بازدید 14945

آزمایش سریعترین پهپاد جهان از سوی چین

رسانه‌های چینی از آزمایش سریعترین پهپاد جهان از سوی این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۱۱۳۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶ 06 September 2022

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه «الدفاع العربی» که اخبار نظامی را به زبان عربی منتشر می‌کند، در گزارشی اعلام کرد رسانه‌های چین از اجرای آزمایش‌هایی بر روی آنچه که «سریعترین پهپاد جهان» از سوی این رسانه‌ها لقب گرفته، خبر دادند.

طبق این گزارش، این پهپاد شناسایی سرعتی مافوق سرعت صوت دارد که سرعتش می‌تواند به ۸۶۰۰ کیلومرت در ساعت برسد که تقریبا سرعتی سه برابر سرعت جنگنده سوخو-۲۷ است.

گفتنی است پیشتر و در پی درگیری‌ها میان چین و تایوان، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد از سال آینده میلادی قرار است سامانه دفاعی در برابر پهپاد‌های تهاجمی در اطراف این جزیره مستقر کند. همچنین چندی پیش، خبرگزاری رویترز اعلام کرد ارتش تایوان یک فروند پهپاد غیر نظامی را که وارد حریم هوایی اش در نزدیکی خط ساحلی چین شده بود، سرنگون کرد. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که تایوان گفته بود اقدامات شدیدتری را برای مقابله با اقدامات اقدامات نفوذی به انجام می‌رساند.

پکن که تایوان را بخشی از قلمروی خود می‌داند، مانور‌هایی نظامی را در اطراف این جزیره از اوایل ماه گذشته میلادی در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به انجام رساند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات