آتش اختلافات باشگاهها با سازمان لیگ فوتبال ایران برای تعیین تکلیف تبلیغات محیطی هر روز شلعهورتر میشود و با وجود اینکه در اختیار گرفتن این فضا حق باشگاههاست اما از آنجایی که سازمان لیگ و برخی افراد مسئول در آن حاضر به کوتاه آمدن نیستند، درگیری طرفین همچنان ادامه دارد.
دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در شرایطی خواستار در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی شدهاند که شفاف سازی درستی در مورد کارگزار خود و مبالغ قرارداد سالانه نداشتهاند. نقطه ضعفی که سالهاست در سازمان لیگ فوتبال ایران وجود دارد و هیچ شفاف سازی در مورد میزان درآمد و سهم باشگاهها صورت نگرفته است.
با این حال اصرار باشگاههای استقلال و پرسپولیس برای گرفتن تبلیغات محیطی برخی مسئولان سازمان لیگ را به تکاپو انداخته است که مقابل این خواسته بایستند و هر روز بهانه جدیدی را برای ندادن این حق مطرح میکنند.
علی کریمی بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران و یکی از نامزدهای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون در واکنش به اظهارات صادق درودگر دست روی نقطه ضعف آنها گذاشته و تاکید کرده که سازمان لیگ هیچ حساب و کتابی در قبال میزان درآمد و تبلیغات محیطی پس نداده است.
کریمی در تازهترین پیام خود عنوان کرد: «مگه توی این چند سال که همه چیز دستتون بود به کسی حساب و کتاب پس دادین که الان نقش دایه مهربانتر از مادر رو برای تیمهای بیچاره بازی میکنید؟ تمام این حرفها واسه نونه، واسه نونه.»
نکتهای که علی کریمی به آن اشاره کرده سالهاست به عنوان پاشنه آشیل فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ پا برجاست و این دو نهاد فوتبالی در قبال درآمدهای مختلف هیچگونه شفاف سازی نمیکنند و ظاهراً هیچ نهادی هم در کشور نیست که به این موضوع ورود کند و خواستار ارائه گزارش شفاف از قراردادها و … شود.