بررسی انواع مستر کارت و ویزا کارت

کد خبر: ۱۱۸۱۹۰۳
|
۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴ 05 July 2023
|
4749 بازدید

بررسی انواع مستر کارت و ویزا کارت

تبادلات مالی از دیرباز بین انسان ها رایج بوده است و جزئی جدا ناشدنی از زندگی بشر است.

این نیاز بشری در طول زمان تغییرات بسیاری داشته و جهانی شده است، به طوری که با توجه به امکان مبادلات آنلاین و همینطور حضوری در حال حاضر نیاز به یک حساب بانکی بین المللی و کارت های کردیت و دبیت مانند مستر کارت و ویزا کارت بسیار حیاتی شده است.

البته باز کردن حساب بین المللی و دریافت کردیت کارت برای ایرانیان با چالش هایی بزرگی همراه بوده که راه حل نهایی آن را در ادامه این مقاله معرفی خواهیم کرد.

احتمالا شما نام‌ هایی تحت عنوان مسترکارت و ویزا کارت و دبیت کارت و کردیت کارت را شنیده باشید.

همچنین کلماتی مانند کارت های پری پید و کارت مجازی و گیفت کارت نیز برای ما آشنا هستند. این ها انواع مختلفی از کارت های بین المللی هستند که در ادامه به بررسی کارتهای دبیت بانکی دبیت پریپید و کارتهای مجازی خواهیم پرداخت.

کاربرد کارت های دبیت مستر کارت و ویزا کارت چیست؟

کارت های دبیت از جمله کارت های پر استفاده در سراسر جهان هستند، به طوری که بخش عمده ای از تبادلات مالی و اعتباری از طریق آن‌ها انجام می‌شود. عملکرد این نوع کارت ها بسیار شبیه به عملکرد کارت های بانکی خودمان در ایران است.

بنابراین، این نوع کارت های بانکی یا پریپید که برای مثال می‌توان به دبیت کارت بانکی زراعت بانک به عنوان نمونه‌ای از آن اشاره کرد، استفاده زیادی برای کارهای روزمره شما در سفرهای خارجی و خرید های آنلاین خواهند داشت و به طبع بین المللی بودن آن می‌تواند خیال شما را از بابت خرید کالا و استفاده از خدمات در تمام کشور های خارجی تحت پوشش این کارت راحت کند.

این نوع کارت ها به طبع به اندازه موجودی داخلشان مصرف خواهند داشت! که در مدل بانکی به حساب بانکی متصل بوده و یعنی اگر برای مثال شما معادل 1000 یورو  درون آن داشته باشید، نمی‌توانید 1001 يورو خرج کنید و با پیام عدم موجودی روبرو خواهید شد.

با توجه به توضیحاتی که درباره دبیت کارت داده شد، می‌توان از آن به عنوان یک انتخاب مناسب برای کارت بین المللی شما نام برد. البته باید گفت که نوع پریپید آن هم که توسط موسسات مالی معتبر و تحت پوشش ویزا و مستر کارت کار میکنند هم وجود دارد که حساب بانکی ندارد و به میزان موجودی داخل کیف موجود در حساب کاربری تا میتوانید هزینه کنید برای مثال اگر فریلنسر هستید یا نیاز به تبادلات مالی بین المللی دارید، خرید ویزا کارت یا مستر کارت دارای حساب بانکی نیاز شما هست خصوصا که امکان تبدیل ارزهای رایج نیز در این حساب ها وجود دارد و می‌توانید به راحتی به تبدیل و پس انداز و نقد کردن درآمد ارزی خود بپردازید.

بررسی انواع مستر کارت و ویزا کارت

کارت های دبیت پری پید(Pre paid)، یک قدم جلوتر!

این دست از کارت ها به حساب بانکی متصل نیستند و توسط شرکت های واسطه معتبر و در حالت عادی بدون انجام مراحل احراز هویت بانکی تامین میشوند. این کارت ها از طریق نصب نرم افزار و ولت های مخصوص، روی تلفن های همراه قابل مدیریت هستند و البته دارای کارت فیزیکی نیز هستند. همچنین امکان ارسال وجه به این حساب ها تا سقف مشخصی امکان پذیر است.که با تامين مدارکی قابلیت افزایش سقف را دارند .

در شرکت سی ای پی پوینت خدمات کارت های پری پید بدون احراز هویت و تا سقف ماهانه 2750 لیر انجام میشود که در صورت داشتن اقامت ترکیه این سقف نیز برداشته میشود و کاربر میتواند تا سقف صد هزار لیر در ماه از کارت خود برای تبادلات مالی استفاده کند. بنابراین سقف انتقال و برداشت کارت های پری پید قابل حذف است. شما می‌توانید برای بررسی بیشتر با کارشناسان Cippoint در ارتباط باشید.

بررسی مزایای کارت های پری پید

همان‌طور که عنوان شد، این نوع کارت ها بدون احراز هویت و توسط شرکت های واسط مالی معتبر و تایید شده توسط بانک مرکزی ترکیه و شرکت ویزا و مستر ارائه می‌شوند. این شرکت ها نیز اصولا برای جذابیت بیشتر برای مشتری اقدام به ارائه انواع تخفیف ها و کمپین ها و شرایط ویژه ای برای خرید از فروشگاههای مختلف و حتی کش بک و یا همان استرداد وجه خرید به حساب به عنوان پاداش خرید می‌کنند.

بنابراین استفاده از این کارت ها امکان استفاده از تخفیف ها و قرعه کشی های مختلف را برای شما به ارمغان می‌آورد.

با استفاده از این کارت، امکان دریافت وجه از تمام دستگاه های پذیرنده بانکی ترکیه و در خارج ترکیه نیز تمام دستگاههای پوز و ای تی ام را خواهید داشت.

امکان پرداخت با پوز در تمامی فروشگاه های معتبر ترکیه و جهان و امکان خرید از تمام سایت های پذیرنده پری پید میسر است.

کارت های پری پید به خصوص مناسب کسانی است که پاسپورت و اطلاعات هویتی زیادی ندارند و یا اینکه نمی‌خواهند خرج زیادی برای تهیه کارت بین المللی بکنند.

در حالت عادی وبدون احراز هویت اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که ماهانه خرج زیادی ندارید و عملا قصد دارید از کارت بین المللی خود برای خرید های کوچک و خصوصا استفاده در تعریف روی اکانت موبایل ایفون یا گوگل پلی استفاده کنید، کارت های پری پید مناسب شما هستند.

این کارتها جایگزین به صرفه و اقتصادی خرید انواع گیفت کارتها هستند در کنار تمامی این مزایا، این را هم به خاطر داشته باشید که کارت های پری پید بسیار زودتر صادر می‌شوند.

صدور و آماده سازی آن برای شما توسط هولدینگ سی آی پی پوینت فقط 3 ساعت طول خواهد کشید!

بررسی انواع مستر کارت و ویزا کارت

معرفی کارت های مجازی

نوع دیگری از کارت های پرداخت وجود دارند تحت عنوان کارت های مجازی است که انتخاب اکثر ایرانیان به دلیل ناچاری و عدم دسترسی به کارتهای واقعی صادر شده برای پرداخت های ارزی می باشد .

در اصل دارندگان حساب بانکی و دبیت کارت وقتی این نگرانی را دارند که اطلاعات کارت اصلی تعریف شده روی حساب بانکی آنها به سرقت برسد که در این صورت کاربر مجبور به ابطال کارت، مراجعه به بانک و دریافت کارت دیگر میشود که این خود فرایندی زمان بر میباشد.

فلسفه ایجاد این کارت های مجازی کاهش این نگرانی میباشد. اما در ایران به عنوان یک راه حل برای نیازمندان پرداختهای آنلاین بین المللی استفاده شده است .

در حالتی که شما حساب بانکی دارید  کارت های مجازی از طریق اپلیکیشن های بانک روی حساب شما تعریف میشوند و میتوان برای آنها سقف مشخصی تعیین کرد و تاریخ انقضای مشخصی دارند.

با شکل گیری این کارت های مجازی، افراد و شرکت هایی در کشورهایی مانند ایران که به شبکه بانکی بین المللی متصل نیستند شروع به خرید و فروش آن کردند تا افراد بتوانند بدون پروسه های پیچیده ی بانکی در پرداخت های بین المللی خود از آنها استفاده کنند.

اما مشکل از آنجا شروع میشود که کمتر از 20 درصد پذیرندگان پذیرای این کارت ها خواهند بود. چراکه به دلیل عدم وجود فرایندهای احراز هویت و اثبات سلامت پول این کارت ها از اعتبار کافی میان پذیرندگان برخوردار نیستند.

از طرفی علی رقم هزینه ناچیزی که صرف فعال شدن این کارت ها میشود، فروشندگان آن ها را با هزینه های گزافی به فروش میرسانند و هزین زیادی را به خریدار تحمیل می‌کنند.

افتتاح حساب بانکی برای یک ایرانی بدون اقامت در خارج از کشور پیچیده است، بخصوص برای مردم کشور ما که تا کنون به عنوان کشوری که امکان اتصال مستقیم به شبکه ویزا و مستر را ندارد با محدودیت های زیادی مواجه شده اند و هزینه های گزافی را نیز متحمل شده اند. اما خبر خوب این است که شرکت سی آی پی پوینت با استفاده از قراردادهای محکمی که با بانک های ترکیه دارد توانسته است برای شما عزیزان این امکان را فراهم کند که به عنوان توریست و یا یک فرد خارجی برای خود حساب بانکی بین المللی داشته باشید.

در واقع بتوانید از مزایای افتتاح حساب در ترکیه را به راحتی بره ببرد و با استفاده از کارت های با نام و متصل به حساب بانکی خود به شبکه ویزا و مستر متصل شوید و بدون نگرانی از بسته شدن حساب و یا پرداخت کارمزدهای گزاف، پرداخت های بین المللی خود را انجام دهید. شما میتوانید هر زمان کارتتان با مشکل مواجه شد کارت جدید دریافت کنید و هیچوقت نگران از دست رفتن و بلاکه شدن حساب نیز نباشید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات