هاشمی: زیست نصف شبانه را قبول ندارم

کد خبر: ۹۴۰۹۲۶
|
۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ 01 December 2019
|
8721 بازدید
|
۸
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص موضوع ساخت پلاسکو گفت: تصمیم گیر نهایی در مورد پلاسکو شهردار تهران است.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی رفسنجانی در پایان جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات امروز شورا گفت: در این جلسه گزارشی توسط آقای اعطا درباره حذف نام شهدا از تابلو‌های معابر شهری ارائه شد موضوعی که برای مردم تهران و همه کشور مهم تلقی شد. بر همین اساس کمیته ویژه‌ای تشکیل شد و اعلام کردیم گزارش دقیقی در این خصوص تهیه شود.

وی افزود: نتیجه بررسی‌ها در قالب گزارشی امروز قرائت شد و این گزارش در اختیار همه مطبوعات و مسئولین قرار می‌گیرد. در نتیجه این گزارش مشخص شد که بیش از ۱۶ هزار تابلوی معابر شهری تنها ۲ درصد حذف کلمه شهید به دلیل تخریب داشتند که باید دلایل آن بررسی شود. همچنین ۲ درصد هم اشتباه پیمانکار بود که طی ۱۰ سال گذشته رخ داده بود و مربوط به دوره پنجم شورای شهر نبود. آماری که در این دوره داشتیم بسیار انگشت شمار بود؛ لذا از رسانه ملی که در این خصوص برنامه‌های مفصلی ساخته بود و به تخریب شورا و مدیریت شهری در دوره پنجم پرداخته بود درخواست می‌کنم که واقعیت‌ها را اعلام کنند. در حقیقت صدا و سیما در آن موقع موجب تخریب حیثیتی شورا و مدیریت شهری در دوره پنجم شده بود که لازم است امروز واقعیت‌ها را اعلام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تشریح جلسه امروز شورا به حضور سردار یزدی فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران در شورا اشاره کرد و افزود: سردار یزدی سخنان مبسوطی را ارائه کردند و در خصوص همکاری شورا صحبت‌هایی را داشتیم. در ادامه این جلسه طرح دو فوریتی که با ۲۰ امضاء برای رسیدگی به حادثه دیدگان اتفاقات اخیر به هیات رئیسه ارسال شده بود مورد بررسی قرار گرفت که دو فوریت و متن آن به تصویب اعضا رسید.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح اگر کسی در اتفاقات اخیر خسارتی دیده باشد آسیب‌ها احیاء و مشکلاتی که سبب نگرانی مردم تهران شده بود نیز حل و فصل خواهد شد.

هاشمی در خصوص پرسشی درباره آلودگی هوای شهر تهران و دستگاه‌های دخیل در این موضوع گفت: همه اقدامات از جمله اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد قطعا باعث از بین رفتن آلودگی هوا نمی‌شود و تنها در هنگام انباشت آلودگی می‌تواند جلوی رشد آن را بگیرد. بی تردید اگر آلودگی قوی باشد با این تصمیمات برطرف نمی‌شود و آلودگی هوا در تهران باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مورد بحث در این زمینه گرمایش در تهران است که با توجه به استفاده از سوخت گاز و گازوئیل به دلیل قیمت پایین آن مصرف بالاست، به شکلی که گاهی وسیله گرمایشی روشن است و پنجره‌ها را نیز باز می‌کنیم. حتی در شورای شهر نیز به وفور این اتفاق رخ می‌دهد.

هاشمی تاکید کرد: اولین منشأ آلودگی هوا مصرف سوخت‌های فسیلی است، همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کردند ما در استفاده سوخت‌های فسیلی مصرف گرا هستیم. خودرو محوری دومین دلیل آلودگی هوای تهران است که می‌توان برای آن نقش ۵۰ درصدی در نظر گرفت. آلودگی هوا به دلیل خودرومحوری باید مورد توجه قرار گیرد و حل و فصل شود. بی تردید با حمل و نقل عمومی ایمن و سریع می‌توانیم در مسیر حل این معضل گام برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: دلیل آلودگی ناشی از سوخت فسیلی و خودرومحوری باید توسط مسئولین مورد توجه قرار گیرد و این موضوع را مدیریت کنند. هر چه به حمل و نقل عمومی توجه کنیم در حوزه کاهش آلودگی هوا موفق‌تر خواهیم بود. در برخی از کشور‌های پیشرفته مالیات‌های کلانی به سوخت تعلق می‌گیرد. به این ترتیب مصرف کاهش پیدا می‌کند. از طرفی درآمد حاصل از این رویداد نیز باید سریعا وارد مسیر توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل انبوه بر و ریلی شود.

وی ادامه داد: امروز پکن در حال افزایش خطوط متروی خود به ۲۱ خط است. ما نیز باید به این سو پیش برویم. البته در مورد توسعه حمل و نقل عمومی به شکلی عمل شده که ۱۰ درصد قوانین هم اجرا نمی‌شود. چرا که ناهماهنگی‌ها سبب مغفول ماندن قوانین می‌شود و نیاز به هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، وزارت سمت، وزارت نفت و سایر دستگاه‌ها هستیم.

هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص تصمیم نهایی در مورد ساخت پلاسکو گفت: مالکیت پلاسکو متعلق به بنیاد مستضعفان است و سرقفلی‌های آن واگذار شده، حادثه پلاسکو سبب وارد شدن ضرر به بنیاد شده و اکنون که دوباره این ساختمان می‌خواهد ساخته شود به دلیل بالا بودن هزینه‌ها، بنیاد به دنبال تراکم بیشتر است تا از این طریق به نوعی هزینه ساخت را تامین کند؛ لذا این مسئله موجب بروز اختلاف با شهرداری تهران شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهردار تهران قبلا در معاونت شهرسازی بوده به این مسئله حساس است، ولی باید خودش تصمیم نهایی را بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی در مورد اختصاص مکانی برای اعتراضات مردمی گفت: تجمع‌های مردمی موضوع پیچیده‌ای است، در کشور‌های توسعه یافته اصولا مردم برای تجمع به یک نقطه نمی‌روند. در کشوری پارکی برای این کار اختصاص پیدا کرده، اما نه به این شکل که افراد در آنجا تجمع کنند. بلکه در حد یکی دو نفر می‌توانند در این پارک حضور پیدا کنند روی یک پیت بنشینند، اعتراض خود را به هر یک از مسئولین و سایر دستگاه‌ها اعلام کنند، ولی اجازه تجمع در این پارک وجود ندارد و تنها برای افراد اندک این کار قابل انجام است.

وی ادامه داد: در برخی کشور‌ها نیز در نامه‌ای تعداد تجمع کنندگان، مکانشان به مسئولین کشور ارائه می‌شود و برای این کار مجوز دریافت می‌کنند. هنگامی که من در کانادا بودم برای راهپیمایی روز قدس و ۲۲ بهمن در نامه‌ای درخواست تجمع خود، شعار‌ها و مکان تجمع را اعلام می‌کردیم و پس از اخذ مجوز می‌توانستیم به راحتی حتی شعار‌های تند هم در این تجمع بدهیم و پلیس نیز تامین امنیت این تجمع را انجام می‌داد.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: در حال حاضر در کشور ما نیز قانون در مورد تجمع وجود دارد و تجمع کنندگان باید نامه‌ای به شورای امنیت بنویسند و پس از بررسی مسئله مجوز برای تجمع صادر شود، اما متاسفانه این بند از قانون به درستی اجرا نمی‌شود.

هاشمی ادامه داد: قطعا اینکه نقطه‌ای برای تجمعات تعیین شود در هیچ کشوری وجود ندارد. باید اجازه اعتراض را وزارت کشور بدهد. حتی برای شعار‌های به اصطلاح خفن نیز باید این اجازه داده شود. چرا که این موضوع به نفع نظام است و سبب می‌شود اعتراضات از زیر پوست شهر بیرون بیاید.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص زیست شبانه نیز، گفت: با زیست شبانه موافقم، اما با زیست شبانه‌ای که تا ساعت ۱۰ شب باشد و زیست نصف شبانه را قبول ندارم.

رییس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص اولویت‌های بودجه بندی مدیریت شهری در سال ۹۹ گفت: اولویت‌های کمیسیون حمل و نقل به نظر من حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل انبوه بر و مکمل آن همانند مینی بوس است. البته پروژه‌های عمرانی نیز در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد و قولی که دادیم برای افتتاح ایستگاه‌های مترو در هر ماه نیز باید فعال شود. همچنین موضوع پارک حاشیه‌ای و TOD نیز برای تحقق این اهداف لازم است.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
گفت: با زیست شبانه موافقم، اما با زیست شبانه‌ای که تا ساعت ۱۰ شب باشد و زیست نصف شبانه را قبول ندارم.
حاجی منظورشون از زیست شبانه، همون شیش تا نه شبه. بعد هم لالا:)))))
پد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
آقاي هاشمي شما چه كاره هستيد كه زيست به قول شما نصف شبانه رو قبول نداريد؟مردم دوست دارند شب ها زندگي جريان داشته باشه و شما وظيفه داريد بپذيريد! مملكت كه سليقه اي اداره ميشه شهر تهران هم طبيعتا همين شكل را پيدا كرده....متأسفم كه يك مسئول درست و مردمي پيدا نميشه
ناشناس
|
Belgium
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
هاشمی، اعتراضی که با مجوز باشه که اعتراض نیست. شما فریاد دردکشیدنتون رو با مجوز دولتی که ازش شاکی هستید انجام بدید. ساعت ۱۰ شب هم زیست شبانه نیست. من مثل تو نیستم روزها می‌خوابم شب‌ها بیدارم. قرار نیست مثل تو زندگی کنم.
احد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
چشم یک مکان کسب درامد خوب مهیا کنید تا بیام و روزانه کار کنم جناب هاشمی ! انگار امثال من از رو خوشی رو به کسب شبانه و نصف شبانه میارن و دلشون نمیخان اون موقع در خواب ناز و راحت کنار خانواده شون باشن !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
گرفتاری های ما تقصیر اونهاییست که به این و امثال این رای میدن. یادتونه لیستی رای دادین؟ حالا بیاین جواب بدین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
جالبه بخدا! با رای مردم بالا میرن برا مردم میشن آقابالاسر!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
داداش اقا هاشمي منً٩ تازه ميرسم خونه خدا فقط حق زيستن را ميدهد و لا غير شما كي هستي كه اجازه زيست شبانه به بند گان خدا بدهي يا ندهي اخه اين حرفا چيه يك سري خيابان مشخص كن و اجازه. بده تا صبح باز باشن شما از وظيفه خودت فرار ميكني بايد و بايد امنيت كسبه را فراهم كني وًاجازه رشد درامد شبانه را بدي چي ميگي شيفت شب صنعت را هم تعطيل كن گرفتن اب براي مزارع را در شب تعطيل كن داداش اگر كشور راهش درست باشه بايد از زمانًشب هم استفاده كنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
خوب نداشته باش شما شب زود بخواب
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # قیمت طلا # مهاجران افغان # یارانه # حمله اسرائیل به ایران # خودرو
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با پاسخ ایران(وعده صادق 3) به حمله اسرائیل موافقید؟