دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت که نمایشهای زنده لباس در راستای معرفی محصولات ایرانی- اسلامی برگزار میشود و اگر بتوانیم ۵۰ برند اسلامی را در کشور معرفی کنیم، گام
مهمی در این مسیر برداشتهایم.
به گزارش فارس، حمید قبادی در نشست خبری که ساعتی پیش در محل معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به گزارش عملکرد کارگروه ساماندهی مد و لباس طی ماههای اخیر گفت: در نیمه ابتدایی سال اقدامات گستردهای از جمله حضور در جلسات مختلف کمیسیونهای فرهنگی، اجتماعی، کمیسیون اصل «90» و شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شد که این اقدامات در راستای توجیه و معرفی فعالیتها و ارتقای دیدگاه مسوولان در حوزه مد و لباس انجام شد.
قبادی افزود: کارگروه ساماندهی مد و لباس در نظر دارد برای ارتقای کیفیت حجاب در جامعه با رعایت آرامش و سلامت جامعه یک رفتار منطقی و عقلانی را انجام دهد به عنوان مثال نمایشگاه عفاف و حجاب در سالجاری به صورت مستقل برگزار شد که بیش از 250 هزار نفر از آن بازدید کردند و این برای اولین بار بود که نمایشگاهی در عرصه عفاف و حجاب در این وسعت و با حضور 90 موسسه برگزار میشد.
وی تصریح کرد: در این نمایشگاه بحث مدلسازی و ارتقای قدرت انتخاب محصولات بهگونهای بود که مردم به راحتی میتوانستند محصولات مورد نیاز خود را انتخاب کنند.دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به برگزاری جلسات شورای راهبردی این کارگروه گفت: در این شورا اساتید، کارشناسان حوزه مد و لباس و جمعی از صاحبنظران حضور دارند که به تناسب موضوعات و با اتخاذ نظرات این اعضا تصمیمسازی در حوزه مطالبات صورت میگیرد.
قبادی با بیان اینکه ما پیش از این با محدودیت پیشکسوتان در عرصه مد و لباس مواجه بودیم، گفت: تصمیم گرفته شد با راهاندازی شوراهای راهبردی در چهار حوزه بینالملل، صنعت، تولید و فروش، علمی و دانشگاهی از نظرات پیشکسوتان در عرصه مد و لباس استفاده شود و تاکنون هفت جلسه این شوراها برگزار شده است و 400 نفر به طور متناوب در جلسات حضور دارند که در نهایت منجر به اتخاذ تصمیمات تخصصی در حوزه کاری آنها میشود.