بازدید 2764

واکنش دلار به پیروز انتخابات چه خواهد بود؟

قیمت دلار در هفته ابتدایی تیر با بازدهی مثبت بیش از سه درصدی به کار خود پایان داد و ۲ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد.
کد خبر: ۱۲۴۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲ 28 June 2024

به گزارش تابناک، روند افزایشی این اسکناس برخلاف پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی و توقع معامله‌گران رخ داد. تحلیلگران اقتصادی تاثیر پیروزی هر یک از کاندیداهای ریاست‌جمهوری را بر بازار ارز متفاوت می‌دانند.

قیمت دلار در اولین هفته تیر برخلاف هفته‌های رنج خرداد روزهای افزایشی را سپری کرد و در سقف قیمت معامله شد. روند افزایشی دلار این اسکناس را در کریدور بالاتر نشاند و معامله‌گران احتیاطی بازار را غافلگیر کرد. در آخرین معامله روز پنجشنبه این اسکناس در کانال ابتدایی کریدور ششم به کار خود پایان داد.

پیش بینی قیمت دلار

انتخابات ریاست‌جمهوری و اینکه کدام کاندیدا با کدام نگرش اقتصادی و سیاسی پیروز میدان می‌شود، در هفته‌ اخیر همواره توجه معامله‌گران بازار ارز را جلب کرد.

کارشناسان اقتصادی هرگونه پیش‌بینی را برای روزهای آتی دشوار می‌دانند و معتقدند انتخابات هر نتیجه‌ای داشته باشد روند قیمت اسکناس آمریکایی به دلیل رشد تقاضا تا پایان تابستان افزایشی است. آنها کف قیمت این اسکناس را پله‌های هفت و هشت کریدور پنجم و سقف قیمت را میانه کریدور ششم می‌دانند.

گفتنی است برخی رسانه‌ها با بررسی انتخابات سال‌های گذشته گزارش داده‌اند که بعد از هر انتخابات دلار آرایش کاهشی به خود گرفته است.

درهم افزایشی شد

قیمت درهم روز پنجشنبه روی رقم ۱۶ هزار و ۷۵۰ تومانی ایستاد و نسبت به روز چهارشنبه ۳۰۰ تومان رشد کرد. قیمت تتر با رشد ۷۵۰ تومانی با قیمت دلار تراز شد و روی رقم ۶۱ هزار و ۷۵۰ تومانی ایستاد.

پوند انگلیس با رشد ۵۰۰ تومانی روی قیمت ۷۷ هزار و ۴۰۰ تومانی معامله شد و یورو نیز با افزایش ۷۰۰ تومانی روی رقم ۶۵ هزار و ۵۴۰ تومانی ایستاده است.

شایان ذکر است اسکناس دلار روز پنجشنبه با رقم ۴۶ هزار و یک تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۲ هزار و ۹۵۲ تومانی عرضه شد و تغییر قیمت پیدا نکرد.

منبع: تجارت نیوز
 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات