بازدید 3212
یورو ۲۰۲۴؛

شوک مجارستان به جام با ضربه مغزی و دیرترین گل/ نویر از بوفون عبور کرد

در دهمین روز از رقابت‌های یورو ۲۰۲۴، بازی‌های دور سوم و پایانی مرحله گروهی این رقابت‌ها آغاز شد.
کد خبر: ۱۲۴۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹ 24 June 2024

شوک مجارستان به جام با ضربه مغزی و دیرترین گل/ نویر از بوفون عبور کرد

به گزارش تابناک ورزشی، در اولین شب از دور پایانی بازی‌های مرحله گروهی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ شب گذشته (یکشنبه) دو بازی به صورت همزمان از گروه A برگزار شد که در یکی از آنها تیم ملی آلمان در یک بازی جذاب و نفس‌گیر به تساوی برابر مقابل سوئیس رضایت داد. شاگردان ناگلزمن که تا واپسین دقایق از حریف خود عقب بودند، موفق شدند گل تساوی را به ثمر برسانند تا باخت در کارنامه میزبان رقابت ها ثبت نشود. در این دیدار اندویه (دقیقه ۲۸) برای سوئیس و فولکروگ (دقیقه ۲+۹۰) برای آلمان گلزنی کردند.

با این نتیجه، ژرمن‌ها که صعودشان با دو برد و ۶ امتیاز مسجل شده بود، صدر جدول را حفظ کردند و در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف تیم دوم گروه C خواهد رفت، (گروه تیم‌های انگلیس، دانمارک، اسلوونی و صربستان). سوئیس اما کار بسیار سخت‌تری خواهد داشت و در مرحله بعدی باید به مصاف تیم دوم گروه B، گروه مرگ رقابت‌ها برود که احتمالاً یکی از دو تیم ایتالیا یا کرواسی خواهد بود. گفتنی است گرانیت ژاکا کاپیتان و هافبک تیم سوئیس به‌عنوان بهترین بازیکن این دیدار معرفی شد. ژاکا در حضور ۹۰ دقیقه ای خود، ۸۴ درصد پاس‌‌هایش به مقصد رسید و ۱۱.۸ کیلومتر دوندگی داشت.

یولیان ناگلزمن سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان در پایان بازی، گفت: «تیمی که سراپا حمله می‌شود، ریسک ضربه خوردن در ضدحملات را می‌پذیرد و ممکن است گل بخورد. این اتفاق برای ما رخ داد، اما در نهایت به بازی برگشتیم. ما لیاقت این تساوی را داشتیم». مورات یاکین سرمربی تیم ملی سوئیس هم گفت: «خوشحالم که در این جام همچنان شکست‌ناپذیر هستیم. درست است که نتیجه برای اول شدن‌مان کافی نبود اما بازهم اتفاق مثبتی را رقم زدیم و این حاصل سختکوشی تیم و روحیه مناسب بازیکنان بود. نتایجی که کسب کرده‌ایم نشان می‌دهد که راه را درست می‌رویم».

نکته حائز اهمیت اینکه با حضور مانوئل نویر در ترکیب آلمان مقابل سوئیس، او به آمار ۱۸ بازی در تاریخ رقابت‌های یورو رسید تا رکورد بیش‌ترین حضور یک دروازه‌بان در این رقابت‌ها را بشکند. جانلوئیجی بوفون با ۱۷ و ادوین فن درسار و روی پاتریسیو با ۱۶ بازی در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. با توجه به صعود آلمان به دور حذفی یورو ۲۰۲۴، نویر می‌تواند حتی این رکورد خاص و ویژه را ارتقا دهد.

جشن مجارها پس از اشک و دلهره!
دیگر بازی همزمان میان اسکاتلند و مجارستان در ورزشگاه مرسدس بنز آره‌نای شهر اشتوتگارت برگزار شد و در حالی که دو تیم تا دقایق پایانی بدون گل مساوی بودند و مجارها فاصله ای تا حذف نداشتند، کوین سوبوت موفق به گلزنی شد تا مجارستان سه امتیازی شود و به رده سوم جدول برسد. در حالی که تصور می‌شد دیدار اسکاتلند و مجارستان با تساوی بدون گل به پایان می‌رسد، در یک ضدحمله ویرانگر و سریع، کوین سوبوت موفق به گلزنی شد. مطابق داده‌های آماری اوپتا، وینگر ۲۳ ساله مجارستان با گلزنی در دقیقه ۱۰+۹۰، دیرهنگام‌ترین گل تاریخ مسابقات یورو را در وقت‌های عادی به ثمر رساند. به دلیل مصدومیت شدید بارناباس وارگا، داور آرژانتینی این دیدار ۱۰ دقیقه وقت تلف‌شده اعلام کرد که همین اتفاق باعث شد یکی از رکوردهای مهم مسابقات یورو به ثبت برسد. البته در صورت احتساب وقت‌های اضافه، عنوان دیرهنگام‌ترین گل تاریخ یورو متعلق به گل دقیقه ۱۲۳ سمیح شنتورک در دیدار ترکیه - کرواسی در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۰۸ است.

شوک مجارستان به جام با ضربه مغزی و دیرترین گل/ نویر از بوفون عبور کرد

گفتنی است استیو کلارک، سرمربی تیم ملی اسکاتلند، به شدت به عدم اعلام پنالتی برای تیمش معترض بود و در عین حال انتخاب داور آرژانتینی برای قضاوت این بازی در یک رقابت اروپایی را زیر سوال برد. او گفت: «پنالتی صد درصد اسکاتلند را نگرفتند، فایده VAR چیست وقتی دخالتی نمی‌کند؟ از سویی در یک رقابت اروپایی بهتر است از داور اروپایی استفاده شود. در هر حال خدای فوتبال امشب با ما یار نبود».

خاطره تلخ اریکسن زنده شد
رولاند سالای، بازیکنی که با حرکت انفجاری از سمت راست ضد حمله مجارها را طراحی و پاس گل را ارسال کرد، در پایان دیدار به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. وینگر ۲۶ ساله فرایبورگ آمار ۸۴ درصد پاس صحیح (۱۶ از ۱۹) را هم به ثبت رساند. با این حال بیشتر حواس ها به بارناباس وارگا مهاجم مجارستان بود. بارناباس وارگا در دقیقه ۶۸ بازی پس از برخورد شدید با دروازه‌بان اسکاتلند نقش بر زمین و بیهوش شد. مهاجم مجارستان با برخورد به اگنوس گون با شرایط بسیار بدی روی زمین افتاد و برای لحظاتی بازیکنان دو تیم به شوک فرو رفتند و داور به سرعت کادر پزشکی را به زمین فرا خواند. در اتفاقی شبیه کریستین اریکسن در یورو ۲۰۲۰، در حالی که هم‌تیمی‌های وارگا اشک می‌ریختند، او با شرایط حفاظت شده از ورزشگاه خارج شد. گرچه ساعاتی بعد خبر خوبی منتشر و عنوان شد که هرچند این بازیکن ۲۹ ساله به طور جدی آسیب دیده، اما وضعیت او پایدار است و خطری زندگی او را تهدید نمی‌کند.

مارکو روسی، سرمربی تیم ملی مجارستان هم در کنفرانس خبری پس از پایان مسابقه به وضعیت وارگا اشاره کرد و گفت: «زندگی بارناباس وارگا در خطر نیست. او دچار آسیب مغزی خفیف شده و همچنین چندین استخوان‌ صورت او شکسته‌اند. بارناباس امشب را در بیمارستان سپری می‌کند و سپس تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد. او قادر به همراهی ما در ادامه یورو ۲۰۲۴ نخواهد بود».

شوک مجارستان به جام با ضربه مغزی و دیرترین گل/ نویر از بوفون عبور کرد

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات