با دویست و هشتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله موشکی سنگین ارتش اوکراین به مرکز دونتسک / صدراعظم آلمان: چاره ای جز گفت‌وگو با پوتین نداریم/آمریکا: اوکراین را برای حمله به روسیه تشویق نمی کنیم

دویست و هشتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۹۸
|
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳ 11 December 2022
|
14987 بازدید
|

حمله موشکی سنگین ارتش اوکراین به مرکز دونتسک/صدراعظم آلمان: چاره ای جز گفتگو با پوتین نداریم

بین الملل تابناک: دویست و هشتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بورل: جنگ اوکراین زنگ خطری در مورد توانایی‌های نظامی اروپا بود
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ - ۲۲:۱۳

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه «جنگ اوکراین زنگ خطری برای همه ما در مورد توانایی های نظامی‌مان است» از افزایش هزینه‌های دفاعی کشورهای اروپایی خبر داد.

 بورل یکشنبه شب در توئیتی نوشت: آمار آژانس دفاعی اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که هزینه‌های دفاعی اروپایی‌ها بالا رفته است. اکنون باید بهتر خرج کرده و بیشتر همکاری کنیم.

وی همچنین بر «حمایت از اوکراین، تامین نیازهای فوری و آمادگی برای آینده» تاکید کرد و گفت: تهدیدهایی که با آنها مواجهیم، واقعی و نزدیک بوده و احتمالا شدیدتر خواهند شد. در همین حال، همه چیز برای یک جهش رو به جلو در زمینه همکاری‌های دفاعی اروپایی‌ها آماده است.

بورل همچنین در مقاله ای در وبسایت «اقدام خارجی اتحادیه اروپا» نوشت: اروپایی‌ها هزینه‌ها و قابلیت‌های دفاعی خود را افزایش داده‌اند. این چیزی است که گزارش آژانس دفاعی اروپا آن را بیان می‌کند. ما به آن بسیار نیاز داشتیم.

وی افزود: در حالی که به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهیم باید با هم سرمایه‌گذاری بیشتری برای آماده‌سازی ارتش‌های اروپایی در مقابل دنیای خطرناک‌تر انجام بدهیم.

بورل در بخش دیگری از مقاله خود نوشت: جنگ اوکراین زنگ خطری برای همه ما درباره قابلیت‌های نظامی‌مان بوده است. ما به اوکراین سلاح دادیم اما متوجه شدیم که انبارهای نظامی‌مان کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در حالی که جنگ متعارف به قلب اروپا بازگشته است، متوجه شدیم که قابلیت دفاعی قاطع نداریم تا بتوانیم در مقابل تهدیدهای شدیدتری که پیش روی قاره اروپا است، از خودمان دفاع کنیم.

پسکوف: عبور اروپا از وابستگی به گاز روسیه پوچ و جنون آمیز است
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ - ۲۱:۲۸

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین ، آرزوی اروپا برای عبور از وابستگی به گاز روسیه را «پوچ» و «جنون» خواند.

 خبرگزاری ریانووستی یکشنبه نوشت ، پسکوف می گوید که اروپایی ها وابستگی به روسیه را به وابستگی به گاز طبیعی مایع تغییر داده‌اند.

او افزود، اروپایی ها هر روز میلیاردها دلار پول از دست می‌دهند اما واشنگتن میلیاردها دلار پول به دست آورده است.

اروپایی‌ها برای کاهش وابستگی خود به منابع انرژی روسیه، به خرید گاز مایع از قطر و آمریکا و تمرکز بر منابع دیگر روی آورده‌اند.

تارنمای اویل پرایس با اشاره به نقش شرکت آمریکایی در معامله انتقال گاز طبیعی مایع از قطر به آلمان نوشت آمریکا درصدد است اروپا را حتی بعد از خروج روسیه از اوکراین از واردات انرژی مسکو محروم کند.

همچنین اتحادیه اروپا و گروه ۷ سقف ۶۰ دلاری بر بهای نفت روسیه وضع کرده و مبلغی بالاتر از آن برای خرید نفت از روسیه را ممنوع کرده‌اند.

یک مقام عالی رتبه اروپایی به نشریه پولیتیکو گفت: واقعیت این است که اگر با دقت نگاه کنید، می‌بینید کشوری که بیشتری سود را از این جنگ می‌برد، ایالات متحده آمریکاست زیرا آنها نفت بیشتر با قیمت‌های بالاتر و تسلیحات و مهمات بیشتری می‌فروشند.

یک مقام اروپایی دیگر نیز گفت: جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از واشنگتن خواسته است تا نگرانی‌های اروپا را در این خصوص درک و رفع کند. آمریکایی‌ها یعنی دوستان ما تصمیماتی می‌گیرند که فقط و فقط پیامدها و تاثیرات اقتصادی منفی آنها دامنگیر ما می‌شود.

آمریکا: اوکراین را برای حمله به روسیه تشویق نمی کنیم
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ - ۱۹:۵۶

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن علاقه‌ای به تشدید جنگ اوکراین ندارد و کی‌یف را برای انجام عملیات نظامی در خاک روسیه تشویق نمی‌کند.

کربی یکشنبه شب در مصاحبه‌ای با شبکه ای.بی.سی نیوز گفت: از همان ابتدای جنگ درباره خطر تشدید این مناقشه صحبت کردیم. زیرا تشدید این جنگ نه تنها به سود مردم اوکراین نیست بلکه برای منافع ما نیز خوب نیست.

وی افزود: ما اوکراین را به انجام عملیات در داخل روسیه تشویق نکرده و کمکی در این باره نمی‌کنیم. ما تلاش می‌کنیم که آنها بتوانند از سرزمین خود دفاع کرده و زمین‌های از دست رفته را بازپس بگیرند.

کربی درباره گام‌های احتمالی بعدی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: سخت است بدانیم او دقیقا به چه چیزی فکر می‌کند. ما بر اساس اقداماتش درباره او قضاوت می‌کنیم. ما در میدان مردی را می‌بینیم که مصمم است جنگ علیه مردم اوکراین را ادامه دهد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت که کشورهای عضو ناتو به طور فزاینده و مستقیم در جنگ اوکراین درگیر شده‌اند و حمایت کنونی آنان از کی‌یف بسیار متنوع‌تر از چند ماه پیش شده که نشانگر سیاست واشنگتن و پیگیری کورکورانه اروپائیان از آن برای گسترش دامنه این درگیری است.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در روزهای گذشته هشدار داد: نگران هستیم که جنگ در اوکراین از کنترل خارج و به جنگی مستقیم میان روسیه و ناتو تبدیل شود.

اما وی مدعی شد که اطمینان کامل دارد روسیه و اتحادیه اروپا از جنگ دوری خواهند کرد.

هشدار سناتور روس درباره نشت تسلیحات ارسالی غرب برای اوکراین
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ - ۱۵:۰۹

یک قانونگذار ارش سنای روسیه به کشورهای غربی درباره عواقب کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین هشدار جدید داد.

«الکسی پوشکوف» سناتور روسی هشدار داد که نشت تسلیحات غربی از اوکراین به بازارهای سیاه و قاچاق سلاح را نمی‌توان متوقف کرد و غرب هم نمی‌تواند برای همیشه از عواقب گام‌های بیمارگونه خود فرار کند.

این قانونگذار مجلس سنای روسیه در واکنش به مقاله نشریه آمریکایی «هیل» گفت: «عواقب اقدامات ستیزه‌جویانه و نسنجیده آمریکا و متحدانش، برای دهه‌ها گریبان‌گیر آنها خواهد بود؛ از حملات تروریست‌های داعش گرفته تا موج‌های عظیم پناهجویان از عراق، لیبی، سوریه و افغانستان».

وی ضمن اشاره به بحران کنونی در حوزه انرژی کشورهای اروپایی و آمریکا، توضیح داد: «تاکنون، غرب توانسته به‌صورت جزئی روی این مشکلات سرپوش بگذارد، البته آنها را خنثی نکرده است. ولی این همیشگی نخواهد بود».

نشریه هیل اخیراً در یادداشتی به قلم «جوردن کوهن» تحلیلگر سیاسی و «جاناتان آلن» محقق امور بین‌الملل، نوشته بود که تسلیحات ارسالی غرب برای اوکراین، همین الان نیز به دیگر کشورها نشت پیدا کرده و مطمئن شدن از اینکه کی‌یف با تجهیزات غربی به خاک روسیه حمله نمی‌کند نیز بسیار دشوار است.

نگرانی انگلیس از گسترش روابط نظامی روسیه-ایران
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ - ۱۵:۰۷

پس از آن‌که «باربارا وودوارد» نماینده بریتانیا در سازمان ملل در نشست روز جمعه این سازمان مدعی شد که روسیه به دنبال دریافت موشک از جمهوری اسلامی است، این بار وزارت دفاع بریتانیا نیز این ادعاها را تکرار کرده است.

طبق گزارش وبگاه «شارلوت آبزرور»، سازمان اطلاعاتی انگلیس گفته است در حالیکه روابط میان جمهوری اسلامی و روسیه عمیق‌تر می‌شود، روسیه در تلاش برای به دست آوردن «صدها موشک بالستیک» از ایران است.

طبق این گزارش،‌وزارت دفاع انگلیس روز گذشته (شنبه) در پیامی که در صفحه توییتری خود قرار داد، تصریح کرد که از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ماه فوریه (پنجم اسفند ماه)، ایران به یکی از حامیان نظامی اصلی روسیه تبدیل شده است و تأکید کرد که حمایت ایران از ارتش روسیه احتمالاً در ماههای آتی افزایش می‌یابد.

وزارت دفاع روسیه در این پیام مدعی شد: «در عوض، روسیه به احتمال خیلی زیاد، سطح بی‌سابقه‌ای از حمایت نظامی و فنی را پیشنهاد می‌دهد که روابط دفاعی آن‌ها را دگرگون خواهد کرد».

وزارت دفاع بریتانیا همچنین مدعی شده است که به احتمال خیلی زیاد روسیه بخش اعظمی از ذخایر موشک‌های کوتاهبرد «اس اس-26» (SS-26) اسکندر خود را که قادر به حمل کلاهک 500 کیلوگرمی برای مسافت 500 کیلومتر است، از دست داده است.

لندن علی‌رغم آن که جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده که در جنگ اوکراین نقشی ندارد، مدعی است، در صورتیکه روسیه با موفقیت به بخش زیادی از موشک‌های بالستیک ایران دست پیدا کند، از آن‌ها برای گسترش حملات علیه زیرساخت‌های ملی اوکراین استفاده خواهد کرد.

حمله موشکی سنگین ارتش اوکراین به مرکز دونتسک

دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک نظارت و هماهنگی پرونده‌های مربوط به جنایات جنگی در اوکراین امروز یکشنبه اعلام کرد، نیروهای اوکراینی با شلیک ۲۰ موشک گراد، مرکز دونتسک را بمباران کردند.

بنا بر گزارش خبرنگار «اسپوتنیک»، اوکراینی‌ها مناطق «وروشیلوسکی و کالینینسکی» را هدف حمله موشکی قرار دادند. در حمله موشکی روز شنبه ارتش اوکراین به مراکز خرید در مرکز دونتسک، دست‌کم یک تن زخمی شد.

هنوز گزارشی درباره میزان خسارت و تلفات این حمله موشکی گزارش نشده است.

ارتش اوکراین بامداد دوشنبه گذشته نیز با ده موشک گراد، مناطقی از جمهوری دونتسک را هدف قرار داد. آن‌گونه که خبرنگار اسپوتنیک در منطقه گزارش داده، در پی این حمله موشکی، چند تن زخمی شدند و دو ساختمان از جمله ساختمان یک کلیسا آتش گرفتند.

کمک های اسرائیل در راه اوکراین

سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین درباره کمک‌های انسانی جدید این رژیم به کی‌یف به ارزش ۱.۲ میلیون دلار نوشت.

به نوشته روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، مایکل برودسکی، سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین با افشای کمک‌های انسانی جدید این رژیم به کی‌یف، اعلام کرد: اسرائیل کمک‌های انسانی به ارزش ۱.۲ میلیون دلار به اوکراین خواهد داد که مهمترین آنها تجهیزات پزشکی نجات‌بخش و اتاق عمل به ارزش ۱.۲ میلیون دلار هستند که به بیمارستان کودکان در پایتخت اوکراین منتقل خواهند شد.

برودسکی با اشاره به اینکه از دیگر کمک‌های اسرائیل ژنراتورهای برق و خودروهای آمبولانس هستند، گفت: تل‌آویو با وجود انتقادهای مستمر اوکراین از اسرائیل، به کمک‌های خود ادامه خواهد داد و این کمک‌ها را تعهدی "اخلاقی" می‌داند.

آحارونوت در ادامه نوشت، اسرائیل حدود ۲۰ ژنراتور برق قدرتمند به ارزش بیش از یک میلیون دلار را به اوکراین خواهد فرستاد، این ژنراتورها به رفع خسارات گسترده وارده به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در بمباران‌های روسیه کمک خواهد کرد و تل‌آویو با اوکراینی‌ها در حل مشکلات برقی همکاری خواهد کرد.

دوم دسامبر جاری، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، با انتشار توییتی اعلام کرد که یک دستگاه خودروی آمبولانس ضد گلوله را برای استفاده نیروهای امدادی اوکراینی تحویل خواهد داد.

همچنین این وزارتخانه تاکید کرد، این اولین خودروی آمبولانس از مجموع چهار آمبولانسی است که قرار است وزارتخانه طی چند ماه آینده به عنوان بخشی از کمک‌های خود به اوکراین تحویل دهد.

طبق گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، صادرات تسلیحاتی اسرائیل به اوکراین در بحبوحه شرایط اواکراین و امضای توافقنامه‌های ابراهیمی (عادی‌سازی روابط با این رژیم) به شدت افزایش یافته است.

روزنامه عبری زبان هاآرتص پنج‌شنبه نوشت: امسال هنوز تمام نشده اما به نظر می‌رسد در مسیر فروش خوب و لیست بلندی از قراردادهای دفاعی قرار داریم؛ هرچند آژانس کنترل صادرات دفاعی در مقایسه با سال‌های قبل، تعداد نسبتا کمی از قراردادها را تایید کرد.

هاآرتص در ادامه نوشت: افزایش صادرات در درجه اول به بهبود روابط دیپلماتیک با کشورهای عربی و شرایط اوکراین بازمی‌گردد که تاثیر مثبتی بر درخواست‌های تسلیحاتی برخی کشورها گذاشت.

صدراعظم آلمان: چاره ای جز گفت‌وگو با پوتین نداریم

صدراعظم آلمان گفت، به مذاکره با ولادیمیر پوتین ادامه می‌دهد تا راهکاری برای بحران در اوکراین پیدا کند.

به گزارش راشا تودی، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در "پوتسدام" آلمان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا به مذاکرات با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ادامه خواهد داد یا خیر، گفت: من به گفت‌وگوها با پوتین ادامه خواهم داد تا راهکاری برای رهایی از این وضعیت موجود پیدا کنم. اگر گفت‌وگو نکنیم، به هیچ جایی نخواهم رسید.

شولتس ضمن تمجید از "ادب و احترام" ولادیمیر پوتین در حین مذاکرات، ادعا کرد: از اواخر ماه فوریه، زمانی که روسیه سربازهایش را به اوکراین فرستاد، موضع پوتین از جهات بسیاری تغییر کرده است.

این اظهارات صدراعظم آلمان یک هفته پس از آخرین تماس تلفنی او با رئیس‌جمهور روسیه در دوم دسامبر، انجام شد. براساس بیانیه کرملین، پوتین و شولتس درخصوص "جنبه‌های مختلف وضعیت در اوکراین" گفت‌وگو کردند و رئیس‌جمهور روسیه با شرح جزئیات به موضع مسکو در این راستا پرداخت. وی همچنین به سیاست مخرب کشورهای غربی درباره ارسال تسلیحات به اوکراین توضیح داد. علاوه بر این موضوع، ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد، چنین اقداماتی به همراه حمایت‌های مالی باعث می‌شود کی‌یف بحث مذاکرات را نادیده بگیرد.

اولاف شولتس در سخنرانی خود "حملات هوایی روسیه علیه زیرساخت‌های اوکراینی" را محکوم و بر عزم آلمان درخصوص "حمایت از اوکراین جهت دفاع علیه حمله روسیه" تاکید کرد و همچنین مدعی شد که روسیه می‌خواهد "با زور اوکراین را تصرف کند."

در ماه اکتبر، صدراعظم آلمان در مصاحبه با یک رادیوی آلمانی گفت، مذاکرات با پوتین همیشه دوستانه است؛ حتی اگر دیدگاه‌های متفاوتی میانشان باشد و در عین حال هشدار داد که کسی نباید نسبت به این گفت‌وگوها سوءظن داشته باشد.

 
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
پنتا گون دستور حمله به عمق خاک روسیه توسط اوکراین صادر کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
روسیه 20 هزار تا تانک داره حتی اگر 3 هزار تاش رو هم از دست داده باشه هنوز 17 هزار تاش باقی مونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
ای کاش به متحدهای پوتین نکبت هم حمله کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
هر چه روسیه به ایران نزدیک تر شود پشت دولت آمریکا بیشتر به لرزه می افتد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
اوکراین نیز تا آخرین قطره خون اوکراینی ها از منافع آمریکا و غرب دفاع می کند و پوز روسیه را به خاک خواهد مالید.
خوش به حال سرمایه داران آمریکایی که تسلیحات و نفت خود را به قیمت خوبی به راوپا می فرشوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
تبعات خیلی فاجعه باری برای اکراین خواهد داشت که البته برای آمریکا مهم نیست
ناشناس
|
France
|
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
حمله موشکی اوکراین به روسیه ثابت کرد که منبعد هرگونه حمله وحشیانه ارتش ددمنش روسیه به شهرهای اوکراین، با جواب دندان شکن روبرو خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
پوتین عاقبت نداره یه تیکه استخون به نام اوکراین انداختن جلوش.نه میتونه بخوره نه میتونه هضمش کنه.تا حالا پولای روسیه رو به باد داده نوبت حکومت خودش هم میرسه.
ناشناس
| Canada |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
به این میگن فرار رو به جلو. حمله روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین بعد از حمله غرب و اوکراین به زیرساخت های مهمی مثل پل کریمه و لوله های نورد استریم 2 انجام شدند. آلبانی نشین ها و اربابان غربی اونها علاقه دارند تقدم و تاخر رخدادها عوض کنند چون حقیقت خلاف خواست اونهاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
تکبیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
حمله روسیه از نتیجه بد عهدی وتحریک غرب بوده و اگر اکراین حکومت متعهدی داشت اتفاق نمیافتاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
اگر زلنسکی به جای خوش رقصی برای غرب همون اول با پوتین مذاکره کرده بود نه زیرساختهای اکراین ویران می شد نه مردم کشته و آواره می شدند. جوری اکراین را با خاک یکسان کرد که در تصاویر ماهواره ای کشور اکراین از دریای سیاه قابل تشخیص نیست تماما تاریک است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
باشه شما راست میگی ماهم فکر کن دسترسی به اخبار نداریم و نمیدونیم روسیه هروز عقب نشینی تاکتیکی می کنه و فقط ۱۵ ٪ بیشتر تصرف نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
با کشوری که چشم طمع به و مخدوش کردن استقلال یک کشور را دارد چه مذاکره ای باید صورت بگیرد.پوتین کلا انتخابات اوکراین را قبول نداشت واز اول قصد اشغال مناطق شرقی اوکراین را داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
شما چرا همون اول با صدام مذاکره نکردید و 8 سال جنگ رو طول دادین ؟ چون صدام متجاوز و شروع کننده جنگ بود
اوکراین هم دقیقا به همین خاطر مذاکره نخواهد کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
اگر زلنسکی به جای خوش رقصی برای غرب همون اول با پوتین مذاکره کرده بود نه زیرساختهای اکراین ویران می شد نه مردم کشته و آواره می شدند. جوری اکراین را با خاک یکسان کرد که در تصاویر ماهواره ای کشور اکراین از دریای سیاه قابل تشخیص نیست تماما تاریک است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
نتیجه اش چی هست ، اوکراین تبدیل به حیاط پشتی کشورهای غربی شده بود در مرز روسیه و این هم وضعیت ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
ببخشید اشتباهی مثبت دادم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
روسیه اوکراین با بمب اتم بزن خودتو خلاص کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
مردم اکراین برای دفاع از وطن میجنگن و سربازای روسیه بی انگیزه
ناشناس
|
Syrian Arab Republic
|
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
از دستگیر شدن المان چه خبر ، بشدت نگران جان انها هستیم . باید المان به حقوق بشر پایبند باشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
بدبخت اوکراین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
تابناک تو هم خوب حمله اکراین با اب و تاب مینویسی
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات