به گزارش خبرنگار «تابناک» طی سالهای اخیر همزمان با رشد و توسعه فناوریهای نوین تمامی بانکها به استفاده از این فناوریها روی آوردند تا بتوانند خدمات بهتری را در اخیتار مشتریان خود قرار دهند در این بین"بانک ایران زمین" نیز همانند سایر بانکها از خدمات بانکداری دیجیتال در ارائه خدمات خود بهره گرفته است.
طبق گفته مجتبی شیروانی هرندی قائم مقام مدیرعامل "بانک ایران زمین" امروز بانک ایران زمین به دو بخش قدیم یا سنتی و جدید یا به زبان دیگر دیجیتال تقسیم شده و در حال پوست اندازی است. باید با تمام ابزارهایی که در اختیار داریم و براساس قوانین و مقررات، داراییهای غیر مولد را به مولد تبدیل کنیم و بانک را وارد عرصه بانکداری تمام دیجیتال کنیم.
چند سالی است که بانک ایران زمین با هدف جهش بزرگ در شیوه ارائه خدمات به مشتریان، پروژه بانکداری دیجیتال را آغاز کرد و در این راه گامهای بزرگی برداشته است. در این پروژه، ارائه خدمات با محوریت تجربه مشتری و تغییر نگرش نسبت به فرآیندهای تولید محصول، جاریسازی خلاقیت در مجموعه این بانک، ارتباط موثر با فینتکها و استارتاپها مورد توجه قرار گرفته و یکی از موارد مهم ایران زمین در این مدت بوده است.
در این گزارش سعی میکنیم نمونهای از خدمات بانکداری دیجیتال ایران زمین اشاره کنیم.
کارپوشه اینترنت بانک حقوقی، فعالیت جذابی است از بانک ایران زمین که تسهیلاتی برای کاربران اینترنتی فراهم میکند. ارائه سرویس به مشتریان حقوقی و دارندگان حسابهای مشترک هدف این خدمات است. اشراف کامل بر عملیات بانکی، سهولت بخشیدن در سپردههای حقوقی یا مشترک -که دارای شرایط برداشت تعریفشده در بانک هستند و برداشت از آن نیازمند تائید بیش از یک نفر است- برای صرفهجویی در هزینه و زمان مشتریان، مهمترین دستاوردهای کارپوشه است.
همراه بانک ایران زمین با هدف ارائه یک تجربه جدید از خدمات مالی در اختیار مشتریان قرار گرفته است. رویکرد طراحی اپلیکیشن این بوده که بتواند بیشتر خدمات بانکی را در یک بسته کامل ارائه کند. یعنی مشتریان میتوانند حتی فعالیتهای مهمی مانند درخواست دسته چک و درخواست تمکنمالی تا پرداختهایی نظیر خرید شارژ و پرداخت قبوض را بدون مراجعه به شعبه انجام دهند.
داشتن امکانات گسترده برای بانکداری شخصی و شرکتی، ورود امن به همراه بانک از طریق اثر انگشت، امکان انتقال وجه دستهای و مستمر، بینیازی به نام کاربری و رمز عبور مجزا (با همان حساب اینترنت بانک میتوان وارد این اپلیکیشن شوید) از جمله مزایای این بانک است. تغییر در دسترسیها و دکمههای سریع هم کار با این نرمافزار را برای مشتریان آسان میکند.
اینترنت بانک ایران زمین یکی از سیستمهای بانکداری مدرن این بانک است که برای مشتریان دارای ارتباط اینترنتی این امکان را فراهم میسازد که در هر زمان به همه خدمات بانکی موردنیازشان دسترسی داشته و برای خود یک شعبه خانگی ایجاد کنند. نکته جالب اینکه میتوانید به همان صورت آنی و مجازی سپرده افتتاح کنید. خوبی دیگر اینترنت بانک ایران زمین این است که با نسخه موبایل همخوانی کاملی دارد. این خدمت دیجیتال، دوزبانه است، انتقال وجه مستمر و گروهی علاوه بر سپردههای بانک ایران زمین، بهصورت بینبانکی و پایا نیز وجود دارد و میتوان اقساط مربوط به تسهیلات دیگران را پرداخت کرد و همینطور میتوان برای پرداخت خودکار اقساط، سپردهای را تعیین کرد.