ثبت نشان جغرافیایی پسته رفسنجان در سوییس

فرماندار رفسنجان از رونمایی نشان جغرافیایی پسته به نام رفسنجان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این نشان در کشور سوئیس به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۱۱۸۹۵۱۷
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱ 25 August 2023
|
5722 بازدید

 

 به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، حسین رضایی در نشست خبری از رونمایی نشان جغرافیایی پسته به نام رفسنجان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: ثبت این نشان به علت اینکه در کشور سوئیس باید به ثبت می‌رسید، طول کشید و در نهایت این نشان به نام رفسنجان ثبت شد.

حسین رضایی گفت: رونمایی از نشان جغرافیایی پسته به نام رفسنجان در جشن ملی پسته که در اواخر شهریور برگزار می‌شود، صورت خواهد گرفت.

او افزود: در دو سال گذشته رفسنجان به دلیل خشکسالی‌های متوالی فاقد محصول کشاورزی و درآمد اقتصادی بود، زیرا وضعیت اقتصادی رفسنجان به پسته گره خورده است.

وی اظهار داشت: اما امسال نسبت به سال‌های گذشته رفسنجان محصول پسته خوبی دارد و با توزیع گازوئیلی که در شهرستان انجام گرفت از بروز خسارت سرمازدگی پسته جلوگیری شد، در حالی‌که بعضی از شهرستان‌های پسته‌خیز تا ۷۰ درصد محصول‌شان بر اثر سرمازدگی از بین رفت.

او بیان کرد: در صورت احداث پنل‌های خورشیدی با سرمایه‌گذاری حدود دو میلیارد تومانی در هر چاه موتور کشاورزی، کمبود برق چاه‌های کشاورزی جبران می‌شود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات