باشگاه استقلال فدراسیون فوتبال را با پرسپولیس تهدید کرد

باشگاه استقلال در بیانیه‌ای با وجود اینکه اشاره‌ای به نام باشگاه پرسپولیس نکرده، اما با موضوع نقل و انتقالات خارجی باشگاه رقیب فدراسیون فوتبال را تهدید کرد.
کد خبر: ۱۲۵۲۰۹۴
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵ 06 August 2024
|
2739 بازدید

باشگاه استقلال فدراسیون فوتبال را با پرسپولیس تهدید کرد

به گزارش تابناک و به نقل از رسانه رسمی باشگاه استقلال، مدیرعامل باشگاه استقلال با ارسال نامه‌‌هایی خطاب به نایب رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس کارگروه ناظر بر قراردادهای فدراسیون فوتبال، رئیس کمیته تدوین مقررات و رئیس کمیته تعیین وضعیت، مراتب اعتراض رسمی باشگاه استقلال مبنی بر احتمال عطف به ماسبق نمودن تغییرات در مقرره سهمیه بازیکنان خارجی را اعلام و‌ تأکید کرد عدالت حکم می‌کند که آثار هرگونه تغییرات در قوانین مصوب فقط نسبت به اتیه باشند.

فرشید سمیعی، مدیرعامل باشگاه استقلال در این نامه‌ها با استناد به قوانین مندرج در آیین‌نامه نقل‌وانتقالات رقابت‌های لیگ برتر صراحتاً یادآور شد، هرگونه عطف به ماسبق نمودن مصوبه جدید در خصوص سهمیه بازیکنان خارجی و اضافه نمودن بازیکنان خارجی (برخلاف آیین‌نامه حاکم بر فصل پیش مسابقات) به برخی باشگاه‌ها دخالت در تعیین نتایج فصل آینده به حساب می‌آید و باعث رقابتی ناعادلانه در فصل آتی خواهد شد که به هیچ عنوان قابل پذیرش نخواهد بود.

قوانین فوتبال باید به شکل عادلانه اجرا شود تا همه تیم‌ها در شرایطی یکسان از حمایت قانون مصوب برخوردار شوند تا اینگونه شائبه‌ای نزد افکار عمومی به وجود نیاید. از این رو کاملاً ضروریست افراد دخیل در این موضوع اجازه دهند حاکمیت قانون در فوتبال همچنان پابرجا بماند و از تضعیف آن دست بردارند‌.

باشگاه استقلال به عنوان یک باشگاه قانون‌گرا تا به امروز از کلیه مصوبات، قوانین و مقررات جاری در فوتبال پیروی کرده است از این رو از ارکان فوتبال ایران انتظار دارد از قانون مصوب خود محافظت کنند.

در صورتی که قانون گذران، خود به قانون مصوب اهمیتی ندهند، انتظار احترام به قانون از سوی دیگران، آرزویی عبث و بیهوده‌ خواهد بود.

لازم بذکر است مدیرعامل استقلال پس از ارسال نامه‌های مذکور در فواصل مختلف زمانی و مذاکره با مسئولان تصمیم گیرنده در این خصوص، نگرانی شدید خود را ابراز داشته و آثار برآمده از تصمیمات آتی آنان‌ را برشمرده و درخواست کرده جهت تحکیم و‌ تثبیت قانون گام برداشته و اجازه دهند تمام باشگاه‌های حاضر در مسابقات زیر چتر قانون، از موهبت عدالت برخوردار شوند.

به گزارش تابناک، باشگاه پرسپولیس به دنبال حذب بازیکنان خارجی خود در نقل و انتقالات دچار یک ابهام قانونی شده و با توجه به حدنصاب نرسیدن بازی‌های نبیل باهویی و وحدت هنانوف و حضور در ۶۰ درصد بازی‌های فصل گذشته نیازمند مجوز برای حذب پنجمین بازیکن خارجی غیرآسیایی خود است. باشگاه پرسپولیس در این زمینه به پرونده پزشکی بازیکنان خود استناد کرده و اینکه به دلیل مصدومیت امکان استفاده از این بازیکنان را در ۶۰ درصد مسابقات نداشته است تا بتواند بدون مشکل پنجمین بازیکن خارجی خود را جذب کند که باشگاه استقلال نسبت به این موضوع اعتراض دارد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟