معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت: این سازمان در حال مانیتورینگ و نظارت موردی نحوه اجرای مصوبه جدید اینترنت است و به زودی گزارشی از روند اجرای این مصوبه را اعلام می کند.
به گزارش روزنامه خراسان، محسنی درباره نارضایتی برخی کاربران از کیفیت سرویس اینترنت با آغاز اجرای مصوبه اینترنت غیرحجمی (مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات) اظهار کرد: بخش نظارت سازمان تنظیم مقررات (رگولاتوری) پس از ابلاغ مصوبه جدید اینترنت، بسیار عمیق تر در حال نظارت و مانیتورینگ ارائه سرویس از سوی اپراتورها ست و ادعا از سوی کاربران نیز باید بررسی شود.وی با تاکید براین که اعتراض مشترکان از کیفیت سرویس دریافتی را نادیده نمی گیریم، افزود: هم سامانه رسیدگی به شکایات ۱۹۵ و هم امکان مکاتبه مستقیم برای کاربران وجود دارد که می توانند از این طریق نظرات خود را منعکس یا شکایت کنند.
وی با اشاره به این که در مصوبه ۲۶۶ بر تضمین ۹۵ درصدی زمان بر سرعتی که کاربر تقاضا دارد و حجمی که دریافت می کند، تاکید شده است، درباره نحوه نظارت و میزان شکایت از کندی سرعت و کیفیت اینترنت گفت: یقینا شکایت و نظرات در این باره زیاد است و روزانه درصد بالایی از حجم فعالیت بخش نظارت رگولاتوری، رفع دغدغه مردم از سرویس اینترنت است که بخشی از آن نیز به مصوبه جدید اینترنت اختصاص دارد.معاون رگولاتوری با تاکید براین که در این مصوبه، موضوع کیفیت اینترنت بسیار عمیق تر از مصوبات قبلی دیده شده است، گفت: احساس کاربر به وجود مشکل در کیفیت سرویس دریافتی باید به صورت فنی بررسی شود و صرفا به یک ادعا نمی توان بسنده کرد.
ارتقای کیفیت مدنظر رگولاتوری است و این طور نیست که اپراتورها بخواهند با دورزدن مقررات، کیفیت را پایین بیاورند. براین اساس باید موارد مد نظر کاربران اعلام شود و بخش نظارت رگولاتوری آن را بررسی و پیگیری کند.محسنی با بیان این که نظارت هم از راه دور و با مانیتورینگ سیستم های اپراتورها صورت می گیرد و هم به صورت موردی و رندوم چک بدون اطلاع اپراتورها و با بررسی سرویس کاربران انجام می شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که در این زمینه کوتاهی صورت گرفته باشد حتما به اپراتور تذکر داده و باید رفع تخلف شود. در این زمینه به زودی گزارشی از روند اجرای این مصوبه از سوی رگولاتوری، اعلام می شود.