بازدید 14281
۸

سناتور دموکرات: به برجام برگردیم

الیزابت وارن سناتور دموکرات آمریکا در توئیتی درخصوص ضرورت بازگشت آمریکا به برجام، با بیان اینکه سیاست های دونالد ترامپ باعث انزوا و تضعیف امنیت آمریکا می شود، تاکید کرد: بیایید دوباره به برجام برگردیم.
کد خبر: ۹۹۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱ 23 August 2020


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، این سناتور دموکرات روز یکشنبه در توئیتی نوشت: فقط کشورهای مشارکت کننده در توافق هسته ای ایران می توانند تحریم های سازمان ملل علیه این کشور را اعمال کنند اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از این توافق خارج شده است.

حرف های الیزابت وارن بار دیگر تایید می کند که تکاپوی دولت دونالد ترامپ برای اعمال مکانیسم ماشه و بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران، اقدامی غیرقانونی و مورد انتقاد جامعه جهانی است.

الیزابت وارن نوشت: سیاست ترامپ در قبال ایران امنیت ما را کاهش می دهد و ما را در بین متحدان آمریکا منزوی تر می کند.

وی افزود: بیایید دوباره به توافق هسته ای ملحق شویم و از این طریق، ایران را به تعهداتش در قبال این توافق پایبند کنیم.

این توئیت وارن در واکنش به تکاپوی اخیر دولت ترامپ برای فعال سازی سازوکار ماشه مطرح شده است؛ اقدامی که منتقدان زیادی در داخل آمریکا دارد و جامعه جهانی نیز یکپارچه مخالف آن است. متحدان اروپایی آمریکا از جمله فرانسه، بریتانیا و آلمان تلاش دولت آمریکا برای استفاده از مکانیسم ماشه را غیرقانونی توصیف کرده اند.

«مکانیسم ماشه» موجب برقراری دوباره همه تحریم‌های تعلیق شده سازمان ملل متحد می‌شود. اگر از زمان فعالسازی این مکانیسم تا ۳۰ روز قطعنامه‌ای در شورای امنیت مبنی بر تمدید تعلیق تحریم‌ها به تصویب نرسد، ۶ قطعنامه تحریمی پیشین به صورت خودکار علیه ایران فعال می شوند. البته یکی از گزینه‌های مورد علاقه آمریکا آن است که در کمتر از یک ماه آینده قطعنامه‌ای در این زمینه در شورای امنیت مطرح شود؛ به طور قطع کاخ سفید آن را وتو کند و مسیر بازگشت تحریم‌ها هموار شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۸
به برجام برگردند و بعد مکانیزم ماشه را قعال کنند. مردم را چی فرض کرده‌اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
اول مسئولیت تکالیف معوق شان را به عهده گرفته و وظایف به جا مانده شان را انجام میدهند - بعد هم جریمه های لازم را می پردازند بعد باز گشتشان به برجام مورد بررسی قرار می گیرد.
جبران خسارت و ضرر و زیان سایر طرفها را می کنند؟!!
کاری به گرایشات سیاسی ندارم ولی واقعا کدام عقل سلیمی این مکانیزم ماشه را در معاهده ای به این مهمی می پذیرد که نمایندگان ما در برجام آنراپذیرفتند و جالبتر اینکه مجلس شورای اسلامی به سرعت برق و باد آنرا تصویب کرده و با دست خود خودمان را در دامی گرفتار کردیم که نه راه پیش دارد نه راه پس. آمریکا اگر به برجام برگرد به راحتی آب خوردن بهانه ای میگیرد و مکانیزم ماشه را قانونی آغاز کرده و به نتیجه می رسد
مردم ایران راضی نیستند تو زحمت بیافتید

باز نکنه ظریف هوس عکس یادگاری کرده؟؟
مگر خونه خاله است.هروقت.خواست بره.و................الان ایران باید برای بازگشت به برجام.شرط بزاره.و اعلان خسارت بکنه.........دولت مردای.ما
نترسن.از.هیا هو.نترسن..........ما خداداریم. وبس....................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
فقط ما خدا داریم؟
واقعا الان حس میکنم ترامپ از این موجودات دو رو دموکرات خیلی بهتره. نمیگه برگردیم به برجام تا هردو طرف سود ببرند میگه برگردیم به برجام تا حال ایران رو جا بیاریم و تحریم های بین المللی اعمال کنیم... صد رحمت به ترامپ!!!
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری