چگونه به آذربایجان سفر کنیم؟

کد خبر: ۱۲۵۰۸۷۹
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲ 30 July 2024
|
1987 بازدید

آذربایجان یکی از آن مقاصد سفر هیجان‌انگیز در حاشیه دریای خزر است. سرزمینی که روح شرقی و چهره مدرن را به زیبایی در هم آمیخته و نمایش می‌دهد. اگر شما هم قصد سفر به جمهوری آذربایجان را دارید باید به شما تبریک گفت؛ چرا که آذربایجان را از هر زاویه‌ای که تماشا کنید یک تجربه جذاب و دیدنی خواهد بود. 

راه‌های سفر به جمهوری آذربایجان و نکاتی که باید بدانید

قبل از سفر تا انتهای این متن با ما باشید تا ویزای آذربایجان، راه‌های سفر به این کشور زیبا و نکاتی را که باید قبل از این سفر بدانید را باهم بررسی کنیم. یکی از ویژگی‌های جذاب سفر به آذربایجان که آن را برای افراد ماجراجو هم هیجان‌انگیز می‌کند، امکان سفر زمینی و هوایی به این کشور است. در واقع برای رسیدن به آذربایجان، سرزمین آتش، راه‌های مختلفی وجود دارد. برای رسیدن به باکو محبوب‌ترین شهر آذربایجان راه زیاد و پیچیده‌ای را پیش‌رو ندارید. بنابراین اگر به‌دنبال یک مقصد سفر زیبا و توریستی با هزینه متوسط و حتی پایین هستید، آذربایجان می‌تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور به آذربایجان و باکو برسید.

سفر به آذربایجان از طریق مسیر هوایی؛ هواپیما

برای کسانی‌که طرفدار سفرهای زمینی نیستند یا کسانی‌که تعطیلات کوتاهی دارند و ترجیح می‌دهند که بیشتر روزهای سفر را در کشور مقصد به گشت‌و‌گذار تفریح بپردازند، انتخاب هواپیما مناسب‌تر است. با این روش بلیط هواپیمای خود را خریداری می‌کنید و از تهران چیزی در حدود یک ساعت و نیم بعد در باکو هستید. برای این سفر می‌توانید یکی از ایرلاین‌های داخلی یا خارجی متعددی که در این مسیر پرواز دارند را انتخاب کنید.

جالب است بدانید که برای این مسیر تقریبا همه‌ روزه پروازهایی وجود دارند که در فرودگاه حیدرعلی‌اف به زمین می‌نشینند. قیمت بلیط هواپیما به این کشور هم با توجه به خطوط هوایی، کلاس پرواز و امکانات آن متفاوت است. با‌این‌حال به‌دلیل اینکه قیمت این پرواز اندکی گران محسوب می‌شود، روش سفر به آذربایجان با هواپیما ممکن است انتخاب خیلی‌ها نباشد. به‌خصوص برای کسانی‌که از ماجراجویی و سفر جاده‌ای لذت می‌برند. پس برای این افراد انتخاب‌های دیگری وجود دارد.

سفر زمینی به باکو؛ انتخاب قطار

مسیر سفر زمینی به آذربایجان برای هرکدام از این وسایل نقلیه قطار، اتوبوس و ماشین شخصی متفاوت است و شرایط خاص خود را دارد. تنها نکته‌ای که باید برای سفر زمینی رعایت کنید پرداخت عوارض خروج از کشور و به‌همراه داشتن مدارک است. خوشبختانه آذربایجان و باکو از جمله مقاصدی هستند که برای ایرانی‌ها امکان رسیدن به آن، توسط خطوط راه آهن و قطار هم وجود دارد. اتفاقا گردشگران ایرانی بسیار زیادی از این مسیر برای سفر به کشور آذربایجان استفاده می‌کنند. البته باید بدانید که خط آهن مستقیم از تهران به آذربایجان یا باکو وجود ندارد و برای سفر به این کشور با قطار باید خودتان را به آستارا برسانید.

در مرز آستارا باید مراحل قانونی خروج از سفر را انجام دهید و سپس با مراجعه به ایستگاه قطار ادامه سفر خودتان را آغاز کنید. قطار آستارا-باکو معمولا راس ساعت 8 شب حرکت می‌کند. بنابراین باید طوری برنامه‌ریزی کنید که بعد از انجام کارهای خروج از کشور وقت کافی برای رسیدن به قطار داشته باشید. از این‌جا به‌بعد باید خودتان را برای سفر 8 تا 10 ساعته آماده کنید. اگر با خانواده سفر می‌کنید، بهتر است یک کوپه دربست بگیرید تا از مسیر سفر لذت بیشتری ببرید و راحت‌تر باشید. باید یادآوری کنیم که برای سفر زمینی با قطار به آذربایجان هم مانند سفر هوایی به پاسپورت و ویزای این کشور نیاز دارید. همچنین باید توجه داشته باشید که اعتبار پاسپورت شما برای این سفر باید حداقل 6 ماه باشد.

سفر زمینی به باکو؛ انتخاب اتوبوس

اگر قصد سفر به آذربایجان را دارید و دلتان می‌خواهد هزینه‌های این سفر را کاهش دهید، بهترین انتخاب برای شما اتوبوس است. برای سفر آذربایجان با اتوبوس، بهترین راه این است که خودتان را به ترمینال غرب تهران برسانید. از این‌جا با سفری 14 ساعته، مستقیم به باکو می‌رسید. مسیر اتوبوس‌هایی که از تهران به سمت آذربایجان حرکت می‌کنند به این‌صورت است که پس‌از عبور از اتوبان‌های تهران-قزوین و قزوین-رشت حرکت خود را به سمت آستارا ادامه می‌دهند و از آن‌جا و بعد از عبور از مرز مسیر خود را تا باکو دنبال می‌کنند.

در این مسیر هم باید مدارک خود را به‌همراه داشته باشید و برای جلوگیری از معطلی برگه رسید عوارض خروج، ویزا و پاسپورتتان را دم دست بگذارید. در پایان باید اشاره کنیم که سفر زمینی به آذربایجان از مرز بیله سوار هم امکان‌پذیر است و مناسب افرادی است که در شهرهای نزدیک مانند اردبیل و آذربایجان شرقی زندگی می‌کنند.

سفر زمینی به باکو؛ انتخاب ماشین شخصی

درحالی‌که سفرهای زمینی برای عده‌ای طولانی و خسته‌‌کننده است، افرادی هم هستند که عاشق ماجراجویی‌های سفر زمینی و تماشای جاده‌های مختلف و رانندگی با ماشین شخصی هستند. خوشبختانه سفر آذربایجان این امکان را به‌شما می‌دهد. در این سفر آنقدر مسیر زیبا خواهید دید که اصلا متوجه نشوید چطور این جاده‌ها را طی می‌کنید. برای این سفر می‌توانید از مرز آستارا و مرز بیله‌سوار وارد آذربایجان شوید. از مرز آستارا 2 ساعت و 30 دقیقه تا باکو فاصله دارید. همچنین فاصله زمانی از مرز بیله‌سوار تا باکو 3 ساعت است. به‌طور مثال زمان سفر از تبریز تا باکو 7 ساعت و فاصله تهران تا باکو 790 کیلومتر است. بنابراین همان‌طور که می‌بینید سفر با ماشین شخصی به آذربایجان و باکو کاملا امکان‌پذیر است و اصلا دور از ذهن نیست. به‌خصوص اگر شما علاقه‌مند سفرهای زمینی هستید و فرصت کافی برای این سفر را دارید.

 

سفری رویایی به جمهوری آذربایجان با فلای تودی

برای سفر به آذربایجان به بلیط رفت‌ و ‌برگشت هواپیما، ویزای آذربایجان، هتل و سایر خدمات مسافرتی احتیاج دارید و نمی‌دانید این خدمات را چه‌طور با کیفیت عالی اما ارزان‌قیمت تهیه کنید؟ پس همین حالا وارد وب‌سایت فلای تودی شوید، آذربایجان را جست‌و‌جو کنید و از لیستی که برای شما نمایش داده می‌شود، قیمت‌ها و امکانات را مقایسه کرده و بهترین گزینه‌ها را خریداری کنید. فلای تودی در کنار شماست تا با هر بودجه‌ای راحت و حرفه‌ای سفر کنید و از سفرهای خود نهایت لذت را ببرید. همچنین برای انجام خدمات ویزا برای هر کشوری که در نظر دارید در آینده سفر کنید، خیلی راحت فرم درخواست ویزا را تکمیل کرده و به‌صورت آنلاین ارسال کنید. با این روش کارشناسان ویزا در تیم تخصصی و باتجربه فلای تودی شرایط شما را بررسی کرده و کمک می‌کنند در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه ویزای هر کشوری را بگیرید و خیلی راحت سفر کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟