نظر حناچی شهردار سابق تهران درباره وزرات زنان

اگر قرار است بانویی وزیر شود باید معاون وزیری را تجربه کرده باشد. اگر معاون وزیر نبوده باشد، ناچاریم از مدیرکل‌ها یا روسای ادارات یا معاونان مدیرکل‌ها، وزیر زن انتخاب کنیم. وقتی این وزرای زن، عملکرد مناسبی نداشته باشند به ضرر مدیریت زنان خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۵۰۱۹۱
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹ 27 July 2024
|
3535 بازدید
|
۱

به گزارش تابناک، پیروز حناچی در گفت و گو با اعتماد با اشاره به حضور زنان در کابینه گفت: اگر قرار است بانویی وزیر شود باید معاون وزیری را تجربه کرده باشد. اگر معاون وزیر نبوده باشد، ناچاریم از مدیرکل‌ها یا روسای ادارات یا معاونان مدیرکل‌ها، وزیر زن انتخاب کنیم. وقتی این وزرای زن، عملکرد مناسبی نداشته باشند به ضرر مدیریت زنان خواهد بود.

ملت شکل گرفته. در واقع دولت مسیری را طی می‌کرد و ملت هم مسیر دیگری را. اتفاقا آمارهای مشارکت تا قبل انتخابات اخیر هم نشان می‌داد که این گپ در حال عمیق‌تر شدن است. 

نباید فراموش کرد مشارکت یکی از مولفه‌های اصلی اقتدار وامنیت ملی است. کاهش مشارکت علامت خوبی نیست. خوشبختانه پیام درک شد و با تدبیر رهبری در انتخابات 1403، برای افزایش مشارکت اقداماتی صورت گرفت. تایید صلاحیت دکتر مسعود پزشکیان مهم‌ترین اقدام صورت گرفته برای ورود به یک دوران تازه بود.

یکی از راه‌های مهم ایجاد رضایتمندی آن است که موضوعاتی که مردم روی آنها حساسیت دارند، مورد توجه دولت و حاکمیت قرار گیرد. نمی‌شود مردم روی موضوعاتی حساسیت داشته باشند و خواستار تغییر باشند اما دولت و حاکمیت هیچ عکس‌العملی نشان نداده و روی خواسته‌های خود پافشاری کنند. فکر می‌کنم، انتخابات 1403 فرصتی است که این رضایتمندی شکل بگیرد.

اگر قرار است بانویی وزیر شود باید معاون وزیری را تجربه کرده باشد. اگر معاون وزیر نبوده باشد، ناچاریم از مدیرکل‌ها یا روسای ادارات یا معاونان مدیرکل‌ها، وزیر زن انتخاب کنیم. وقتی این وزرای زن، عملکرد مناسبی نداشته باشند به ضرر مدیریت زنان خواهد بود.

باید در این دوره فضا برای حضور جوانان در مدیریت میانی فراهم شود تا در پایان دولت نخست پزشکیان بتوان دامنه وسیعی از جوانان را برای حضور در سطح وزیر و معاون رییس‌جمهوری داشته باشیم.

از میزان مشارکت زنان در انتخابات 1403 می‌توان متوجه شد که رخدادهای 1401 تاثیراتی در وضعیت زنان داشته است. میزان مشارکت زنان در انتخابات چهاردهم ریاست‌جمهوری به نسبت دوره‌های قبل بسیار پایین‌تر بود. این در حالی است که مثلا در شکل‌گیری دوم خرداد 76 و انتخابات‌های بعدی و سایر تجربه‌های دیگر زنان نقش محوری را داشتند. این امر نشان می‌دهد رخدادهای 1401 اثرات منفی در نگاه زنان داشته است. معتقدم برخورد علمی (نه برخورد چکشی) می‌تواند مسیر آینده را مشخص کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
وقتی ما خانمها به نمایندگان اصلح خانم رای نمی‌دهیم همین میشود از ماست که بر ماست
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...