، واقع در خیابان فرمانیه، اندرزگو، کوچه سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ دیدن کنند.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۷
مرسی تابی جون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
چرا صدا و تصویر هماهنگ نیست؟
ممنون
دو نابغه موسیقی که زود از دستشان دادیم،
روانشان شاد
عالی بود خدا رحمت کند همه ی هنرمندان وقعی و ارزشی ما را
سپاس از این کارهای خوب شما-استدعا دارم از تصنیف های شجریان و شهرام ناظری البته با کیفیت خوب بذارید
خدا رحمتشون کنه.... باشنیدن صدای مرحوم بسطامی به حس اندوهی آدم پیدا میکنه که دوست داشتنی است
تابی جون نمی شه حجم این فیلم هارو کم کنی تا دانلود راحتر باشه .
فدایی داری
تابی سلام
اول اینکه دمت گرم بابات این کلیپ های سنتیی که میذاری
واقعا ممنون
من رو به نوبه خود مدیون کردی
بعدش هم اگه ممکنه نام نویسنده هات(مسئول پستهای مخلتفت) اگه ایرادی نداره درج کن
چون واقعیتش اینه که از تحلیلات خیلی خوشم میاد دوست دارم بدون کیا مینویسند
عاليييييييييييييييي
خیلی زیبا بوددد سپاسس
خیلی عالی بود
خدا رحمت کند آقای بسطامی را که صدای بسیار زیبایی داشتند .
از تابناک هم برای انتشار این موسیقی سپاسگزارم .
زیبا بود
خداوند مرحوم بسطامی تنها چپ کوک ومرحوم مشکاتیان را رحمت کند
روحش شاد و یادش گرامی باد
روح هردو عزیز شاد ... حیف از استاد مشکاتیان این نابغه آهنگسازی و سنتور، و حیف از ایراج بسطامی که با حدود سه اکتاو صدای اوج، اینقدر زود از جمع هنر جدا شدند ...
ماباکه نشینیم که یاران همه رفتند !
سلام متشکرم بر قرار باشید
به به ....
ممنون...
خیلی جالب بود
ممنون از لطفتون ولي ما چهارمضرابي در اين ويديو نديديم! فقط تصنيف بود.اگر چهار مضراب و يا تكنوازيي از استاد مشكاتيان بذاريد ممنون ميشيم.
سلام خیلی جالب بود لطفا بازم ازینکارا بکنین
خیلی عالی
بسیار عالی بود و غم فراق این دو عزیز زنده شد.
حیف ازایرج که غریبانه از دست رفت .علی از شهر هنرمندخیز بم
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی