بازدید 9100

اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی و ورزشی دانشجویان غیرایرانی

دانشجویان چین نیز با کسب 3مدال طلا،4نقره و 2برنز با 54امتیاز رتبه دوم و دانشجویان عراق با یک مدال طلا، 2نقره و سه برنز در جایگاه سوم این مسابقات قرار گیرند. همچنین دانشجویان لبنان با 30امتیاز، تاجیکستان با 27امتیاز و سوریه با 14 امتیاز در جایگاه های چهارم تا ششم این مسابقات ایستادند.
کد خبر: ۵۰۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ 29 May 2015
اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دانشجویان غیرایرانی طی 8 روز با شرکت 500دانشجو از 29ملیت مختلف در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)برگزار شد.

به گزارش «تابناک»، طی مراسمی با حضور سیدضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رییس دانشگاه، دکتر نایینی، نماینده وزارت امور خارجه در استان قزوین مرتضی میریان ، دکتر سالمی زاده مدرس علم مدیریت و دیگر مسولان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اولین جشنواره فرهنگی - ورزشی دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه با معرفی تیم ها و نفرات برتر پایان یافت.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم که در تالار اجتماعات مرکزی دانشگاه برگزار شد گفت: چنین مسابقاتی نشان دهنده حضور سلایق و علاقه های مختلف از سراسر جهان است و نشان می دهد دانشگاه، صرفنظر از پیوندهای قومی، مذهبی و فرهنگی حامی و مشوق پیشرفت علمی و فرهنگی است.

ضیا هاشمی افزود: حضور دانشجویان غیرایرانی علاوه بر اینکه فرصت مناسبی برای رشد علمی و آشنایی و ارتباطات بین المللی فرهنگی است برای ما نیز فرصت مناسبی است تا تعاملات بین المللی را بر محور دانشگاه در دنیا رقم بزنیم.

وی با اشاره به وقایع و رویدادهای منطقه گفت: در این شرایط که هم کیشان ما تحت موقعیت آزار دهنده قرار دارند برای هر انسان فهیمی مایه نگرانی است و امیدواریم این ملل مسلمان هرچه زودتر از این وضعیت نجات یابند.

معاون فرهنگی وزیر علوم اظهار امیدواری کرد ارتباطات بین المللی دانشگاهی بتواند زمینه های صلح را فراهم و نسل کشی را ریشه کن کرده و دانشجویان غیرایرانی در پایان تحصیل و بازگشت به کشور خود سفیران صلح و دوستی در تمام جهان باشند.

نائینی، رییس دانشگاه نیز در ادامه این مراسم گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی بدون شک یکی از روش های موثر برای نزدیکی ملل و فرهنگ های مختلف است و امیدواریم در سال های آینده در سطح ملی ادامه یابد. خداوند تمام ما انسان ها را فارغ از دین و زبان از یک سرشت آفریده لذا باید با تمدن و فرهنگ یکدیگر آشنا شویم.

وی اضافه کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با دارا بودن اولین مرکز آموزش زبان فارسی در کشور از موقعیت برجسته ای در جذب دانشجوی غیرایرانی برخوردار است و در حال حاضر یکهزار و 556 دانشجو از 31 کشور دنیا در آن مشغول تحصیل هستند.


دکتر امیر سالمی زاده از مدرسان حوزه مدیریت به ایراد سخنرانی پیرامون استفاده از ظرفیت های حضور دانشجویان خارجی در ایران پرداختند.

سالمی زاده گفت: بنده به تمامی دانشجویان خارجی توصیه میکنم که از این فرصت بدست آمده و حضور در کشور بزرگ ایران استفاده نمایند و به تحقیق و آشنایی با فرهنگ  و منابع مختلف ایران بپردازند ، کشور پهناور ایران در تمامی زمینه های صنعتی کشاورزی و معادن و .. دارای پتانسلهای مناسبی می باشد که می توان در این بخشها فعالیت نمود و آن را به کشورهای خود جهت همکاری معرفی کرد.

وی همچنین از تمامی دانشجویان ایرانی این دانشگاه خواست که به شناخت کشورهای این عزیزان بپردازند تا بتوانند بعد از علم آموزی به استفاده از پتانسیل این کشورها در زمینه تجارت بپردازند.

دکتر بیات، معاون بین الملل دانشگاه نیز ضمن خوشامدگویی و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره گزارشی از برگزاری جشنواره ارائه داد.

دکتر صادقی، رییس تربیت بدنی دانشگاه نیز در ادامه این مراسم از کسب مقام اول دانشجویان کشور افغانستان در جشنواره فرهنگی و ورزشی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه خبر داد و گفت: دانشجویان این کشور توانستند با 10مدال طلا، 8نقره و 8برنز و در مجموع 233 امتیاز ، مقام اول را کسب کنند.

دکتر عباس صادقی افزود: دانشجویان چین نیز با کسب 3مدال طلا،4نقره و 2برنز با 54امتیاز رتبه دوم و دانشجویان عراق با یک مدال طلا، 2نقره و سه برنز در جایگاه سوم این مسابقات قرار گیرند. همچنین دانشجویان لبنان با 30امتیاز، تاجیکستان با 27امتیاز و سوریه با 14 امتیاز در جایگاه های چهارم تا ششم این مسابقات ایستادند.

همچنین در این مراسم تعدادی از دانشجویان غیرایرانی که موفق به کسب مقام در مسابقات خاطره نویسی و شعر شده بودند اشعار خود را قرائت کرده و خاطرات خود را بیان کردند.

گفتنی است اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دانشجویان غیرایرانی طی 8 روز با شرکت 500دانشجو از 29ملیت مختلف در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)برگزار شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل