بازدید 3014

انتخابات مجلس دهم استانی برگزار نمی شود

کد خبر: ۵۲۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱ 25 August 2015
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از ایرادهای شورای نگهبان در طرح استانی شدن انتخابات مجلس برطرف شده است، گفت: اجرای این طرح به انتخابات مجلس یازدهم موکول می شود.

امیر خجسته در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بررسی اشکالات طرح استانی شدن انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها توضیح داد:استانی شدن انتخابات یکی از طرح های مهمی است که حتما باید در کشور اجرایی شود اما شورای نگهبان ایرادهای به حقی از آن گرفت که تلاش داریم آنها را برطرف کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای نگهبان 5 ایراد عمده به استانی شدن انتخابات مجلس گرفته بود، ادامه داد: برخی از این ایرادها را در کمیسیون متبوعه بر طرف کردیم اما اجرای آن به انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی نمی رسد.

رفع ایرادهای شورای نگهبان

وی با تاکید بر اینکه بررسی طرح همچنان در دستور کار کمیسیون است، اظهار داشت: این طرح از جمله برنامه‌های کلان در کشور است که همه آن را قبول دارند اما باید چکش کاری شود تا انتخابات دوره یازدهم مجلس بر اساس این طرح برپا شود.

خجسته همچنین افزود: همه می دانند نمایندگان از وظیفه اصلی خود فاصله گرفته است . در حال حاضر وکلای مردم کارهایی که وظیفه شهردار و شورای شهر است را انجام می دهند، پیگیری کارهای اجرایی از وظایف نمایندگی نیست.  این وظایف باید به مسئولان اجرایی برگردد و نمایندگان به نظارت بپردازند.

تاثیر استانی شدن بر نظارت مجلس

این نماینده با بیان اینکه اگر بازوی نظارتی مجلس قدرتمند بود، شاهد فسادهای اقتصادی نبودیم، تاکید کرد: انتخابات استانی طرح درست و اصولی است که  کمک می کند نمایندگان به وظایف اصلی خود برگردند و مانع تکرار مفاسد می شود.

وی با تاکید بر اینکه استانی شدن انتخابات، نیاز نظام است، گفت: تصویب این طرح به مجلس آینده موکول می شود و برای انتخابات مجلس یازدهم اجرایی خواهد شد.

دولت لایحه را ارسال کند

خجسته توضیح داد:  با وجود اینکه اصلاحات انجام شده است اما اجرا شدن طرح در انتخابات این دوره ممکن نیست چرا که روند استعفاها برای کاندیداتوری ها بر اساس قانون قبلی صورت گرفته است و امکان پیاده کردن مفاد طرح در این دوره وجود ندارد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  دولت عنوان می کند لایحه ای در خصوص انتخابات مجلس آماده کرده است، اگر لایحه را به مجلس ارسال کنند آن را بررسی خواهیم کرد. تا جایی که می دانیم، لایحه دولت تفاوت چندانی با طرح مجلس ندارد اما به لحاظ بار مالی، لایحه دولت بر طرح ارجح خواهد بود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت در ارائه لایحه تعلل دارد اما باید اولویت ها را در نظر بگیرد اگر چنین نکند، مجلس طرح خود را نهایی می کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار