بازدید 1434

پاکسازی کامل ارتفاعات شرق لبنان تا قبل از ماه رمضان

کد خبر: ۵۰۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 28 May 2015
گزارش‌های خبری حاکی از آن است که پس از کنترل مقاومت بر یکی از ارتفاعات راهبردی در ارتفاعات شرق لبنان، آزادسازی دشت‌های شرق لبنان تا قبل از ماه رمضان ممکن شده است.

به گزارش «تابناک»، منابع آگاه در لبنان به روزنامه «الاخبار» لبنان اعلام کردند که رزمندگان مقاومت به وعده‌های «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان عمل خواهند کرد و تا قبل از ماه رمضان (2015) دیگر هیچ تروریستی در ارتفاعات شرق لبنان باقی نخواهد ماند.

منابع مذکور که خود گشتی میدانی در ارتفاعات عرسال داشته‌اند، افزودند: بستن پرونده مذکور فقط چند روز طول خواهد کشید. مقاومت اکنون بر بیشتر بلندی‌ها و تپه‌های مناطق مذکور مسلط شده و استحکامات دفاعی تروریست‌ها در این مناطق زود شکسته می‌شود.

بر اساس این گزارش، النصره هم‌اکنون بیش از 85 درصد از اراضی تحت نفوذ خود را از دست داده است و در یک باریکه مرزی محدود همجوار با مناطق شمالی که داعش بر آن مسلط است به علاوه مناطقی از ارتفاعات عرسال، فعالیت می‌کند.

در حال حاضر از مجموع 1000 کیلومتر تحت تسلط دو گروهک مذکور فقط 380 کیلومتر برای آنها باقی مانده که بیشتر آنها اراضی لبنانی است و این مناطق تحت نفوز تروریست‌ها با تسلط مقاومت بر «تله الثلاجه» آماده بازپس‌گیری است؛ تله الثلاجه آخرین سنگر راهبردی حساسی بود که بر حجم وسیعی از ارتفاعات عرسال دید دارد .

همچنین رزمندگان مقاومت بر 45 کیلومتر از ارتفاعات عرسال و باغ‌های آن مسلط شده‌اند و تلاش بسیار دارند این درگیری‌ها به مناطق مسکونی کشیده نشود. مقاومت از سمت ارتفاعات «نحله» به طول سه کیلومتر از خط آتش که شهر عرسال را از اردوگاه‌ها در شرق آن جدا می‌کند، مسلط شده است.

8 اردوگاه مذکور در این منطقه که حدود 30 هزار آواره از جمله خانواده‌های تروریست‌های مسلح در آن زندگی می‌کنند شریان حیاتی افراد مسلح به شمار می‌رود.


فارس
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل