داعش از 40 کودک برای اجرای عملیات انتحاری استفاده کرده است

براساس گزارش ناظر حقوق بشر در عراق، گروه تکفیری داعش در طول 7 ماه از 40 کودک برای اجرای عملیات‌های انتحاری استفاده کرده است.
کد خبر: ۵۱۷۹۸۲
|
۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 18 July 2015
|
1852 بازدید
براساس گزارش ناظر حقوق بشر در عراق، گروه تکفیری داعش در طول 7 ماه از 40 کودک برای اجرای عملیات‌های انتحاری استفاده کرده است. 

به گزارش «تابناک»، گروه تکفیری داعش پس از تصرف مناطق وسیع در عراق، به آموزش کودکان در جناح خود اکتفا نکرده است بلکه ده‌ها تن از آن‌ها را در عملیات‌های انتحاری خود به خدمت گرفته است. 

بر این اساس از آذر سال گذشته تا خرداد امسال، 40 عملیات انتحاری توسط کودکان عضو این گروه تکفیری که به جند الخلافه (سربازان خلافت) معروف هستند در مناطق غرب و شمال عراق صورت گرفته است. 

اغلب این عملیات‌های انتحاری با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده، انجام شده و تعدادی دیگر نیز با ایجاد کمین برای نیروهای امنیتی صورت گرفته است.

این گزارش سن کودکانی را که عامل این انفجارهای انتحاری بوده‌اند، بین دوازده تا هفده سال تخمین زده است. 

 گروه تروریستی داعش با ایجاد مراکز آموزش نظامی در شهرها نحوۀ استفاده از سلاح را به کودکان آموزش داده و با سوءاستفاده از هیجان و شوق کودکان برای نبرد، پس از شستشوی مغزی با سخنان ایدئولوژیک، آن‌ها را به عامل انتحاری تبدیل می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که تروریست‌های تکفیری داعش در حملات انتحاری خود، به غیر از کودکان، از افراد عقب ماندۀ ذهنی و حتی حیوانات از جمله سگ و گربه نیز استفاده کرده‌اند.


پرس تی وی
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟