شاهکار یک ایرانی در طراحی خودرو

کد خبر: ۷۲۷۸۹۲
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ 06 September 2017
|
30030 بازدید
|
در آستانه نمایشگاه خودرو فرانکفورت، کانسپت برقی اسمارت با نام «ویژن EQ» که از استراتژی «CASE» دایلمر پیروی می‌کند، رونمایی شد. طراح این خودرو، محمدحسین امینی یکتا است.

به گزارش مشرق، کانسپت برقی اسمارت بر اساس معیارهای استراتژی CASE طراحی شده است.

 
 
این واژه از حرف اول کلمات شبکه مرتبط (Connected)، سواری خودران (Autonomous)، کاربرد همگانی و انعطاف‌پذیر (Shared & Services) و محرکه برقی (Electric) تشکیل شده است.

تمامی زمینه‌های CASE، جزو یکپارچه استراتژی شرکت دایملر AG هستند. هدف دایملر، شکل دادن به حمل‌ و نقل ادراکی از طریق ایجاد پیوستگی بین موضوعات CASE است.

شرکت اسمارت طی سال‌های متمادی روی خودروهای برقی کار کرده است و حالا همه‌ی خودروی‌های این برند، گزینه برقی ارائه می‌دهند.

 
 
 اسمارت با کاوش در زمینه خودروی خودران دوسرنشینه که برای حمل‌ونقل شهری اشتراکی آماده شده‌اند، قدمی تازه در آینده این فناوری برداشته است.

امینی یکتا، هوش ازدحامی یا گروهی را برای محیط‌هایی شلوغ شهری در نظر گرفته است. این هوش مصنوعی، زمان موقعیت‌یابی و سوار کردن مسافر را کاهش می‌دهد و در بهبود آسایش او نقش دارد.

 
 
به لطف این نقشه‌برداری هوشمند، همواره خودروهای قابل‌ دسترس در اطراف پرسه می‌زنند و درحالی‌که نرخ بهره‌وری را افزایش می‌دهد، باعث کاهش وابستگی و نیاز به خودروهای شخصی خواهند شد.
 
 
 
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
عوووووووف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
تبریک به این مهندس جوان و ابراز تاسف برای کشورم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
اگر تو ایران بود العان فوق فوقش تو snap بود
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
لطفا در مورد آقای جمشید آرین سازنده اولین خودروی برقی با طی بیشترین مسافت با یکبار شارژ در دنیا هم گزارشی منتشر بفرمائید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
مثل گاری ،اوشین ،می ماند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
این که احتمالا فقط اسمش ایرانیه. ولی باور کنیم یا نه کسانی تو این مملکت وجود دارند بعضا با سن بالا و با سواد کم که چنان مهارتی در ساخت خودرو یا یک هواپیمای قابل پرواز ساده با استفاده از وسائل ابتدایی دارند که یکیش رو سراغ داریم که صنعت خودرو اصلا تحویلش نگرفت. آخه وقتی سود مسلم و حتمی از واردات و لایسنس باشه دیگه چرا زحمت طراحی و سرمایه گذاری برای استعداد داخلی هدر بره!! اینها منتظرند یکی با دست خالی از تو مملکت بلند بشه و یک خودرو بهتر از فراری طراحی کنه تازه اون وقت شاید حاضر بشن مذاکره کنند شاید. توی همه صنوف تکنولوژیکی همینه. مدیر داخلی ناسلامتی فوق یا دکتری داره بعد نمیشه حالیش کرد که سطح انتظار به جا چقدره!
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
مشكل اينجاست كه مخترع و سازنده خودرو برقي ايراني داريم اما هنوز هيچ سرمايه گذاري در اين حوزه نكرديم. بيست سال ديگه كه همه دنيا سازنده خودرو برقي مي شوند ما ميريم التماس خودروسازهاي اروپايي مي كنيم كه يه خط توليد هم ايران بزنيد!!!!!
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
اگر این آقا طرحش را داخل کشور ارائه میداد آنقدر برای ثبت اختراع باید از آبدارچی تا رئیس بایدتاییدیه میگرفت آنهم باچنیدین سالدوندگی آخرش هم ناراحتی اعصاب می گرفت همان بهتر که رفت با کافران همکاری کرد
طلبه نو اندیش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
زیبا خلاقانه و تحسین برانگیز به احترام این مهندس خلاق باید ایستاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
بسیار زشت و زننده است این اوقراضه
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟