هاشمی: دانشگاه آزاد متعلق به مردم است

مراسم ایثار و دانش به مناسبت گرامیداشت دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی، برگزار و طی آن از کتاب زندگینامه شهدا رونمایی و مدرک تحصیلی سه نفر از دانشجویان شهید دانشگاه آزاد اسلامی به خانواده های آنها اهدا شد و از 5 دانشجوی برتر نیز تقدیر به عمل آمد.
کد خبر: ۵۳۵۶۰۱
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳ 30 September 2015
|
3223 بازدید
مراسم ایثار و دانش به مناسبت گرامیداشت دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی، برگزار و طی آن از کتاب زندگینامه شهدا رونمایی و مدرک تحصیلی سه نفر از دانشجویان شهید دانشگاه آزاد اسلامی به خانواده های آنها اهدا شد و از 5 دانشجوی برتر نیز تقدیر به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه قرار بود هرکدام از این مراسم ها مجزا برگزار شود، گفت: از حسن سلیقه برگزارکنندگان مخصوصاً دو بسیجی بزرگوار که یکی عمرش را در اردوگاه خشن صدامیان گذرانده و دیگری سرتاپا در خدمت بسیج، دفاع و دانش است، تشکر می کنم. قرار بود مراسم شروع سال تحصیلی را طی جشنی برگزار کنیم ولی به خاطر فاجعه منا واژه جشن از آن برداشته شد.

دانشگاه آزاد اسلامی و دفاع مقدس به اعتبار و تصمیمات امام راحل (ره) مربوط می شوند

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی و دفاع مقدس به اعتبار و آبرو و تصمیمات امام راحل (ره) مربوط می شوند و با تدبیر و شجاعت امام (ره) بود که 8 دفاع مقدس به بار نشست.

آیت الله هاشمی رفسنجانی به تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: وجود دانشگاه غیردولتی یکی از ضروری ترین نیازهای جامعه بود. اگر امام (ره) در آن زمان که مردم تمامی امور را دولتی می خواستند، با لطف خود تأسیس این دانشگاه را حمایت نمی کردند، امروز افتخار بزرگترین دانشگاه حضوری جهان از آن ما نبود.

وی به حضور بیش از 220هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: امروز دانشگاه آزاد اسلامی یک میلیون و 700هزار دانشجو دارد که بخش قابل توجهی از آنها در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند که این افتخار بزرگی است.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: چطور دانشگاه آزاد اسلامی توانسته بخش اعظم تحصیلات را نه تنها بدون تحمیل هزینه به دولت بلکه با کمک به دولت در حوزه های گوناگون همچون اشتغال، عمران و... در کشور ایجاد کند؟ چطور دانشگاه آزاد اسلامی توانست در اقصی نقاط یک کشور جنگ زده واحد دانشگاهی ایجاد کند؟

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی برای رفع نیاز کشور تأسیس شد زیرا نسل جوان خواستار ادامه تحصیل بود و دولت خصوصاً در زمان جنگ نمی توانست دانشگاهها را توسعه دهد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به کاهش تعداد دانشجویان گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی توانسته این کمبود را در مقاطع تحصیلات تکمیلی جبران کند. دانشگاه آزاد اسلامی امروزه بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است و در پی گسترش آموزش مجازی نیز هست که این امر ارزشمندی است.

وی افزود: در ابتدا مجلس شورای اسلامی و وزارتین مخالف ایجاد رشته های تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه بودند اما خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی موفق شد با جذب استاد و هیات علمی و فراهم کردن تمامی شرایط، اعتماد آنها را جلب کند.

وی اظهار کرد: در دو سال اخیر توانستیم دانشگاه آزاد اسلامی را از دست کسانی که آن را به زور گرفته بودند، بازپس بگیریم.

راه اندازی سامانه ساها کار بزرگی است که دانشگاههای دولتی نمی توانند آن را انجام دهند

آیت الله هاشمی رفسنجانی به راه اندازی سامانه ساها در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی 11هزار آزمایشگاه و کارگاه را تحت یک سامانه تجمیع کرده که مجموعه عظیم آزمایشگاههای همکار آزاد (ساها) به وجود آمد و محققان و دانشجویان در هرجای کشور می توانند حتی از طریق اینترنت از تجهیزات این آزمایشگاهها و کارگاه ها استفاده کنند. راه اندازی این سامانه کار بزرگی است که دانشگاههای دولتی نمی توانند آن را انجام دهند.

ثروت عظیم دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به هیچکس نیست

وی با بیان اینکه ثروت عظیم دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به هیچکس نیست، اظهار داشت: این دانشگاه سهامدار ندارد و شخصی مالکیت آن را برعهده ندارد بلکه مسئولیت اداره و سیاست گذاری آن برعهده هیات امنای مرکزی است. بنابراین باید این ثروت عظیم در خدمت دانش قرار گیرد.

دانشگاه آزاد اسلامی تا مردم بخواهند، هست


آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی متصل به مردم است و از اقیانوس مردم آب می گیرد و ماندگار و همیشگی است. تا مردم بخواهند، هست.

اکثر نمایندگان خواستار توسعه تحصیلات تکمیلی هستند


رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به حضور روز گذشته دکتر میرزاده در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: در آن جلسه اکثر نمایندگان برای تقویت مقاطع تحصیلات تکمیلی امضا جمع کردند چرا که تا دیروز دختری که می خواست در مقاطع بالا درس بخواند، باید به شهرهای بزرگ می رفت ولی امروز این امکان وجود دارد که در شهر خود به تحصیل بپردازد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دانشگاه آزاد اسلامی وارد دو مرحله مهم شده است. امروز این دانشگاه در مرحله پژوهش است که راه اندازی سامانه ساها یکی از اساسی ترین اقدامات این مرحله به شمار می رود. مرحله عملی که نیاز امروز کشور است.

ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان به ویژه بانوان مسئولیت امروز ماست


هاشمی رفسنجانی به ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان اشاره کرد و گفت: نیاز بعدی ما اشتغال است. ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان به ویژه بانوان مسئولیت امروز ماست که در همین راستا در حال راه اندازی شرکت های دانش بنیان که متکی به سیاست های کشور است، هستیم. براساس افق چشم انداز 20ساله، توسعه باید دانش محور باشد و دانشگاه آزاد اسلامی متعهد است که این کار را انجام دهد.

وی افزود: اگر در هر شهری یک شرکت دانش بنیان تاسیس شود، برای تعدادی از تحصیلکرده ها ایجاد شغل خواهد شد که خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی این امکان را ایجاد کرده است.

دکتر میرزاده؛ کلید کار


آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه دکتر میرزاده از مدیران پرسرعت ماست، گفت: ما از دکتر میرزاده به عنوان کلید کار در جنگ و بعد از آن استفاده کردیم.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خواستار الکترونیکی کردن مسائل، حذف آیین نامه های اضافی و سرعت بخشیدن به اجرای امور در دانشگاه آزاد اسلامی شد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟