بازدید 6054

آشوب و غارت گسترده در پایتخت بورکینافاسو

هزاران تظاهرکننده مخالف بلز کمپائوره، رئیس جمهور بورکینافاسو صبح به زور وارد محوطه پارلمان این کشور شدند و پارلمان را آتش زدند.
کد خبر: ۴۴۶۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹ 31 October 2014
آشوب و غارت گسترده در پایتخت بورکینافاسوپلیس بورکینافاسو که حصار امنیتی در اطراف ساختمان پارلمان ایجاد کرده بود، مجبور به عقب نشینی شد.

خبرگزاریها در بدو شورشها اعلام کردند: « تظاهرکنندگان به ساختمان مجلس ملی حمله ور شده و پلیس را فراری دادند. آنها اکنون در داخل ساختمان هستند و همه چیز را می شکنند و غارت می کنند.»

به گزارش «تابناک» معترضان به ساختمان پارلمان و تلویزیون بورکینافاسو یورش بردند و ساختمان پارلمان این کشور را آتش زدند. درگیریهایی نیز بین معترضان و نیروهای امنیتی در مقابل کاخ ریاست جمهوری بورکینافاسو بوقوع پیوست.

شاهدان از تیراندازی نیروهای امنیتی به سوی معترضان و کشته شدن یکی از معترضان خبر می دهند. شماری از تانک های ارتش نیز در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری شلیک هوایی کرده اند.

نمایندگان مجلس بورکینافاسو قرار بود برای بررسی لایحه مربوط به بازنگری قانون اساسی این کشور تشکیل جلسه دهند.

اواگادوگو، پایتخت بورکینافاسو از اوایل این هفته گذشته صحنه تظاهرات مردم در اعتراض به لایحه اصلاح قانون اساسی این کشور است. این لایحه، به بلز کمپائوره که از کودتای سال ۱۹۸۷ قدرت را در بورکینافاسو در دست دارد، اجازه می‌دهد اواخر سال ۲۰۱۵ نیز بتواند دوباره رئیس جمهور شود.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست