بازدید 35985
آبی‌های لندن رکورددار دریافت گل از ستاره‌های ایرانی؛ علی دایی تا جهانبخش

سوپرگل تاریخی مهدی طارمی به چلسی، پورتو را نجات نداد / بایرن در پاریس برد و حذف شد

پس از دبل علی دایی مقابل این تیم با پیراهن هرتا برلین، فصل گذشته علیرضا جهانبخش با قیچی برگردان بی نقص خود در برایتون، این تیم را مقهور هنر ایرانی‌ها کرد و حالا هم طارمی کلاس درس تازه‌ای برای این باشگاه گذاشت.
کد خبر: ۱۰۴۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۳ 14 April 2021

چلسی ترک عادت نکرد و بار دیگر از یک مهاجم ایرانی، گلی استثنایی و تاریخی دریافت کرد که تا سالها می تواند در آنونس گل‌های برتر فوتبال اروپا جای گیرد.

سوپرگل تاریخی مهدی طارمی به چلسی، پورتو را نجات نداد / بایرن در پاریس برد و حذف شد

سوپرگل تاریخی مهدی طارمی به چلسی، پورتو را نجات نداد / بایرن در پاریس برد و حذف شد

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ مهدی طارمی مهاجم تراز اول و آماده این فصل پورتو، در بازی برگشت دور یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ترکیب اصلی تیمش قرار نگرفت؛ اما بعد از ورود به زمین در دقیقه ۶۳ باعث افزایش فشار روی دروازه تیم صاحب نام انگلیسی شد و سرانجام تور دروازه شاگردان توخل را در آخرین لحظات در لندن گشود و قیچی برگردان تاریخی اش را در تاریخ مهمترین رویداد باشگاهی فوتبال جهان ثبت کرد.

نکته جالب، عادت عجیب باشگاه بزرگ چلسی در پذیرش گل های زیبا از مهاجمان ایرانی است. پس از دبل علی دایی مقابل این تیم با پیراهن هرتا برلین، فصل گذشته علیرضا جهانبخش با قیچی برگردان بی نقص خود در برایتون، این تیم را مقهور هنر ایرانی ها کرد و حالا هم طارمی کلاس درس تازه ای برای این باشگاه گذاشت.

سوپرگل تاریخی مهدی طارمی به چلسی، پورتو را نجات نداد / بایرن در پاریس برد و حذف شد

پورتو که نیاز به زدن حداقل دو گل در خانه چلسی برای به تساوی کشاندن این دوئل داشت، با تصمیم اشتباه کونسیسائو طارمی را ابتدا روی نیمکت نشاند و در نهایت با وجود گل زیبای طارمی، در مجموع دو بازی شکست را پذیرا شد و از جام خداحافظی کرد.

با این حال طارمی که بازی دور رفت با چلسی را به دلیل محرومیت ناشی از کارت قرمز سخت گیرانه مقابل یوونتوس از دست داده بود، در بازی امشب موفق شد شایستگی خود برای پیوستن به باشگاهی حتی بزرگتر از پورتو را نشان دهد و احتمال ترانسفر او به تیمی معروف تر در پنجره تابستان پیش رو زیاد است. 

طارمی که باید خرداد ماه امسال در مقدماتی جام‌جهانی عصای دست تیم ملی کشورمان باشد، دیرترین گل دریافتی چلسی از سال ۲۰۰۵ تا کنون بود و البته بسیاری از رسانه ها این گل امشب طارمی را زیباترین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا دانسته اند.

به این ترتیب علی دایی نه تنها خود، دو بار دروازه چلسی را در لیگ قهرمانان اروپا باز کرد بلکه شاگردی نیز تربیت کرد تا شاهکارش را با گل برگردان در لندن تکرار کند.

سوپرگل تاریخی مهدی طارمی به چلسی، پورتو را نجات نداد / بایرن در پاریس برد و حذف شد

وداع قهرمان با وجود پیروزی در پاریس

در ورزشگاه پارک‌دو‌پرنس شهر پاریس، تیم فوتبال بایرن مونیخ مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها با وجود کسب پیروزی یک بر صفر مقابل میزبان خود پاری‌سن‌ژرمن حذف شد، چون نتوانست باخت ۳ بر ۲ خود در دور رفت را جبران کند. گلی که اریک ماکسیم چوپو موتینگ در دقیقه ۴۰ برای باواریایی‌ها زد، نتیجه مصاف دو تیم در دو بازی رفت و برگشت را ۳ - ۳ مساوی کرد، اما این پاری‌سن‌ژرمن بود که به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف به مرحله نیمه نهایی صعود کرد و به این ترتیب انتقام باختش به باواریایی‌ها در فینال فصل گذشته را گرفت.

پاریسی‌ها در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف برنده جدال منچسترسیتی و دورتموند بروند، دیداری که امشب در آلمان برگزار می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
کاش تو جام جهانی هم موقعیت ها رو گل می کردی!!
لعنت بهت کنسیسائو لعنت بهت لعنت.. اخه کی بهترین بازیکنشو میزاره رو نیمکت بعو نیم
ساعت اخر میاره لعنت بهت لعنتی خخخخ
پاسخ ها
سوباسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
برادر سپهر
حساس نشو
مربی تصمیم می گیره کی بازی کنه
دمت گرم جوان با غیرت ایرانی
عالی عالی دم مهدی گرم افتخار ایران.
موفق باشند.
عالی بود.
بازیکنان ایرانی متاسفانه مورد اعتماد و اطمینان مربیانشون نیستند و بی جهت جزء ذخیره های تیم قرار میگیرن در حالیکه از خیلی از هم تیمی هاشون بهتر هستند. پورتو 2 ضربه در چارچوب داشت هر دو رو طارمی زد...
دورتموند قهرمان میشه
دمت گرم پسر بوشهری، افتخار وطن
انشا الله برای تیم ملی هم گل بزنید
مسعود مژدهی هم بهمین روش به چلسی گل زده
کاش یه دونه از گل ها به عراق بزنند.
دمت گرم عالی بودی انشاالله یه روز خوب بیاد که تورو توی تیم های بزرگ اروپایی ببینیم آقا مهدی افتخار ایران من خیلی خیلی خیلی دوست دارم انشاالله همیشه این روند خوب رو حفظ کنی و به جاهای خیلی بالاتری برسی دورت بگردم چشم حسودات کور بشه الهی
پاسخ ها
علیرضا
| Australia |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
معلومه خیلی عاشق آقای مهدی هستی .
دمت گرم شیر مرد ایرانی
دم إقامهدی طارمی گرم وچشم حسوداش کور بخصوص اونایی که هرچیزی لیاقت خودشون رو داشت به این پسر گفتن حتی وقتی گفت خیریته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها