بازدید 1583

باراک خواستار تغییر سریع نتانیاهو شد

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با انتقاد شدید از نتانیاهو گفت که به هر شیوه‌ای که شده باید وی را تغییر داد.
کد خبر: ۱۲۴۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱ 24 June 2024

باراک خواستار تغییر سریع نتانیاهو شد

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «ایهود باراک» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در سخنانی به شدت از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل انتقاد کرد.وی در سخنانش گفت: «تنها راه برای بازگرداندن ربوده شدگان، توقف جنگ (در غزه) است».

باراک در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد: «نتانیاهو رئیس کابینه‌ای شکست خورده بوده و باعث ایجاد ویرانی‌های راهبردی شده و باید به هر شیوه‌ای که شده وی را تغییر دهیم».انتقادها از نتانیاهو طی هفته‌های اخیر به دلیل نداشتن راهبرد در جنگ غزه به شدت افزایش یافته است. «دیوید آزولای»،رئیس اداره محلی شهرک المطله واقع در شمال اراضی اشغالی اذعان کرد 40 درصد از منازل این منطقه خسارت دیده و 200 خانه طی هشت ماه گذشته در نتیجه ضربات موشکی و پهپادی حزب‌الله آتش گرفته است.

آزولای در گفت‌وگو با رادیو ارتش اسرائیل گفت: دولت از نظر ما ناپدید شده و وجود ندارد و ظاهرا نتانیاهو مشغول چیزهای دیگر است.

روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت امروز اعلام کرد آژیرهای خطر در شهرک المطله به صدا درآمد و ارتش در حال بررسی احتمال شلیک راکت یا هواپیماهای بدون سرنشین به سمت منطقه بود.روز گذشته (شنبه) دو خانه در این منطقه بر اثر اصابت موشک‌های ضد زره حزب الله از جنوب لبنان دچار خسارت شده بودند.

خبرگزاری رویترز روز گذشته انتشار گزارشی مبنی بر اینکه اسرائیل ظرف 48 ساعت به لبنان حمله خواهد کرد را تکذیب کرد؛ این تکذیب پس از آن بود که اخباری در شبکه‌های اجتماعی به نقل از این خبرگزاری درخصوص حمله قریب‌الوقوع رژیم صهیونیستی به لبنان منتشر شده بود.سخنگوی رویترز ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد: ما چنین گزارشی منتشر نکرده‌ایم.

پیش از این، «یسرائیل زیو»، رئیس سابق بخش عملیات ارتش رژیم صهیونیستی گفته بود: کشیده شدن اسرائیل به جنگ در جبهه شمالی به نفع ما نیست، زیرا این نبرد نه تنها علیه حزب‌الله که ایران و بقیه گروه‌های منطقه‌ای نیز بخشی از آن خواهد بود لذا آمریکایی‌ها بیهوده نمی‌گویند که این جنگ یک جنگ همه‌جانبه خواهد بود.

«تامیر پاردو» رئیس پیشین موساد، نتانیاهو را که شعار «پیروزی مطلق» سر می‌دهد، متهم کرد اسرائیل را به سمت «شکست مطلق» سوق می‌دهد.این سخنان در چارچوب گفت‌وگوها در شبکه‌های صهیونیستی درباره سرنوشت نبردهای جاری در نوار غزه و پیامدهای تشدید تنش در جبهه شمالی بیان شد.

پاردو به شبکه 13 اسرائیل گفت: نخست‌وزیری که این دولت را هدایت می‌کند، هیچ برنامه‌ای تدوین نکرده است و زمانی که شکست وحشتناک در 7 اکتبر روی داد، دولت اسرائیل برای هیچ طرح و برنامه‌ای آماده نبود.«آلون بن دیوید»، خبرنگار امور نظامی شبکه 13 هم اظهار داشت: این ترس بزرگ در ارتش اسرائیل وجود دارد که مقامات نمی‌خواهند جنگ در غزه پایان یابد، آنها می‌خواهند به نبردهای تمام عیار ادامه دهند تا از برخورد با مسائل پیچیده‌تر مانند مشکل جبهه شمالی خودداری کنند.

در همین ارتباط، بن دیوید سخنان «دانیال هاگاری»، سخنگوی ارتش این رژیم را یادآور شد که در آن گفته بود: «صحبت کردن درباره نابودی حماس برای گمراه کردن و فریب دادن افکار عمومی است.»خبرنگار شبکه 13 افزود: حذف حماس در صورت نبود آلترناتیو سیاسی نمی‌تواند اتفاق بیفتد یعنی اگر ساختار جایگزینی برای حکمرانی بر نوار غزه وجود نداشته باشد، حماس پابرجا خواهد ماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات