بازدید 34687
ششمین روز بازی‌های آسیایی اینچئون؛

همه چیز تحت تأثیر حضور تیم ملی والیبال ایران در اینچئون

ششمین روز بازی‌های آسیایی اینچئون، در حالی پیگیری شد که کاروان کشورمان به کمک دو مدال طلای ارزشمند نسبت به روز گذشته، یک پله صعود کرد و در رده هفتم جدول مدال‌ها قرار گرفت.
کد خبر: ۴۳۷۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۸ 25 September 2014
همه چیز تحت تأثیر حضور تیم ملی والیبال ایران در اینچئونششمین روز بازی‌های آسیایی اینچئون، در حالی پیگیری شد که کاروان کشورمان به کمک دو مدال طلای ارزشمند نسبت به روز گذشته، یک پله صعود کرد و در رده هفتم جدول مدال‌ها قرار گرفت. ششمین روز این رقابت‌ها یک اتفاق مهم دیگر هم داشت و آن به میدان رفتن تیم ششم رقابت‌های جهانی والیبال بود که در یک دیدار دست‌گرمی هنگ‌کنگی‌ها را شکست دادند و آنقدر حضورشان در این رقابت‌ها برای بقیه جذاب بود که بازیکنان حریف، به ‌جای مسابه به ‌فکر گرفتن عکس یادگاری با بازیکنان ایران بودند.

به گزارش «تابناک»، دو مدال طلایی که امروز در اینچئون به دست آمد، حاصل دو رقابت سخت و نفسگیر بود. چنانکه محسن شادی، صبح امروز و در فینال روئینگ تک نفره آقایان، در حالی مدال طلا را به دست آورد که در خط پایان حالش بهم‌ خورد و از آن بد‌تر، حریف هندی‌اش را با آمبولانس به بیمارستان بردند. با این حال مانند گوانگژو مدال طلای محسن شادی، یکی از مدال‌های دوست داشتنی کاروان ورزشی ایران بود.

اما این تنها مدال قایقران‌های ایرانی نبود. سولماز عباسی در روئینگ تک نفره بانوان به مدال برنز دست یافت و سیزدهمین مدال کاروان ایران را کسب کرد تا همچنان بانوان ورزشکار سهم بالایی در سبد مدال‌های ایران داشته باشند. چهاردهمین مدال کاروان ایران هم از آن قایقران‌ها بود و مجتبی شجاعی و امیر رهنما در روئینگ دو نفره مردان، یک برنز دیگر به برنزهای ایران افزودند. در دیگر رشته‌های قایقرانی اما تیم ایران، رتبه‌ای بهتر از هشتم و پنجم پیدا نکرد.

ششمین روز مسابقات اما همچنان با نتایج ضعیف تیم ملی شنای ایران همراه بود و بازیکنان ایران، رتبه‌ای بهتر از رتبه‌های دو رقمی در این رقابت‌ها نیاوردند. دو بدمینتون باز زن و مرد تیم ملی ایران، امروز در دومین روز رقابت‌های خود با شکست برابر حریفان از دور مسابقات حذف شدند.

بنا بر این گزارش، تیرانداز‌های ایرانی امروز هم به ‌میدان رفتند. در کامپوند انفرادی زنان، شبنم سرلک در دور نخست، حریف مغولستانی را شکست داد و در دور دوم با سکینه قاسم‌پور، دیگر ملی‌پوش ایرانی روبه رو شد. او موفق شد مقابل قاسم‌پور هموطن خود نیز پیروز شود. در مرحله یک چهارم پایانی، شبنم سرلک با نتیجه ۱۳۳ بر ۱۳۱ و شکست در برابر حریفی از هند از راهیابی به مرحله نیمه نهایی بازماند.

تیم کامپوند بانوان ایران با ترکیب سکینه قاسم‌پور، مریم رنجبر و شبنم سرلک برابر کره جنوبی با قبول شکست ۲۲۹ بر ۲۲۲ از رسیدن به مرحله پایانی بازماند. بانوان ایران در حالی برابر کره جنوبی مغلوب شدند که تا امتیاز ۱۱۳ با حریف مساوی بودند.

در کامپوند انفرادی مردان نیز اسماعیل عبادی و امیر کاظم‌پور به جمع هشت نفر بر‌تر راه یافتند. در مرحله یک شانزدهم، عبادی حریف عراقی و کاظم‌پور حریف ویتنامی را برد. اسماعیل عبادی در دیدار مرحله یک چهارم نهایی مقابل حریف کره‌ای با نتیجه ۱۴۹ بر ۱۴۵ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. امیر کاظم‌پور در مرحله یک چهارم نهایی با شکست برابر حریفی از مالزی (در تیر طلایی) به مرحله نیمه نهایی نرسید؛ تیم کامپوند مردان نیز برابر هند شکست خورد و به فینال نرسید.

دوچرخه‌سواران ایرانی هم امروز با یک مدال طلا همه را غافلگیر کردند؛ هرچند کسی روی مدال دوچرخه‌سواری حساب باز نمی‌کرد، محمد دانشور امروز همه را غافلگیر کرد و در کایرین در رقابت‌ با شش تن مرحله فینال به زیبایی توانست بر رقبا غلبه کند و چهارمین مدال ایران را به دست آورد.

امروز اما روز خوبی برای ورزش‌های تیمی ایران بود و بسکتبالیست‌های ایرانی ۶۸-۶۳ فیلیپین، نایب قهرمان آسیا را از پیش ‌روی برداشتند؛ اما هندبالیست‌های ایرانی مانند روز گذشته با شکست مسابقه خود را به پایان بردند. ایران با وجود شروع خوب در نیمه نخست برابر کره جنوبی ۲۵ بر ۲۱ مقابل قدرت اول آسیا شکست خورد تا کارش برای صعود به نیمه نهایی به اما و اگر کشیده شود.

اما یکی از مسابقات جالب امروز، دیدار تیم ملی والیبال ایران با هنگ‌کنگ بود که برای تیم خسته ایران، حکم یک بازی دستگرمی داشت و حریف را با نتایج ۲۵-۱۶، ۲۵-۱۷ و ۲۵-۱۲ از پیش‌ روی برداشتند؛ اما مسائل حاشیه‌ای این دیدار بیشتر از متن مورد توجه بود. حضور تیم ششم رقابت‌های جهانی والیبال چنان در دهکده بازی‌ها، سروصدا به‌ پا کرده که این روز‌ها بازار عکس‌های یادگاری را گرم کرده است. چنانکه بازیکنان تیم هنگ‌کنگ امروز به ‌جای فکر کردن به بازی به ‌دنبال گرفتن عکس یادگاری با ستاره‌های تیم ملی ایران بودند.

برنامه ورزشکاران ایران در هفتمین روز بازی‌های آسیایی


والیبال


ایران ـ هند ساعت ۱۷

هندبال


ایران ـ عربستان ساعت ۱۸

بسکتبال


ایران ـ ژاپن ساعت ۱۸:۳۰

وزنه برداری


دسته ۱۰۵ کیلوگرم نواب نصیر شلال ساعت ۱۳
دسته ۱۰۵+ کیلوگرم بهداد سلیمی ـ بهادر مولایی ساعت ۱۹

شنا


۵۰ متر قورباغه آریا نسیمی شاد ـ مهدی انصاری ساعت ۹، فینال ۱۹:۰۶
۴ در ۱۰۰ متر مختلط تیمی ساعت ۹، فینال ۲۰:۳۰

بوکس


مقدماتی ۸۱+ کیلوگرم احسان روزبهانی
مقدماتی ۹۱+ کیلوگرم جاسم دلاوری

قایقرانی


بادبانی احمد احمدی ساعت ۱۱

تیراندازی

تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر زنان مه‌لقا جام بزرگ ـ دینا فرزاد خواه ـ الهه احمدی
ساعت ۹ مقدماتی ۱۲: ۱۵ فینال
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم