بازدید 4436
گزارش

مجمع ملتهب فدراسیون فوتبال در روز نخستین بازی ایران در جام ملتها!

مشخص نیست فدراسیون چگونه می خواهد در روزی که تمام توجهات به نخستین بازی تیم ملی معطوف است، مجمعی چنین مهم که آبستن حوادث بسیاری است را برگزار کند؟ التهابات این مجمع می تواند آرامش را از فدراسیون دور کرده و حتی نتایج تیم ملی را تحت تاثیر قرار دهد.
کد خبر: ۸۶۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ 18 December 2018

در حالی که ادعا می شد مجلس با ماندن بازنشستگان فوتبال موافقت کرده است(!) اعلام زمان تقریبی برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال نشان می دهد تغییرات اساسی در راه است.

به گزارش تابناک ورزشی، اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در فوتبال می توانست باعث تعلیق این ورزش پرطرفدار از سوی فیفا شود اما مهدی تاج با کسب مجوزات لازم صندلی ریاست خودش را حفظ کرد ولی طبق جلسه‌ای که با وزیر ورزش در حضور صالحی امیری داشت، قول همکاری مساعد برای برکناری دیگر افراد بازنشسته را به بالاترین مقام ورزشی کشور داد.

مجمع ملتهب فدراسیون فوتبال در روز نخستین بازی ایران در جام ملتها!

استعفای محمدرضا ساکت نخستین اقدام در همین راستا و وفای به عهد بود که تاج کناره گیری همشهری و رفیق قدیمی اش را قبول کرد و حالا با برکناری علی کفاشیان، پرهیزگار را به سمت سرپرستی کمیته فوتسال انتخاب کرده است.اما نکته قابل توجه این است که افراد بازنشسته هیات رییسه باید استعفای خود را به طور رسمی تقدیم مجمع فوق العاده فدراسیون فوتبال کنند تا خطری در خصوص تعلیق فوتبال ایران را تهدید نکند. علی کفاشیان، کاظم طالقانی، محمود اسلامیان، حیدر بهاروند و فریدون اصفهانیان افراد بازنشسته هیات رییسه هستند که باید در مجمع آینده استعفا دهند و به طور رسمی از کار کناره گیری کنند.

حالا طبق گفته مهدی تاج قرار است مجمع فوق العاده فدراسیون فوتبال روز 16 یا 17 دی برگزار می‌شود و تغییرات لازم در فدراسیون اعمال می‌شود اما نکته ای که گویا فدراسیون به آن توجه نکرده است، همزمانی مجمع با دیدار اول تیم کی روش در امارات است. مشخص نیست فدراسیون چگونه می خواهد در روزی که تمام توجهات به نخستین بازی تیم ملی معطوف است، مجمعی چنین مهم که آبستن حوادث بسیاری است را برگزار کند؟ التهابات این مجمع می تواند آرامش را از فدراسیون دور کرده و حتی نتایج تیم ملی را تحت تاثیر قرار دهد.

از سوی دیگر برگزاری چنین جلسه مهمی مصادف با بازی تیم ملی می تواند بار دیگر پیکان تیز انتقادات کی روش را به سوی فدراسیون ایران و مدیران ورزشی کشور نشانه برود.

چرا چنین تناقضی رخ داده است؟ دو پاسخ می توان برای این پرسش و ابهام مطرح کرد؛ احتمالا این تاریخ، فی البداهه و برای بازی دادن افکار عمومی و رسانه ها طرح شده و اصلا جدی نیست. نکته دوم اینکه برگزارکننده مجمع تمایل دارد در حالی که تمام هم و غم رسانه ها و اهالی فوتبال به تیم ملی و بازی اش در جام ملتهاست، کار را یکسره کرده و تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

نویسنده: امید صبوری

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار