علیرضا تقوی نیا در گفتگو با تابناک/

بهترین زمان برای پاسخ به اسرائیل تا قبل از انتخابات آمریکا است

یک کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه دوران باقی مانده تا انتخابات آمریکا بهترین فرصت برای جمهوری اسلامی ایران که حداکثر ضربه را وارد کند،گفت: آمریکا قطعا در این دوره از جنگ گسترده پرهیز می کند و رژیم صیهونیستی تنها است.
کد خبر: ۱۲۵۱۵۸۴
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴ 03 August 2024
|
7672 بازدید

علیرضا تقوی نیا، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با تابناک در تحلیل وضعیت موجود و چرایی ترور اسماعیل هنیه در تهران،گفت:رژیم صهیونیستی در عملیات وعده‌ی صادق ضربات متعددی خورد یکی ضربه امنیتی و دیگری لطمه ای به آبروی نظامی خود دریافت کرد.

وی توضیح داد: ضربه‌ی امنیتی به رژیم صهیونیستی از این جهت بود که پاسخ ایران را پیش‌بینی نکرده بود و ضربه به آبرو از این جهت که ایران قدرتی را مورد حمله‌ی موشکی قرار داد و اسرائیل نتوانست بسیاری از پرتابه های ایران را رهگیری کند و تصاویر اصابت موشک‌های ایرانی در شبکه‌های مجازی و اجتماعی منتشر شد. رژیم صهیونیستی یعنی شخص نتانیاهو به دنبال برهم زدن مذاکرات بود به همین دلیل هم یک رهبر سیاسی دیپلماتیک فلسطین را مورد هدف قرار داد و وی را به شهادت رساند که روند مذاکرات را بر هم می‌زند چون نتانیاهو می داند هرگونه تلاش برای آتش بس تبادل اسرا پایان دوران نخست وزیری وی را رقم می زند.بنابراین نتانیاهو نمی‌خواهد این اتفاق بیفتد.

بهترین زمان برای پاسخ به اسرائیل تا قبل از انتخابات آمریکا است

تقوی نیا در تکمیل  توضیحاتش در این باره گفت:این اقدامات باعث شد که موضع نظامی‌ها در مقابل اپوزیسیون یعنی بنی گانتز،آیزنکوت و لاپید تقویت بشود و دیگر اینکه باعث می‌شد دستاورد بزرگی برای نتانیاهو در برابر افکار داخلی اسرائیل تلقی شود. مجموعا این ترور بیشتر برای اهداف نتانیاهو بود نه اهداف رژیم صهیونیستی و نتانیاهو به اهدافش رسید. نوع واکنش ایران و متحدانشان چیزی است که نتانیاهو پیش بینی نکرده است و معتقدم این واکنش به قدری سخت خواهد بود که نتانیاهو از اقدام خودش پشیمان می شود و متوجه می‌شود که هزینه‌های این ترور بسیار است.


کارشناس مسائل غرب آسیا ضمن اشاره به تسلیحات متعدد و متنوع ایران گفت: کشور ما پهبادهای انتحاری،هواپیماهای ضربتی مثل سوخو 24 ، موشک های بالستیک - کروز و پهباد های بمب افکن دارد،از همه ی اینها می‌تواند برای پاسخ به اسرائیل استفاده کند.


تقوی نیا افزود: ایران همچنین از طریق حمایت هایش از گروه های مقاومت،مرزهای خودش را به فلسطین اشغالی رسانده است. فاصله‌ی موشک‌های مقاومت تا تل‌آویو سی ثانیه است در حالی که فاصله‌ی موشک ها از ایران  ۱۰ تا ۱۲ دقیقه است پس اقدامات ایران علیه اسرائیل طیف گسترده ای را شامل می‌شود. علاوه بر اینکه مقامات اسرائیلی باید مورد هدف قرار گیرند چون آنها جرأت کرده اند در تهران این ترور را انجام دهند ما باید تل آویو را برای آنان ناامن کنیم و مراکز حیاتی آنها را مورد هدف قرار بدهیم. مراکزی که بر معیشت مردم اشغالگر اثر بگذارد و مردم متوجه بشوند که تنش آفرینی ها نتانیاهو برای آنان هزینه دارد و تاثیر مستقیمی بر زندگی آنان می‌گذارد تا نتانیاهو را کنترل کنند. مثلا تاثیر بر پالایشگاه‌ها تاسیسات نیروهای برق و آب باید مورد هدف واقع بشود تا این پاسخ برایشان دردناک باشد.

وی ضمن تاکید بر پاسخ سخت و پشیمان کننده به رژیم صهیونیستی گفت:دو واکنش باید مدنظرمان باشد یکی واکنش نسبت به ترور اسماعیل هنیه و دیگری نسبت به ناامن کردن تهران لازم است که پاسخ جدی بدهیم.

تقوی نیا اظهار داشت: در دوران باقی مانده تا انتخابات آمریکا بهترین فرصت برای جمهوری اسلامی ایران که حداکثر ضربه را وارد کند. آمریکا قطعا در این دوره از جنگ گسترده پرهیز می کند و رژیم صیهونیستی تنها است پس بهترین فرصت برای وارد کردن یک ضربه‌ای مهلک به رژیم صهیونیستی و ایجاد یک معادله‌ی جدید خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...