بازدید 21233
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

ادعای مقامات پاکستانی درباره رخدادهای اخیر در مرز ایران

وقوع درگیری و تیراندازی در مرز ایران و پاکستان و درخواست پاکستان از ایران برای ‌توضیح در این زمینه، تقویت نفوذ ایران در عراق با انتصاب وزیر کشور جدید در این کشور، برنامه نخست وزیران عراق و ارمنستان برای سفر به ایران و اعلام آمادگی ایران در تأمین نیازهای نظامی ارتش لبنان، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۴۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 19 October 2014
ادعای مقامات پاکستانی درباره وقایع اخیر در مرز ایران

وقوع درگیری و تیراندازی در مرز ایران و پاکستان و درخواست پاکستان از ایران برای ‌توضیح در این زمینه، تقویت نفوذ ایران در عراق با انتصاب وزیر کشور جدید در این کشور، برنامه نخست وزیران عراق و ارمنستان برای سفر به ایران و اعلام آمادگی ایران در تأمین نیازهای نظامی ارتش لبنان، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، اخبار مربوط به درگیری‌های اخیر در مرز ایران و پاکستان، از جمله مهم‌ترین موضوعات مربوط به ایران است که امروز مورد توجه مطبوعات بین‌المللی قرار گرفته است.


روزنامه «عرب نیوز» در این زمینه می‌نویسد، دو نیروی مرزبان ایرانی و یک افسر پاکستانی در واقعه تیراندازی در مرز دو کشور ـ‌ که بنا بر اعلام ایران، به سبب تلاش گروه‌های مسلح به درون ایران رخ داده ـ جان باخته‌اند.

این روزنامه در ادامه به نقل از منابع رسمی ایرانی می‌نویسد، در این واقعه‌، چند تن از عناصر مسلح نیز کشته شده‌اند و یک خودرو و تعدادی سلاح از آن‌ها به دست آمده است. با این حال، یک مقام پاکستانی مدعی شده، دلیل کشته شدن یک افسر این کشور و زخمی شدن چهار سرباز، تیراندازی از سوی مرزبان‌های ایرانی بوده است.


در همین موضوع، روزنامه «نیویورک تایمز» از درخواست دولت پاکستان از ایران برای ارائه توضیح درباره واقعه اخیر خبر داده است. به نوشته این روزنامه، دولت پاکستان، سفیر ایران در این کشور را به وزارت خارجه احضار ‌و به کشته شدن یک افسر امنیتی پاکستان به دست مرزبان‌های ایرانی اعتراض کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در این زمینه گفته است: «سفیر ایران احضار شد؛ اعتراض ما به وی ابلاغ و درخواست شد ‌درباره کشته شدن افسر امنیتی ما تحقیقات انجام بگیرد». این روزنامه اشاره می‌کند ‌در پی حملات اخیر تروریست‌ها علیه ایران در مناطق مرزی این کشور با پاکستان، تنش‌ها میان دو کشور بالا گرفته است.


اما در میان دیگر موضوعات، روزنامه «واشنگتن پست» به موضوع انتصاب وزیر کشور جدید عراق پرداخته و می‌نویسد، این انتصاب، سبب تقویت نفوذ ایران در عراق می‌شود. این روزنامه می‌نویسد، پارلمان عراق با رأی روز شنبه خود، یک فرد نزدیک به ایران و همچنین نزدیک به یک سازمان شبه نظامی وابسته به ایران را مسئول یک وزارتخانه مهم امنیتی در این کشور کرده است.

این روزنامه مدعی است، هرچند اکنون محمد الغبان‌ وزیر کشور جدید عراق معرفی شده، اما این هادی العامری، رئیس سازمان «بدر» ـ حزب متبوع الغبان ـ است که قدرت اصلی را در وزارت کشور در دست خواهد داشت.


در همین حال، خبرگزاری «ترند» از برنامه نخست‌وزیر عراق و همچنین ارمنستان برای سفر به ایران در روزهای آتی خبر داده است. این خبرگزاری می‌نویسد، بنا بر اعلام منابع رسمی در ایران، نخست وزیران عراق و ارمنستان، می‌خواهند در روزهای آتی به این کشور سفر کنند. این سفر‌ها بنا به دعوت اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهور ایران انجام می‌گیرد.

‌هاویک آبراهامیان، نخست وزیر ارمنستان روز دوشنبه و حیدر العبادی، نخست وزیر عراق روز سه شنبه به تهران سفر می‌کنند تا در دیدار با مقامات ایرانی، درباره موضوعات گوناگون دوجانبه و چندجانبه گفت‌و‌گو و تبادل نظر کنند.


در پایان در مطلبی درباره پیوندهای نظامی و دفاعی ایران با کشورهای منطقه، خبرگزاری کویت از آمادگی ایران برای تأمین نیازهای ارتش لبنان خبر داد‌.

این خبرگزاری می‌نویسد،‌ روز گذشته حسین دهقان، وزیر دفاع ایران، اعلام کرده کشورش آماده است، نیازهای ارتش لبنان ‌برای مقابله با تروریست‌ها و گروه‌های تکفیری را تأمین کرده و از این طریق به ارتقای امنیت در لبنان یاری برساند.

دهقان که این سخنان را در دیدار با سمیر مقبل، همتای لبنانی خود بیان کرده، افزوده مقاومت لبنان به یک گروه یا فرقه خاص محدود نمی‌شود و همکاری میان ارتش لبنان و مقاومت، سبب بالا بردن توان لبنان برای مقابله با اشغالگری رژیم اسرائیل و نیز مبارزه با گروه‌های تروریست خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۳۲
ما چقدر بایدبی خیالی دولت پاکستان را تحمل کنیم ؟مگر ما جان سربازانمان را از روی آب گرفته ایم که هرساعت ویا هرروز دست نشاندگان دولت پاکستان تعدادی از جوانان مارا به خاک وخون بکشند؟چقدر باید صبر پیشه کنیم ؟چه چیز را میخواهیم ثابت کنیم؟آیا جان این سربازان ارزشی تدلرد که ما واکنش نظامی انجام نمی دهیم؟ فقط این را میگویند ناراحت نباشید برخورد دیپلماتیک میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
عزیزم پاکستان هم بمب اتم داره اما نیروی هوایی و زمینی، خونه خاله نیست که هر وقت بهت بر خورد سریع بخوای واکنش نظامی نشون بدی. خدا رو شکر مسئولین مملکت مثل امثال شما فکر نمی کنند وگرنه تا الان اسمی از ایران باقی نمونده بود
ناشناس
| United States |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
برنامه آمريكا همين مي خواهد كشور هاي همسايه ايران را به جان ايران بيندازد خصوصا پاكستان كه داراي سلاح اتمي است و همچنين تعداد زيادي از مردم اين كشور را شيعيان تشكيل ميدهند مورد مناسبي است تا در صورت بروز جنگ شيعيان در مقابل هم قرار گيرند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
۷۶ درصد از پاکستانی های شرکت کننده در یک نظر سنجی گفته اند که نظر مثبتی نسبت به ایران دارند.
این نشان دهنده رابطه خوب بین دو ملت هست و دولت فعلی پاکستان می بایست مراقب افرادی باشند که در صدد تخریب روابط خوب دو دولت هستند.
سالار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
خاک پاکستان آبستن هرگونه عملیات تروریستی بوده و هست مرز پاکستان نیز از این قاعده مستثنی نیست که نمی توان آنرا انکار کرد تنها راه موجود مقابله هوشمندانه و قوی مرزبانان غیور ایران با این عناصر است که صدالبته اعتراض حکومت پاکستان نیز معنا و مفهومی ندارد چرا که با فراکنی میخواهند از مسوولیت خود شانه خالی کنند لاجرم ابتدا در دیپلماسی با ابزار همیشگی منطق تفهیم اتهام خواهند شد ودر غیر اینصورت مطمئنا پاسخهای بعدی ایران سنگین تر خواهد بود.
یک جانباز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
به خاطر شهادت چند مرز بان بیاییم جنگ بزرگ چند ساله با خسارت سنگین راه بی اندازیم؟ عجب فکری؟ تندروی!!!؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
داشتن سلاح اتمی مهم نیست. جرات استفاده از آن و عواقب بین المللی آن مهم است. بنابراین دست روی دست گذاشتن و عدم واکنش به ترورهای اخیر در شرق کشور به بهانه اینکه پاکستان سلاح اتمی دارد، تفکری بزدلانه است. پاکستان غرق در مشکلات داخلیست و بسیار ضعیفتر از آنچیزیست که شما تصور می کنید.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
دقیقا با نظر ناشناس موافقم و اگه کمی دقت کنید میبینیم که آمریکا دقیقا برای اینکه کشور های همسایه ایران رو به جون ایران بندازه برنامه ریزی کرده و با کمک عربستان داره این راه رو دنبال میکنه و متاسفانه تا حالا هم موفق بوده
ناشناس
| United States |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
ایران از نظر توان نظامی در رتبه 12 و پاکستان در رتبه15 قرار گرفته و گذشته از این پاکستان حدود 190 میلیون جمعیت داره. تازه اگر هم ایران به پاکستان اعلان جنگ بده بسیاری از کشورها همه جوره با جون و دل به پاکستان کمک میکنن از بمب اتم و موشک های بالستیک پاکستان هم که بگدریم باز هم تو این شرایط حتی فکر جنگ هم حماقته! تازه اگر پاکستان از بمب اتم علیه ایران استفاده بکنه مثلا بقیه دنیا چکار میکنن نهایتش محکوم کنن اصلا این کار پاکستان جنایت علیه بشریت اعلام بشه خوب که چی؟ باید راه عاقلانه تری پیدا کرد
دولت پاكستان طراح ترورها درمرز است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
پاکستان به سفارش عربستان مرزهای خود را به روی تروریستهای تکفیری و .. باز گذاشته است.
خدا مقام شهداي ما متعالي گرداند و با اولياي خاص خود محشور نمايد. ايا تروريستها فكر ميكنند در پشت پاكستانيها ميتوانند پنهان شوند. نه ايينطور نيست نمتوانند از چنگال رزمندگان فرار كنند. در پس هر چيزي پنهان شوند آن را هم با خود نابود ميكنند.
خون عزيزان فدا كار ما گريبانگير اين پاكستانيها رو خواهد گرفت .
سلام.به فرموده اولیا الله اگر یک نفر بیگناه کشته شود مثل اینست که همه ملت کشته شده است.باید پاسخ عملی ما به تجاوز ، زودتر از اینها اعمال میشد.دولت پاکستان برای ثابت کردن ارادت به عربستان هر چند وقت اجازه میده چند تا ایرانی برای شادی وهابی ها قربانی بشن.اینبار تصادفا یک پاکستانی هم قربانی شده و محاسباتشون کمی اشتباه دراومده.پاکستانیها باید از خواب خرگوشی بیدار بشن و ببینند که منافع بلند مدت متقابل را نباید فدای (به ظاهر)منافع کوتاه مدت با عربستان کرده و با طناب پوسیده آنها ته چاه بروند.
افسر پاکستانی که بهتر از سربازان و افسران ما نیستند
چرا پاکستان کوتاهی می کند
باید مرزهای بین کشور عزیزمان ایران با کشورهای پاکستان و افغانستان را به طور کامل به هر طریقی که شده از زمین و هوا به طور کامل کنترل بشود تا سربازان عزیزمان جانشان را به این راحتی از دست ندهند و مرزهای شرقیمان ناامن نشود، متاسفانه تقریبا تمام همسایگانی که در اطراف کشور عزیزمان می باشند کشورها و دولت های لایقی نیستند.
فکر میکردم پاکستان دوست خوبی برای ایرانه...به نظر من توی درگیری هند با پاکستان سر کشمیر کاملا حق با هند هستش...و کلا افکار پاکستانیها و عربستانیها با هم کاملا یکیه...روز به روز به تعداد دشمنان ایران داره اضافه میشه...اون از ترکیه و این هم از پاکستان
این ها از بس به مرزهاشون سرکشی نمیکنن نمیدونم امتداد مرزهاشون تا کجاست(با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص منطقه) بخاطر همین احتمال داره به اشتباهی وارد خاک ما شده باشن اما نه با لباس نظامی بلکم محلی. یا شایدم چون با اشرار در ارتباطند و ازشون باج میگیرن ممکنه این نیروها با اشرار باهم بودن و همین باعث شده مرزبانان عزیز ما بهشون درس اساسی بدن.
درهرشکل باید یه فکر اساسی بشه هم برای حفاظت از خاکمون و هم جان عزیزانی که انجا وقت وبی وقت بیدارن که ما آسایش داشته باشیم.
به سهم خودم دست تک تک این جان برکفان سرافراز رو میبوسم
پاکستان هیچ غلطی نمیتواند بکند. بایستی از ابتدا محکم برخورد میشد تا کار به اینجا نکشد.
پاکستان اگه بلد بود کشور و مرز نگه داره تا حالا درگیر القاعده و گروه های تروریستی خودش نمیشد. باید خودمون بفکر باشیم اینا همش نقشه است که به جان هم بیافتیم...
آماده ایم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
ما که بلدیم مرز نگه داریم ! چرا پاکستان همکاری نمیکند قیافه حق به جانب میگیرد؟
باید مرزهای شرق را مسدود کرد یه چیزی مثل دیوار کشی ...
نیاز نیست با پاکستان وارد جنگ بشیم ...فقط کافیه ارسال برق به پاکستان متوقف بشه و واردات محصولات کشاورزی از پاکستان ممنوع و خیلی راحت هند رو جایگزین پاکستان کنیم اون وقت میبینید همین پاکستان چجوری مرز رو کنترل میکنه.
من واقعا نمیدانم چرا وقتی سرباز پاکستانی کشته میشه سریع اعتراض میکنه ولی وقتی سرباز ایرانی به دلیل بی مبالاتی دولت پاکستان کشته یا گروگان گرفته شده و داخل پاکستان برده میشه کسی پاسخ گو نیست اگر بموقع اعتراض میشد و یا عبور تروریست ها از مرز پاکستان تجاوز محسوب و پاسخ لازم داده میشد با همچین وضعی مواجه نبودیم.
در پاسخ به کامنت اینجانب از سوی عزیزان بعرض برسانم شما ظاهرا 8سال جنگ را تجربه نکرده اید تا غم از دست دادن عزیزانتان را تجربه کنید وگر نه این طور انتقاد نمیکردید.بگذارید برادرتان ویا فرزندتان سرباز منطقه صفر مرزی بشود بعد حال وهوایت عوض میشود.مرگ بر امریکا .مرگ اسرائیل.مرگ برانگلیس.
ايران هم در جواب بايد بگويد كه هر نوع حمله اي از مرز پاكستان را مصداق بارز حمله از سوي پاكستان ميبينه و بايد با ان حتي تا داخل پاكستان هم مقابله كند، لزومي نداره بيكفايتي دولت پاكستان رو ما خيارتشو بديم.از پاكستان متنفرم كشور مسخره بي كفايت
باید فقط حملات رو دفع کنیم اما کوبنده و با شیوه های جدید که خشکشون بزنه . بمب اتمشو تو همون خاکش رو سر خودش منفجر می کنیم
اقدامات پاکستان کاملا برنامه ریزی شده و آگاهانه است.و قطعا سرویسهای امنیتی پاکستان و عربستان و دیگر کشورهای حامی تروریسم در این مسئله دخیل هستند.و هدف محاصره ایران و به چالش کشیدن مرزهای و تحریک ماست.پاکستان در جنوب شرق عربستان از جنوب و ترکیه از شمال غرب و تروریستهای داعش از غرب و طالبان از شرق و شمال شرق با اقدامی کاملا حساب شده مشغول طرحی خطرناک در آینده نه چندان دور برای امنیت ایران هستند.
اول به یکی‌ از منابع ملی‌ پاکستان توجه کنید سپس در مورد در گیری با ایران قضاوت کنید. عربستان سعودی یکی‌ از منابع مالی‌ پاکستان است که در ترویج اسلام وهابی در مدارس پاکستان نقش اصلی‌ را ادا می‌کند. پاکستان چون مصر یکی‌ از جیره خوران عربستان سعودی یا دشمن واقعی‌ ایران، است.
در پاکستان دو حکومت وجود دارد یکی دولت رسمی به ریاست آقای نواز شریف که ایشان سیاستهای دیکته شده توسط عربستان را اجرا کرده و بدون اجازه ریاض آب نمی نوشد و دیگری حکومت نظامیان که قوی تر بوده وکلیه عملیات مخفی را طبق دستور پنتاگون در منطقه انجام میدهد
مابایدحراست ازمرزهاراجدی تربگیریم .
از کار پاکستان در عجبم در حالی که با هندوستان مشکلات بسیاری دارد با همسایه غربی خود یعنی ایران سر کل کل را باز میکند و در حالی که مهاجمان از خاک پاکستان باعث شهادت تعدادی از هموطنان ما شده اند حالا خواستار توضیح در مورد اتفاقات مرزی شده؟!!
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی