با صد و هفتاد و هشتمین روز حمله روسیه به اوکراین

شعله ور شدن جنگ اوکراین با ارسال سلاح های نقطه زن آمریکا /کشته شدن ۲۰ نیروی آمریکایی در خارکیف اوکراین/ تقابل جنگنده‌های روسیه و فنلاند

صد و هفتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۶۰۵۸
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳ 20 August 2022
|
56168 بازدید
|

لوکاشنکو: تمایلی به بمباران اوکراین ندارم

بین الملل تابناک: صد و هفتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

تقابل جنگنده‌های روسیه و فنلاند
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ - ۲۲:۴۰

وزارت دفاع فنلاند مدعی رهگیری دو فروند جنگنده «میگ-۳۱» روسیه شد.

به گزارش وبگاه «ارو تایم» وزرت دفاع فنلاند مدعی شده که دو فروند جنگنده میگ-۳۱ روسیه قلمروی هوایی این کشور نزدیک «پروو» در شرق «هلسینکی» را نقض کردند.

این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرد که به دنبال این حادثه یک فروند جنگنده «اف-۱۸ سوپرهورنت» نیروی هوایی فنلاند برای عملیات شناسایی و رهگیری این جنگنده‌ها به هوا برخاست.

روسیه اعلام کرده که جنگنده‌های این کشور در جریان این ماموریت تمام قوانین هوانوردی را رعایت کرده‌اند.

از زمان جنگ روسیه با اوکراین و طرح فنلاند در پیوستن به ناتو، تنش‌های روسیه و فنلاند افزایش یافته است.

در تحولی مرتبط منابع خبری گزارش دادند که استونی و فنلاند درصدد هستند با ایجاد دفاع موشکی ساحل‌پایه در دریای «بالتیک» دسترسی ناوگان روسیه به این منطقه را مسدود کنند. وزیر دفاع استونی گفت که استونی و فنلاند درباره ادغام آتشبارهای موشکی در ساحل که دو عضو ناتو را قادر می‌سازد ناوگان روسیه در خلیج فنلاند را مسدود کنند، گفت‌وگو کرده‌اند.

وزیر دفاع استونی گفت: «این امر دریای بالتیک را به "دریای داخلی ناتو" تبدیل می‌کند. ما باید دفاع ساحلی خود را یکپارچه کنیم.»

درخواست گوترش برای ورود مواد غذایی روسیه به بازارهای جهانی
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ - ۲۲:۳۷

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد شنبه (۲۰ اوت) گفت که دولت‌ها و بخش خصوصی باید برای آوردن مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه و همچنین غلات اوکراینی به بازارهای جهانی بر اساس توافقی که ماه گذشته به دست آمد، همکاری کنند.

به گزارش رویترز، گوترش در یک کنفرانس خبری در استانبول گفت: بخش دیگر این بسته توافقی، دسترسی بدون مانع به بازارهای جهانی مواد غذایی و کودهای روسیه است که مشمول تحریم نیستند. این مهم است که همه دولت‌ها و بخش خصوصی برای عرضه آن‌ها به بازار همکاری کنند.

وی افزود: دریافت مواد غذایی و کود بیشتر از اوکراین و روسیه برای آرام کردن بیشتر بازارهای کالا و کاهش قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان بسیار مهم است.

آمریکا مدعی تلاش روسیه برای دور زدن تحریم ها از طریق ترکیه شد
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ - ۲۲:۳۶

آمریکا مدعی شد که روسیه در تلاش برای دور زدن تحریم ها علیه خود در پی جنگ اوکراین از طریق ترکیه است.

وزارت خزانه داری آمریکا روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد که والی آدیمو، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در گفتگو با یونس الیتاس معاون وزیر دارایی ترکیه ادعا کرده که نهادها و شخصیت های روسی سعی می کنند از ترکیه برای دور زدن تحریم های غرب علیه مسکو استفاده کنند.

این وزارتخانه در بیانیه خود افزود که دو مقام آمریکایی و ترک همچنین در خصوص تلاش های جاری برای اجرای تحریم ها علیه روسیه گفتگو کردند.

شعله ور شدن جنگ اوکراین با ارسال سلاح های نقطه زن آمریکا
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ - ۲۲:۳۵

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد واشنگتن قصد دارد در بسته امنیتی جدید خود به اوکراین مهمات نقطه زن هدایت شونده موسوم به "اکسکالیبر" را که قابلیت شلیک از توپخانه دارند، در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار دهد.

کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، با استفاده از اختیارات خود، دستور کمک۷۷۵  میلیون دلاری نظامی به اوکراین را صادر کرد

بر اساس گزارش روز شنبه به وقت محلی پولیتیکو، مهمات موسوم به "اکسکالیبور" در بسته امنیتی یاد شده گنجانده نشده و تاریخ دقیق تحویل آنها به اوکراین هنوز در دست بررسی است.

بر پایه این گزارش، آمریکا  قصد دارد تسلیحات نقطه زن جدیدی را در اختیار نیروهای اوکراینی قرار دهد که می توانند سنگرها و مراکز فرماندهی روسیه را مورد هدف قرار دهند.

 بسته امنیتی اعلام شده از سوی کاخ سفید شامل ۱۶توپ ۱۰۵ میلی متری هویترز؛ ۱۵فروند  پهپاد شناسایی موسوم به "اسکن ایگل"، یک هزار و ۵۰۰ موشک زد تانک با رهگیری نوری، ،۴۰ دستگاه خودروی سبک با قابلیت ضد مین و ضد گلوله (ام آر ای پی)و ۲ هزار مهمات ضد گلوله برای اسلحه های موسوم به "کار گوستاف"‌ می شود.

از جمله تجهیزات دیگر درنظر گرفته شده در این بسته یک هزار موشک ضد تانک جاولین و مهمات برای سامانه های راکتی موسوم به هیمارس است.

کشته شدن ۲۰ نیروی آمریکایی در خارکیف اوکراین
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ - ۱۴:۰۱

وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) از کشته شدن حدود ۲۰ مزدور آمریکایی در منطقه خارکیف در نتیجه حمله‌ای دقیق توسط نیروی هوایی روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این وزارتخانه به خبرنگاران گفت: بیش از ۱۰۰ شبه نظامی شامل ۲۰ مزدور آمریکایی در روستای آندریوکا، خارکیف و در نتیجه حمله هوایی نیروی هوایی ارتش روسیه علیه مواضع تشکل ملی گرای "کراکِن" و یک یگان از مزدوران خارجی کشته شدند.

۲۴ فوریه سال جاری میلادی روسیه به اوکراین حمله کرد و کشورهای غربی با ارسال تسلیحات و مزدور به اوکراین درصدد کمک به این کشور هستند.

پوتین از رزمایش جدید با اعضای پیمان امنیت جمعی خبر داد
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ - ۱۳:۵۴

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از برگزاری رزمایش نظامی آتی سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) به رهبری مسکو خبر داد.

به گزارش آناتولی، پوتین در دیدار با قاسم جومارت توکایف، همتای قزاقستانی خود در سوچی خاطرنشان کرد که امسال روسیه و قزاقستان سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک را جشن می گیرند و دو کشور در بسیاری از زمینه‌ها همکاری نزدیک دارند.

پوتین گفت: وزارتخانه‌ها و ادارات ما فعالانه کار می‌کنند، کمیسیون بین دولتی فعالانه کار می کند. وزارت خارجه (روسیه و قزاقستان) و وزارتخانه‌های دفاع به طور مشترک در حال آماده سازی رویدادهای مختلف از جمله تمرین های مشترک در چارچوب پیمان امنیت جمعی هستند."

پیش از این، ارتش قزاقستان از مذاکره با همتایان پیمان امنیت جمعی درباره آماده سازی و اجرای رزمایش‌های ویژه Search (Poisk)-2022، Echelon-2022 و Interaction-2022 خبر داده بود.

نمایندگان پیمان امنیت جمعی در مورد بخش‌های کلیدی رزمایش‌ها، نیروها و سایر مسائل سازمانی به توافق رسیدند. برنامه ریزی شده است که تمامی تمرینات، ترکیبی از آموزش اجزای مختلف نیروهای پیمان امنیت جمعی در یک محیط عملیاتی واحد در خاک قزاقستان در زمین آموزشی ماتیبولاک برگزار شود. به طور خاص، در طول رزمایش ویژه جستجو-2022، مسائل مربوط به سازماندهی و انجام اطلاعات مورد بررسی قرار خواهد گرفت، در حالی که تعامل-2022 برای بررسی مسائل مربوط به آماده سازی و اجرای عملیات مشترک برای بومی سازی یک درگیری مسلحانه در منطقه آسیای مرکزی پیش بینی می شود.

افزایش محبوبیت پوتین در روسیه به 80 درصد
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ - ۱۳:۵۳

نتایج آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد که 80 درصد از مردم روسیه به ولادیمیر پوتین رهبر این کشور اعتماد دارند.

به گزارش خبرگزاری تاس، براساس نظرسنجی صورت گرفته توسط مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه، اعتماد هفتگی مردم روسیه به پوتین به 80 درصد رسیده است.

گفتنی است در هفته گذشته میزان تایید و اعتماد مردم روسیه به پوتین 77.8 درصد بود که در نظرسنجی جدید به 80 درصد افزایش یافته است.

نتایج نظرسنجی همچنین نشان می دهد که میزان رضایت مردم از عملکرد میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه 63.4 درصد است.

این نظرسنجی از 8 تا 14 آگوست در میان یک هزار و 600 پاسخگوی بالای 18 سال انجام شد.

انتقاد شدید روسیه از جنگ افروزی آمریکا در اوکراین
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ - ۱۳:۵۱

سفارت روسیه در واشنگتن جمعه شب تاکید کرد: اظهارات غیرمسئولانه ایالات متحده در مورد وضعیت نیروگاه اتمی زاپوریژیا ترغیب کننده ارتش اوکراین به جنایات بیشتر است.

به گزارش تارنمای شبکه "روسیا الیوم"، در بیانیه این سفارتخانه آمده است: سکوت و چشم پوشی ازادامه بمباران نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا توسط اوکراین پذیرفتنی نیست و تنها به مصونیت اوکراین کمک می کند.

این سفارت همچنین در بیانیه خود اعلام کرد که ستایش واشنگتن از کی یف نیز موجب می شود که این کشور به ادامه بمباران این تأسیسات هسته‌ای به صورت سازمان‌یافته ادامه دهد.

در همین حال، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا نیز روز پنجشنبه گفته بود: باید اعتراف کنم، گفت وگوی سیاسی میان آمریکا و روسیه امروز فلج است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز ژوئن گذشته گفته بود، روابط روسیه و ایالات متحده به نقطه صفر رسیده است.

آنتونوف گفت که هرچه واشنگتن تلاش کند که چهره روسیه را به عنوان یک صادر کننده سوخت خدشه دار کند، این مساله خلاف واقعیت است و با آن سازگار نیست.

وی افزود که مشکلات ایجاد شده در صادرات سوخت از روسیه به مشتریان خود نه به خاطر اقدامات مسکو، بلکه به خاطر تحریم‌های آمریکاست.

آنتونوف افزود: صادرات خود را به هیچ کشوری تحمیل نکردیم و آمادگی داریم که منابع با کیقیت را به قیمت مناسب به تمام کشورهایی که به آن نیاز دارند، بفروشیم.

وی با اشاره به خط لوله گاز سیل شمالی ۲ افزود که این خط می تواند مشکل انرژی اروپا را حل کند و این خط برای راه اندازی آماده است و فقط باید کلید آن را زد، اما تنها یک مشکل در اراده سیاسی [کشورهای اروپایی برای این کار] وجود دارد.

آنتونوف افزود که اروپا تسلیم خواسته واشنگتن شده است و اکنون روی گاز طبیعی مایع گران قیمت [آمریکا] تکیه می‌کند.

گفت و گوی تلفنی مکرون با پوتین درباره بحران اوکراین

رسانه های روسی از گفت وگوی تلفنی روسای جمهوری فرانسه و روسیه در باره بحران اوکراین خبر دادند؛ نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا، صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی محور گفت و گوهای امانوئل مکرون و ولادیمیر پوتین بوده اند.

به گزارش رسانه‌های روسی به نقل از کاخ کرملین، در این گفت وگوی تلفنی که از سوی رئیس جمهوری فرانسه صورت گرفت، پوتین و مکرون در خصوص جنگ در اوکراین، از جمله موضوع نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا و صادرات مواد غذایی با یکدیگر گفت و گو کردند.

روسای جمهوری روسیه و فرانسه توافق کردند که به گفت و گوهای دو جانبه درباره بحران اوکراین ادامه دهند.

در این گفت و گو، پوتین گفته که بمباران نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا یک فاجعه بزرگ را به دنبال دارد.

مکرون یکی از معدود رهبرانی در اروپا است که همچنان به گفت و گوهای خود با همتای روس خود ادامه می‌دهد.

مقامات محلی در اوکراین روز جمعه از گلوله باران مجدد مناطق اطراف نیروگاه زاپوریژیا که بزرگ‌ترین نیروگاه هسته‌ای اروپا محسوب می‌شود خبر دادند.

ولادیمیر روگوف یکی از اعضای شورای منطقه‌ای زاپوریژیا گفت که نیروهای اوکراین در ساعات پایانی روز پنجشنبه، با استفاده از توپخانه سنگین، اقدام به گلوله باران شهر انرگودار، واقع در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا کردند.

دبیرکل سازمان ملل روز جمعه خواستار توافق بین کی‌یف و مسکو برای غیرنظامی شدن نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا شد.

گوترش ضمن هشدار مجدد به مسکو نسبت به قطع شدن نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا از شبکه اوکراین، بر انجام اقدام‌های بیشتر به منظور اطمینان یابی از دسترسی به غذا در این کشور که از حدود ۶ ماه گذشته تحت حملات روسیه قرار دارد، تاکید کرد. او خواستار قطع نشدن نیروگاه هسته‌ای تحت اشغال روسیه از شبکه اوکراین شد.

کی‌یف، مسکو را که نیروهایش در ماه مارس این نیروگاه هسته‌ای را اشغال کردند، متهم کرده که از آن به عنوان سپری مقابل اهداف اوکراینی استفاده می‌کند. روسیه نیز به نوبه خود اوکراین را متهم به موشک پراکنی به این نیروگاه می‌کند.

روسیه امروز اعلام کرد احتمال دارد این بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا را تعطیل کند؛ اقدامی که کی‌یف از آن به عنوان خطر فزاینده یک بحران اتمی یاد می‌کند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در هفته گذاشته از طرفین جنگ اوکراین خواست تا بر سر ایجاد یک «منطقه امن» در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا که نگرانی جهانی را برانگیخته، توافق کنند.

همچنین«رافائل گروسی»مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست مجازی دیروز(پنجشنبه) نسبت به فعالیت نظامی«بسیارهشدار دهنده» در بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا در جنوب شرق اوکراین ابراز نگرانی و تاکید کرد ادامه این وضعیت می‌تواند به بروز پیامدهای خطرناک منطقه‌ای منجر شود.

نیروگاه زاپروژیا در استانی با همین نام در شهر «انرهودار» در جنوب شرق اوکراین واقع شده که در اوایل ماه مارس (اوایل اسفند) بلافاصله پس از حمله به اوکراین توسط نیروهای روسیه به تصرف درآمد.

کمک تسلیحاتی جدید 775 میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه از بسته کمک‌های نظامی جدید به اوکراین به ارزش 775 میلیون دلار خبر داد که شامل مهمات و پهپاد می‌باشد.

بر اساس اعلام پنتاگون، این بسته کمک‌های نظامی شامل 15 پهپاد شناسایی و مهمات برای سامانه موشکی هایمارس است.

در کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین، ۱۰۰۰ موشک تاو و هزار موشک ضد تانک جاولین نیز در نظر گرفته شده است.

این کمک‌ها در حالی صورت می‌گیرد که وزارت دفاع روسیه چند روز پیش اعلام کرده بود که ارتش این کشور یک انبار مهمات را در نزدیکی شهر «اومان» منهدم کرده است. گزارش‌ها حاکی است این انبار محل نگهداری موشک‌های «هایمارس» و «هویتزر» ساخت آمریکا بوده است.

لوکاشنکو: تمایلی به بمباران اوکراین ندارم

به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر استقرار سامانه‌های موشکی روسیه در بلاروس،‌ رئیس‌جمهوری بلاروس گفت که برنامه‌ای برای حمله و بمباران اوکراین از طریق خاک کشورش ندارد.

به گزارش پایگاه خبری «یوکراینسکا پراودا»، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس گفت: اصلا به این مساله فکر نکنید که به دنبال حمله به اوکراین هستم یا می‌خواهم از طریق خاک بلاروس، اوکراین را بمباران کنم.

وی ادامه داد: تمایل برای جنگیدن در من و فرزندانم نیست. برای چه اینکار را انجام دهیم؟ ما به آرام کردن اوضاع نیاز داریم. در حال حاضر اوکراین در جنگ نیست، بلکه روسیه با ناتو و آمریکا در نبرد است.

۱۲ اوت ۲۰۲۲، بلاروس یک بار دیگر مانورهای نظامی خود را تا دست‌کم امروز (شنبه) همزمان با بیستم ماه اوت میلادی تمدید کرد.

پیشتر در ۱۵ اوت یک گروه نظارتی اطلاعاتی بلاروسی گزارش کرد که تعداد زیادی از سیستم‌های موشکی ضد هوایی به همراه ۱۵ تا ۶۰ موشک در پایگاه هوایی "زیابروفکا" در گومل اوبلاست مستقر شده است که ممکن است به منزله آمادگی برای "یک حمله بزرگ" باشد. به ادعای این گروه اطلاعاتی نظامی مستقل، روسیه به منظور اجرای عملیاتی علیه اوکراین، در حال استقرار سامانه‌های موشکی ضدهوایی در بلاروس است.

گروه اطلاعاتی «هاجون بلاروس» در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای از افزایش تسلیحات نظامی در پایگاه هوایی زیابروفکا بلاروس خبر می‌دهند که تنها حدود ۴۰ کیلومتر با مرز اوکراین فاصله دارد. گزارش این موسسه که نظارت بر فعالیت‌های نظامی بلاروس را بر عهده دارد، در حالی مطرح می‌شود که بلاروس به حمایت از روسیه در حمله به اوکراین متهم است.

 

 

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۵۸
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
چقدر این روسیه ابله هست. این نظر سنجی ۸۰ درصد را می دادید به صدا و سیمای ایران کم کمش بهتون ۹۵ یا ۹۸ درصد تحویل میداد.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
مثل صدام که رفراندم برگزار کرد و نتیجه را حمایت ۱۰۰ درصدی مردم عراق از خودش لعلام کرد! البته کیم هم ۹۹.۸ درصدی است. و بنی صدر خودمان هم صد در صدی بود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
مسخره بازی کنید
اما اروپا و به ویژه اربابانتون در انگلیس که مغز جنگ تبلیغاتی هستند همچون آهو در گل گیر کرده اند.
نه راه پس دارند و نه راه پیش..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
نه رسانه های ارباب شیطانیت حتما راست میگن
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
درود
نظر سنجی در ایران هم در صدا سیمای میلی میگه 98 درصد مردم از اوضاع اقتصادی کشور راضی و دعا گو هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
پوتین خارج روسیه هم محبوبه. در اروپا و حتی آمریکا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
دمت گرم اونقدر خندیدم دل درد گرفتم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
چرا تابناک از گزارش اختلاس 91 هزار ملیارد تومانی اصلاح طلبان در فولاد مبارکه مطلب نمی گذارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
تابناک سایت اصلاح طلب هاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
زنده باد ولادیمیر پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
از مثبت‌ها معلومه پوتین چقدر محبوبه
ناشناس
|
Canada
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
پوتین حداقل رخاطر سربه نیست کردن یا موشک زدن خواپیماهای بویینگ کشورهای سوم مانند مالزی و اندونزی و اتیوپی و اکراین و کشتن صدها مسافر بیگناه انها که تنها برای قدرتنمایی و ارعاب امریکا و غرب صورت داد و همچنین برای تخریب شهرت مسلمانان با استفاده ابزاری از سلفی ها تحت عنوان القاعده یا استفاده از جنایتکاران بعثی برای تشکیل داعش و البته نفوذ و تشوبق حکومتهای ایران و ونزویلا به غرب ستیزی که نتیجه ان تحریم خرید نفت و گاز ایران و ونزویلا به نفع روسیه بود قابل بخشش نیست

البته دوستان می گویند خود ترامپ گفت که داعش را امریکا بوجود اورد. این دوستان کل حرف را نشنیدند. ترامپ گفت که اوباما و هیلاری کلینتون با ضعف و ترس و عدم مدیریت خود و عقب نشینی نیروها از عراق و خاورمیانه باعث شدند که روسبه فرصت را مغتنم بشمارد و با داعش علیع ما و اروپا ور خاورمیانه ابتکار عمل را در دست بگیرد. در مورد هواپبماها هم چرا دیگر خوشبختانه چهار تا چهار تا هواپیماهای هیچ کشوری ناپدید نمی شود یا موشک نمی خورد یا خلبانها هوس خودکشی نمی کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
هواپیمای اول مالزی هنوز ناپدید هست که ۱۸۰ نفر از مسافران ان چینی هستند. هم امریکا و هم چین می دانند که چه نیرویی با ربایش الکترونیک ان را سر به نیست کرد. ولی چین در مورد سرنوشت ۱۸۰ شهروند خود سکوت کرده و روابط خوبب با پوتین برقداد کرده. همین هست که پلوسی و امریکا و اروپا چین را جدی نمی گیرند. چین که بخاطر منافع براحتی چشم خود را در مورد سرنوشت ۱۸۰ شهروند خود می بندد لایق بزرگی و احترام نیست و نباید در مورد تایوان هم او را جدی گرفت
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
من با نظر شما موافقم ولی این احتمال بدید که دولتمردان آمریکایی گول دروغ های ریس جمهور اوکراین را خوردند تا آنجا که من میدانم بیشتر سرزمین های اوکراین در حاشیه دریای سیاه الان در تصرف ارتش روسیه است فقط استان اودسا الان در حاکمیت اوکراین باقی مانده بعضی از تسلیحات روسی واقعا در اوکراین موفق بودن مثل سلاح ترمیناتور و موشک اسکندر و کنژال ولی در نقطه مقابل موشک های هیمارس و ضد تانک جاولین خارکف را از سقوط به دست روسیه نجات داد برادر گرامی هنوز روسیه با تمام قوا نیومده ترس دیگه من فعال شدن حس ناسیونالیستی مردم روسیه است همین حس ناسیونالیستی بود که ارتش میلیونی هیتلر را از روسیه بیرون کرد و برلین را تصرف کردن امیدوارم زلنسکی پا جا پای هیتلر نذاره
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
آقای فقیه نوری روسیه با اسلحه های امریکایی که ازایران که توسط متفقین اشغال شده بود ارسال میشد ارتش آلمان را شکست داد والا 90 درصد مردم کشوریکه شوروی نامیده میشد اصلا روس نبودند
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
اتفاقا چین سر تایوان مصمم است ولی به دلایلی که قبلاً گفتم فعلا به آنجا لشکر کشی نمی‌کنه دوست عزیز قبول داری که چین و آمریکا بخاطر بازار یک میلیارد نفری چین و تجارت مستقیم چند تریلیون دلاری علیه هم کار نمی‌کنند چین روسیه نیست که تحریم بشه رکود اقتصادی در جهان ایجاد میشه یک دلیل دیگر چین و منطقه تایوان هشتاد درصد از تراشه های الکترونیکی جهان را تولید می‌کنند در صورت جنگ احتمالی در تایوان خدا به داد شرکت های موبایل سازی لوازم خانگی ماشین های هوشمند و باقی کسب کار های بزرگ که نیاز به تراشه های الکترونیکی دارد برسد صحبت های شما را خیلی دوست دارم ولی بعضی موارد واقعا یک طرفه میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
دروغ که کنتور نمی اندازه.
ناشناس
| Canada |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
نوری عزیز. متشکر از نظرتان. ولی برای محض اطلاع و روشن شدن شما. اول اینکه اقای زلنسکی خواست ملتش را انجام داد و تنها نمی خواست دوباره در قید روسیه باشد. احتمالا به روسیه سفر نکردید و با انها زندگی نکردهاید. روسها بشدت ملتی( بصورت کلی) نژادپرست و مغرور هستند. شما در تمام ملتهای اروپای شرقی و خود شوروی سفر کنید خاطرات بسیار تلخی از روسیه و نحوه برخورد ان با این ملتها دارند. لهستانی ها و حتی رومانی ها و بلغارها و طبیعی است که اکراینی ها یا روسیه سفید یا گرجی ها نخواهند با روسیه باشند. فقط ارمنستان که خطر اصلی از دو سو را ترکیه می داند مجبور هست که با روسیه اتحاد تاریخی خود را حفظ کند. این بحث توطئه را کمی پایین بیاوریم. اکراین نمی خواست زیر دست روسیه و پوتین باشد همانطور که تایوان یا مردم هنگ کنگ نمی خواهند زیر یوغ حزب کمونیست باشند. انها سرنوشت مردم کره شمالی یا برمه یا روسیه سفید و قزاقستان و خود چین ... را می بینند و نمی خواهند مرید و چابلوس حزب و شاه حزب باشند. به همین سادگی. حالا اگر امریکا یا انگلیس از این خواست مردم اکراین یا تایوان استفاده می کنند در واقع مشکل برخورد روسیه و چین هست که طوری با مردم خود و سایر کشورها برخورد می کنند که ملتهای اکراین و گرجستان و تایوان و... نمی خواهند با انها باشند. در مورد اکراین و جنوب ان هم دقیقا همان اتفاقی افتاد که در جنگ صدام با ایران افتاد. اکراین هرگز ارتش قابل توجهی نداشت و اصلا قابل قیاس با روسیه نبود. از انجا که مشت روسیه هنوز باز نشده بود و همه می گفتند دومین ارتش دنیا و حتی خود پوتین هم باور کرده بود اکراین در هفته های اول جنگ انچه ارتش داشت را برای دفاع از اکراین و خارکف مستقر کرده بود و مناطق جنوبی ان مانند خرمشهر و مناطق غرب کارون در زمان جنگ بی دفاع بودند. طبیعی بود که روسیه انها را تا ساحل دنیپر اشغال کند. ولی همانطور که صدام نتوانست در خرمشهر باقی بماند الان روسیه با تمام معنا شکست مطلق خورده ولی نمی داند چجوری جمعش کند و ششماه دیگر خواهید دید که پشت سر هم شکست خواهد خورد و چند سال دیگر روسیه فقیر ترین کشور اروپا خواهد بود که حداکثر بمب اتمی دارد. و در اخر در مورد حس ناسیونالیسی مردم روسیه مانند همان ارتشش اغراق زیاد شده. اول اینکه همه ملتها هم عاشق سرزمین خود هستند و هم حس ناسیونالیسی دارند. دوم اینکه چطور امکان دارد که اکر روسها اینقدر حس ناسیونالیستی قوی داشتند ارتش المان بتواند در چند ماه چند هزار کیلومتر در عمق تمدن روسیه( تقریبا تمام شهرهای مطرح روسیه انزمان در غرب مسکو قرار داشتند) پیشروی کنند. انچه باعث شکست المان شد همان حمله ژاپن به پرل هاربر و امدن نیروهای امریکا به ضرر المان در معادله جبهه غرب و کمک خیره کننده امریکا ( مانند همین کمکی که دارد به اکراین می کند) به روسیه از طریق ایران بود. اگر امریکا نبود از روسیه چیزی باقی نمانده بود.
ناشناس
|
Croatia
|
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
محبوبیت صدام هم بالای ۹۶ درصد بود
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
هنوز هم است به عراق بعد از صدام توجه کن بعد نظر بده
ناشناس
| France |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
خوبه والا محمد آقا.پوتین پرست دیده بودیم ولی دیگه صدام پرست ندیده بودیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
دوران طلایی عراق دوران صدام بود. اینو می تونی از هر عراقی سوال کنی.
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
من خودم ساکن آلمان هستم ، اگر شما بدونید که این آلمانی ها و امریکایی ها با چه غرور و "نگاه تحقیرآمیزی" به کشورهای دیگه نگاه میکنن، شما هم طرفدار روسیه میشدید
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
ساکن آلمانی ولی از غرور امریکاییها هم باخبری.!!!! ..... تو الان تو همین تهران نشستی وبا فیلترشکن آلمانی اومدی.اونچیزیکه مردمو فرض کردی خودتی
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
تشریف ببرید روسیه بعد مجددا نظر بدید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
روسیه فرهنگ داره
کلا کشورهای اسلاو و مسیحیت ارتدوکس شرقی مثل روسیه ، اوکراین ، بلاروس و.... انسان های مهربانی هستند
ولی کشور های غربی وحشی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
یه عده قسم خوردند که اگر کسی نگاه چپ به آمریکا یا یکی از کشورهای غربی کرد یا حرفی زد، فورا رگ غیرت شون بزنه بالا. همین ها به وطن پرستان ایرانی ساندیس خور میگن. یعنی اینا به جای ساندیس ایرانی چی ا می‌خورن!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
ساندیس خور با فیلترشکن از تهران با سرورهای آلمانی میگه آلمان ،مردم هم پشت گوششون مخملی
ناشناس
| Austria |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
خب برای اینکه تحقیر نشی اونجا زندگی نکن. شایدم تحقیر دوست داری
محمد فقیه نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
ضد تانک جاولین خارکف را از دست روسیه نجات داده ولی الان با فساد مقامات اوکراینی خدا به داد اوکراین برسه نباید بزاریم مولداوی محل مبارزه ناتو و روسیه بشه دوستان همین الان هزار پانصد سرباز ارتش روسیه در مولداوی اونم در بخش ترنسنیتریا مستقر هستند درحالی که ارتش مولداوی گنجایش نیروی سه هزار سرباز را دارد اگر روسیه به استان اودسا مسلط بشه قطع به یقین در حمایت از روس تباران ترنسنیتریا به کشور فقیر و کوچک مولداوی لشکر کشی میکند امیدوارم شاهد سقوط یک کشور نباشیم
محمد فقیه نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
خارکف و اودسا سرنوشت این جنگ را رقم می‌زنند
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
روسیه مرزهای وقاحت را کهکشانی جابجا نموده خرس وحشی
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
دولت پوتین خیلی صریح و بی‌پروا می‌گه اروپا احمقه، چون تسلیم زورگویی آمریکا شده و زیر بار زورگویی من نرفته!
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات