تابناک گزارش می دهد

زنان؛ پاشنه آشیل ترامپ/ پیشتازی هریس در نظرسنجی جدید

«کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات در نظرسنجی های جدید از رقیب جمهوری خواه خود پیشی گرفته است.
کد خبر: ۱۲۵۲۰۹۸
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴ 06 August 2024
|
3890 بازدید
|
۱

بین الملل تابناک: پس از عملکرد ضعیف «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی امریکا و نامزد حزب دموکرات در مناظره تلویزیونی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوری خواه، وضعیت بایدن برای ادامه رقابتهای انتخاباتی متزلزل شد.

با انتقاد افراد کلیدی حزب دموکرات از جمله «نانسی پلوسی»، «باراک اوباما» و «چاک شومر» وی نهایتا از ادامه رقابتهای انتخاباتی کنار کشید. پس از این کناره گیری خود بایدن از نامزدی هریس حمایت کرد. در ادامه نیز افراد کلی از جمله پلوسی و اوباما نیز از نامزدی او حمایت کردند.

نهایتا کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا اعلام کرده است که «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا را رسماً به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ معرفی می‌کند.

هریس به حمایت حداقل ۱۹۷۶ نماینده از ۴ هزار نماینده حزب دموکرات نیاز داشت تا بتواند نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری را تضمین کند. هریس پس از رأی‌گیری کمیته ملی توانست ۲۲۱۴ رأی کسب کند.

کمیته ملی دموکراتها روز جمعه اعلام کرد پس از رأی‌گیری مجازی کاملا هریس حد نصاب لازم برای نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را کسب کرد.

جیمی هریسون، رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا اعلام کرد که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا آرای کافی از نمایندگان دموکرات را به دست آورده تا نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری را تضمین کند.

هریس تنها نامزد دموکرات‌ها بود که در فرایند رأی‌گیری مجازی که ۵ روز به طول انجامید، توانست حمایت ۴ هزار تن از هم حزبی‌های خود را برای نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات آتی آمریکا را به دست آورد. پیش از این نیز، خبرگزاری رویترز گزارش داد که کامالا در سخنانی اعلام کرده که هفته آینده به طور رسمی نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام خواهم کرد.

زمانی که بایدن نامزد حزب دموکرات بود، نظرسنجی وضعیت وخیم او برای پیروزی را نشان می داد. به ویژه بعد از مناظره با ترامپ این وضعیت شکننده تر شد. همین موضوع حزب و حامیان مالی را برای فشار جهت کناره گیری بایدن تشدید کرد.

هریس به عنوان نخستین زن سیاه‌پوست و اولین آسیایی-آمریکایی خواهد بود که نامزد ریاست جمهوری می‌شود، توانست با اعلام نامزدی جهش خوبی برای حزب دموکرات به ارمغان بیاورد.

پیشتازی هریس در جدیدترین نظرسنجی ها

تازه‌ترین نظرسنجی موسسه «مورنینگ کانسالت» نشان می‌دهد که کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ۴ درصد از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشی گرفته است.

این نظرسنجی در بازه زمانی بین ۲ تا ۴ آگوست (۱۲-۱۴ مرداد) و افراد شرکت‌کننده در آن ۱۱ هزار و ۲۶۵ بودند و نتایج آن دیروز دوشنبه منتشر شد.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که هریس ۴۸ آراء کسب کرده و دونالد ترامپ ۴۴ درصد؛ ۵ درصد آراء فرد دیگری را انتخاب کردند و ۴ درصد نیز گفتند که نمی‌دانند چه کسی را انتخاب کنند؛ سه هفته است که نظرسنجی‌های این موسسه نشان می‌دهد که ترامپ از هریس عقب است.

نظرسنجی روز دوشنبه مورنینگ کانسالت همچنین نشان داد هریس به عنوان نامزد دموکرات ها در بین رای دهندگان مستقل با اختلاف ۵ درصدی (۴۲ در مقابل ۳۷) و در بین جوانان بین ۱۸ تا ۲۴ ساله با فاصله ۹ درصد (۴۹ در برابر ۴۰) از ترامپ جلوتر است. ضریب خطای این نظرسنجی یک درصد محاسبه شده است.

از لحاظ محبوبیت نیز این نظرسنجی نشان داد که هریس محبوب تر از ترامپ است به طوری که ۴۸ درصد از رای دهندگان گفتند وی را نامزدی محبوب قلمداد می کنند اما ۴۷ درصد رای دهندگان همین نظر را درباره ترامپ داشتند.

همچنین نتایج نظرسنجی سراسری شبکه سی‌بی‌اس هم نشان داد که هریس با یک درصد از ترامپ جلوتر است؛ نتایج این نظرسنجی روز یکشنبه منتشر شد.

پیشتازی هریس در ایالتهای کلیدی

همچنین در نظرسنجی های چند روز پیش نیز هریس وضعیت بهتری نسبت به ترامپ در ایالتهای کلیدی دارد. طبق نتایج نظرسنجی بلومبرگ - مورنینگ کانسالت، هریس در ۴ ایالت از هفت ایالت کلیدی آمریکا نسبت به ترامپ پیشتاز است.

این نظرسنجی که از تاریخ ۲۴ الی ۲۸ ژوئیه (۳ الی ۷ مرداد) انجام شده، نشان می‌دهد که هریس در ایالت میشیگان ۱۱ درصد جلوتر است، درحالیکه در ایالت‌های آریزونا، ویسکانسین و نوادا ۲ درصد بالاتر بوده است.

همچنین با توجه به نتایج منتشر شده، ترامپ در ایالت‌های پنسیلوانیا و کارولینای شمالی به ترتیب ۴ و ۲ درصد جلوتر بوده است. آنها در ایالت جورجیا با یکدیگر برابر هستند.

این درحالیست که بایدن هنگامی که نامزد حزب دموکرات بود، فقط در ایالت‌های میشیگان و ویسکانسین به ترتیب با ۵ و ۳ درصد نسبت به رقیب خود پیشتاز بود و در دیگر ایالت‌های کلیدی عملکرد ضعیف‌تری نسبت به ترامپ داشت.

نامزدی که بتواند آرای ایالتهای چرخشی را در اختیار بگیرد، شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد داشت. تلاش ترامپ در گرهمایی با روزنامه نگاران سیاه پوست نیز تلاش برای جلب آرای سیاه پوستان است که گرایش بیشتری به هریس دارند.

ترامپ همچنین نژاد هریس را زیر سوال برد و عنوان کرد او زمانی می گفت هندی است و حالا می گوید سیاه پوست که نیست. این اظهارات برای حمله بردن به سبد رای هریس در میان سیاه پوستان و اقلیتهای نژادی است.

آرای زنان؛ پاشنه آشیل ترامپ و معاونش

هریس نخستین زن سیاه‌پوست و اولین آسیایی-آمریکایی است که به صورت بالقوه می تواند آرای زنان و اقلیتهای نژادی را با خود همراه کند. ترامپ حتی با انتخاب «ونس» به عنوان معاون وضعیت خود را نزد این گروهها شکننده تر کرد. به اعتقاد سایت تحلیلی آمریکایی «نشنال اینترست» ترامپ که ونس را به توصیه پسرش «دان جونیور» انتخاب کرده بود، اکنون گرفتار شده است.

به اعتقاد این سایت تحلیلی ونس قرار بود پایگاه حزب جمهوریخواه را برای انتخابات احیا کند، اما او به درخواست ترامپ برای رای دهندگان نوسانی و مادران حومه شهر کمکی نخواهد کرد. در عوض وی به علت برخی اظهارت مورد سرزنش قرار می‌گیرد؛  از جمله حمایت از ردیابی قاعدگی توسط سازمان های مجری قانون ایالتی به عنوان بخشی از نبرد وی علیه حقوق سقط جنین.

 ونس توصیه کرده است که زنان در ازدواج های خشونت آمیز نباید همسر خود را ترک کنند و این یکی از ترفندهای بزرگی است که انقلاب جنسی بر روی مردم آمریکا کشید.  ازدواج های خشونت آمیز کار را برای افراد آسان‌تر می‌کند که همسرشان را زود عوض کنند. و مطابق با تحسین ونس از سیاست های «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان، وی طرفدار سرسخت زایمان و فرزندآوری است و زنانی را که بچه دار نمی‌شوند را مورد تمسخر قرار داده که به گربه های خود علاقمند هستند تا داشتن فرزند.

ترامپ که بنای کمپین خود را بر روی رقابت با بایدن چیده بود حال با آمدن هریس دچار مشکلاتی شده و اگر کمپین وی نتواند با واقعیتهای ناشی از حضور هریس هماهنگ شود کار دشواری برای پیروزی خواهد داشت.

در تایید این موضوع، نظرسنجی ها نشان می دهد زنان کمتری نسبت به سال 2020 به ترامپ رای می دهند. از سوی دیگر در حال حاضر 51 درصد از جمعیت در سن رای دادن در ایالات متحده آمریکا را زنان تشکیل می دهند. آنها از زمانی که Roe v. Wade در ژوئن 2022 لغو شد - حق سقط جنین از شمول حقوق اساسی خارج شد – تاثیر رای خود را احساس کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
هیچکس یارای رقابت با ترامپ را ندارد. قطعا ترامپ پیروز این انتخابات خواهد بود.
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...