جوابیه و واکنش شرکت مخابرات ایران به خبر تابناک

شرکت مخابرات ایران در پی درج خبری در سایت تابناک، در خصوص افزایش تعرفه مکالمات تلفن ثابت و در نظر گرفتن کف مکالمه برای مشتریان، با ارسال یک جوابیه توضیحات خود را ارائه کرده است.
کد خبر: ۶۰۱۸۳۳
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 02 July 2016
|
5368 بازدید
|
شرکت مخابرات ایران در پی درج خبری در سایت تابناک، در خصوص افزایش تعرفه مکالمات تلفن ثابت و در نظر گرفتن کف مکالمه برای مشتریان، با ارسال یک جوابیه توضیحات خود را ارائه کرده است.

به گزارش «تابناک» متن جوابیه شرکت مخابرات ایران به شرح زیر است:

مدیرمسئول محترم سایت خبری تابناک
 با سلام؛ 

احتراماً دستور فرمائید توضیحات زیر در پاسخ به گزارش مندرج در آن پایگاه خبری در مورخ 2/4/95 که با عنوان" پوشش سوء مدیریت های مخابرات از جیب مشترکان/ این عجایب مختص به ایران است » ، طبق قانون مطبوعات و خبرگزاری ها منتشر شود. 

1-دولت، به هیچ وجه تحت فشاری از سوی شرکت  مخابرات  ایران برای افزایش تعرفه ها نبوده و به طور کلی، به کار بردن این تعبیر، کوچک کردن دولت و پایین آوردن شان و مرتبه آن است بلکه این شرکت از دو سال پیش، پیشنهادات خود را به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه داده و کمیسیون نیز پس از ماه ها بررسی کارشناسانه، با بخشی از پیشنهادات این شرکت ، موافقت و اعلام عمومی کرده است.  مخابرات، چه زیان ده باشد و چه سوده ،حق دارد بنابراستاندارد های جهانی و تحولات فناوری شبکه را توسعه دهد و برای تامین هزینه توسعه باید تعرفه مناسب داشته باشد که البته در حال حاضر پایین ترین تعرفه در سطح جهان را دارد . 

2- كميسیون تنظيم مقررات ارتباطات، يك نهاد قانوني و آگاه نسبت به قوانين و مقررات و اعضاء آن نيز، نمايندگان دستگاه هاي اجرايي و صاحب نظران دانشگاهي هستند و رياست آن هم بر عهده وزير محترم ارتباطات است و چنانچه بخواهد تعرفه  های جديد را به شركت مخابرات ايران ابلاغ كند، همه ضوابط و قوانين مرتبط را بررسي و بعد از طي فرايندهاي قانوني و اطمينان از درستي آن اقدام خواهد كرد. طبیعتا، شركت مخابرات ايران هم مجري قوانين خواهد بود.

کما اینکه در 13 سال گذشته بدون افزایش تعرفه ،حتی یک لحظه هم توسعه و خدمت رسانی  را متوقف نکرده است . 

3- آن چه در خصوص تعرفه هاي جديد از قول دبير محترم كميسون تنظيم مقررات ارتباطات اعلام شده ، قانوني است و قانون گذار با اشراف به اين امر ، تعديل تعرفه را در پايين ترين سطح، اعمال كرده است . بنابراین، تعبیر مدیریت مخابرات به سوء مدیریت  به علت تعدیل تعرفه ها، سخن نادرستی است، زیرا افزایش تعرفه به شرط تصویب کامل و ابلاغ آن، حداقل اقدامی است که پس از 13 سال ثابت ماندن  و حتی کاهش تعرفه می توانست انجام شود.

4-در عجبیم ، سایت محترم و وزینی  همانند تابناک، با سابقه سالها فعالیت در عرصه رسانه ای کشور، چگونه زمانی که تعرفه های مختلف در بخش های خدمات متنوع مانند گاز، آب، برق ، بنزین  و... در طول 13 سال گذشته به علت تورم ساختاری اقتصاد در بخش های مختلف افزایش یافت، چنین تعابیری را در مورد سومدیریت در این شرکت ها به کار نبرده است و پیشنهاد کمتر از 10 درصدی تعدیل تعرفه های مخابرات ، کارشناسان محترم آن سایت را بر آشفته و نگران کرده است .  

5- وقتی شرکت بزرگی مانند مخابرات که پس از خصوصی سازی فقط در عرض 6 سال ، بیش از  25 هزار میلیارد تومان به دولت و سهامداران می پردازد، 60 هزار پرسنل را مدیریت و 14 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می کند را ورشکسته بدانیم  ، پس خوب است اعلام شود ، کل اقتصاد ایران ورشکسته است . 

6- تعیین حداقل کارکرد مکالمه 200 دقیقه برای مناطق روستایی و 300 دقیقه برای مناطق شهری برای پرداخت بخشی از هزینه 10 هزار تومان نگهداری تلفن ثابت استفاده در ویلاها و منازل توریسی است که شمار آن اکنون به 6 میلیون خط رسیده است . به نظر نویسنده محترم آیا دولت یا شرکت دولتی یا خصوصی ملکف است تلفنی که در سال یک بار هم زنگ نمی خورد را دایر کند . کدام عقل اقتصادی چنین روشی را توجیه می کند .در همه دنیا برای یک خط تلفن ثابت حداقل 5 دلار هزینه آبونمان در نظر گرفته می شود . 

7- اما باید گفت مبالغ اعلام شده توسط دبیر محترم کمیسیون تنظیم مقررات برایندی از تمام هزینه های اتصال در بخش های مختلف همانند دیتا و تلفن ثابت است. به گونه ای که در سبد خانوار 9 درصد افزایش تعرفه تلفن ثابت و 16 درصد کاهش تعرفه دیتا دیده شده و به صورت میانگین ، سبد هزینه خانوار با رقم های جدید کاهش هم می یابد.
در پایان مجددا از سایت تابناک تقاضا می کنیم با انعکاس درست مطالب مرجعیت خبری خود را همچنان حفظ کرده و گزارش های منصفانه تری را با توجه به اهمیت حوزه حساس ارتباطات و فناوری اطلاعات به چاپ برساند. زیرا شركت مخابرات ايران انتظار دارد اكنون كه بعد از ١٣ سال قرار است تغييراتي در تعرفه هاي تلفن ثابت به منظور افزايش توان مخابرات در توسعه و سرمايه گذاري مناسب و ارايه خدمات مطلوب به مشتركان اعمال شود؛ رسانه های كشور به اين امر از زاويه كارشناسي و با نگاه به وضعيت اقتصادي كشور و تحولات فناوري هاي ارتباطات بپردازند و مانع اجراي آن نشوند.

داود زارعيان
مديـر كل دفتر روابط عمـومي
و امـور بیـن المـلل
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
به ما هم دلار ميدهند براي خرج؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
تابناك يك فكري به حال اين جوابيه هاي فرا فكنانه و بزن در رو هاي سازمانها بكن اين طرز پاسخ گوييها نشانه رويه جديد و يك نوع انتقام و طلبكارانه از مردم هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
تابناك نظرسنجي بگذار تا حالشون رو بگيريم . تمام توجيحاتش الكي و ابكي بود .
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
اقای مخابرات ......! در همه جای دنیا ابونمان حداقل 5 دلاره.....خوب جیگر جون درامد ماهانه شون چند دلاره؟
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
اگه سودده نبود ماهی یک میلیارد جایزه نمیداد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
در همه دنیا برای یک خط تلفن ثابت حداقل 5 دلار هزینه آبونمان در نظر گرفته می شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
شرکت مخابرات زمانی تلفن همراه را به مبلغ شش میلیون ریال می فروخت قیمت ارز رسمی در کشور در ان زمان چقدر بود الن سیم کارت مفتی است انحصار ریشه مملکت را سوزانده شرکت مخابرات اول تکلیف ودایع در یافتی را مشخص نماید شرکت مخابرات همراه اول را جدا ساخته و میگوید برای ارتباطات ثابت صرفه ندارد یک زمان نیز تلگراف نیز صرفه نداشته مردم باید تاوان بدهند ای دی اس ال شرکت مخابرات ایران همانند لاک پشت است برای این بستر ارتباطی کم بهره مردم باید هزینه بدهند ما که همه چیز را به چین واگذار کردیم مخابرات را نیز واگذار کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
اخه یکی به من بگه منی که دارم تو پایین شهر زندگی میکنم و مستاجرم فقط تلفن برای اینترنت خریدم چرا باید پول 300 دقیقه مکالمه ای که انجام ندادم رو ماهیانه پرداخت کنم؟؟؟
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
سلام خیلی جالبه که برای دایر بودن تلفن ویلاهای از ما بهترون قشر متوسط جامعه باید هزینه بدن خب سقف حداقل مکالمه رو برای اون خطهای مخابرات اعمال کنیدچرا باید برای همه اعمال بشه تابی بچاپ
محمدتبريزي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
آقاي زارعيان: تعیین حداقل کارکرد مکالمه 200 دقیقه برای مناطق روستایی و 300 دقیقه برای مناطق شهری برای پرداخت بخشی از هزینه 10 هزار تومان نگهداری تلفن ثابت استفاده در ویلاها و منازل توریسی است که شمار آن اکنون به 6 میلیون خط رسیده است.

پول استفاده نكردن ويلاها را ما بايد پرداخت كنيم؟ كاركرد ندارند قطع كنيد خط تلفنشان را.
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟