آخرین آمار کرونا در ایران تا بیستم آذر/ پس از ۴۶۰ روز، ابتلای روزانه به کمتر از ۲۰۰۰ تن رسید/ ۱۹ استان مرگ و میر صفر و یک داشته اند

در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۰۹ میلیون و ۹۹۰ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش کمتر از ۲ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۳۱۲۶ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۰۹۲۵۹۰
|
۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸ 11 December 2021
|
18573 بازدید
|
۷
تابناک اجتماعیتاکنون ۵۸ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۶۶ دوز اول و ۴۹ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۸۳۵ دوز دوم واکسن کرونا در کشورمان تزریق شده و همچنین ۲ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۸۴۱ نفر دوز سوم را دریافت کرده‌اند؛ تزریق مجموعا ۱۰۹ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۷۴۲ دوز واکسن در ایران که ۳۰۳ هزار و ۳۳۶ دوز از آن‌ها در شبانه روز اخیر تزریق شده است.

به گزارش «تابناک»؛ بر پایه اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، هزار و ۶۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و از این بیماران، ۲۸۶ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۶ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۲۴ تن رسید.

امروز پس از گذشت ۴۶۰ روز، مبتلایان روزانه کرونا در کشور به کمتر از ۲۰۰۰ نفر رسید. آخرین بار، ۱۶ شهریور سال گذشته، تعداد مبتلایان روزانه، کمتر از دو هزار نفر بوده است.

در ۲۴ ساعت اخیر، ۵۸ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان‌باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۳۰ هزار و ۶۶۱ تن رسیده است، در حالی که تا به امروز خوشبختانه ۵ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۳۷۳ تن از بیماران بهبود یافته‌اند.

در شبانه روز گذشته ۱۹ استان کشور، مرگ و میر صفر و یک داشته اند. در استان‌های لرستان، گلستان، قم، اردبیل، هرمزگان، بوشهر، خراسان شمالی و قزوین هیچ موردی از مرگ بیماران کرونایی گزارش نشده و در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، زنجان، همدان، مازندران، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کردستان، ایلام، البرز و سمنان فقط یک مورد مرگ و میر بیماران کرونایی ثبت شده است.

همچنین ۳۱۲۶ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و همچنین تاکنون ۳۹ میلیون و ۹۵۱ هزار و ۴۸۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر صفر شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۹ شهر در وضعیت زرد و ۳۲۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. همچنین بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۲.۲ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۷.۸ درصد؛ وضعیتی دقیقا مشابه میانگین جهانی نرخ مرگ این بیماری.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
 
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
با سلام و احترام و تبریک روز پرستار به کلیه پرستاران عزیز و زحمت کش و با قدردانی از زحمات جناب آقای رئیس جمهور محترم و کلیه اعضای محترم هیئت دولت در رابطه با تهیه واکسن کرونا و پزشکان و کادر محترم درمان سراسر کشور و با سپاس از زحمات همگی عزیزان در کاهش آمار کرونا امیدوارم هموطنان عزیز با رعایت پروتکل های بهداشتی باعث ریشه کن شدن این بیماری از کشورمون باشند.
ایرج 7
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
اوضاع خوبه.ولی چه فایده بازم شاهد مجالس عروسی و دورهمی هستیم
از ماست که بر ماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
با تزریق دو دوز واکسن ناقابل به 49 میلیون نفر آمار مرگ به 58 نفر رسیده پس به درستی به کسانی که در اثر نبود واکسن از بین رفتند می‌توان گفت کشته نه فوت کرده چون در حقیقت آنها کشته شدند!!
پاسخ ها
م.ج.ش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
سلام
البته اگر به استانهایی که آمار مرگشون صفر یا یک هست، دقت کنیم، میبینیم که قم و سیستان و بلوچستان (که در واکسیناسیون قعر نشین هستن) در این لیست حضور دارند، ولی گیلان (که صدرنشین واکسیناسیون هست) آمار مرگش بیش از یک نفر هست.
البته باید عرض کنم که بنده خودم هر دو دوز واکسن رو زدم و اگر دوز سوم هم لازم باشه میزنم، ولی این موضوعیه که به نظرم باید بررسی بشه، البته سری زمانی ابتلا و مرگ و میر قم و گیلان به نسبت جمعیت از ابتدای آبان‌ماه تاکنون باید بررسی .بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
جناب م.ج.ش بند دوم صحبتتون کاملا درسته عوامل موثر در بررسی این نرخ ابتلا خیلی متوع است از جمله میزان مسافرت و تردد بین شهری برای استان گیلان نسبت به دو استان دیگر بسیار بیشتر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
تعداد فوتی ها به پنجاه وهشت نفر رسیده و این که یک خانواده ای کمتر داغدار شود جای خوشحالی دارد ولی چه کسی پاسخگو است بابت آن روزهای که مردم مثل برگ خزان روی زمین می‌ریختند وروزی هفتصد تا هشتصد نفر با آمار رسمی جان می‌دادند !؟ چه کسی مسئولیت آن ندانم کاری را به عهده می‌گیرد!؟ حسن روحانی، نمکی، کسانی که نامه امضا کردند در مخالفت با واردات واکسن یا کسانی دیگر که شاید نتوان به آنها پرداخت!!!!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
خدا لعنت کنه باعث و بانی مرگ روزانه ۵۰۰، ۶۰۰ نفر رو.
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات