فعال اصلاح طلب در گفتگو با تابناک/

پزشکیان با هماهنگی قالیباف و اژه ای می تواند فیلترینگ را حل کند/ فیلترینگ آزار شهروندان است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص اختیارات رئیس جمهور برای رفع فیلترینگ، گفت: رئیس جمهور اگر اراده کند قادر است مشکل فیلترینگ را رفع کند. همینطور رئیس جمهور در زمان انتخابات قول‌ها و وعده‌هایی داده است اگر اختیارات لازم را نداشت نباید وعده رفع فیلترینگ را می‌داد.
کد خبر: ۱۲۵۸۰۹۲
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶ 07 September 2024
|
2702 بازدید
|
۸

ریحانه طباطبایی فعال سیاسی اصلاح‌طلب، روزنامه‌نگار در گفتگو با خبرنگار تابناک، وضعیت فعلی فیلترینگ با تشبیه وضعیت فیلترینگ به شیر آبی که اختبار باز و بسته کردن آن در دست کاربران و مردم عادی نیست،گفت: این شیر آب اکنون بسته است و این وضعیت فیلترینگ سلیقه ای قابل تداوم هم میتواند باشد چون تا زمانیکه دلشان بخواهند می توانند این شیر را باز کنند یا هروقت خواستند ببندند.

طباطبایی با اشاره به اینکه نزدیک به بیست سال وضعیت فعلی فیلترینگ جاری و ساری است،گفت: هیچ وقت دغدغه ای برای جل این مشکل قدیمی و ریشه دار وجود نداشته است و همچنان مشکل مهمی که راه حل ساده ای دارد، وجود دارد.


 پزشکیان با هماهنگی قالیباف و اژه ای می تواند فیلترینگ را حل کند/ فیلترینگ آزار شهروندان است
وی با بیان اینکه فیلترینگ یک نوع آزار شهروندان است، مدعی شد: از ابتدا با شروع اینترنت تحریم فضا‌هایی همچون یاهو مسنجر، فیلترینگ یک شبه تلگرام، اینستاگرام، واتساپ، یوتیوب انجام شد در حال حاضر به غیر سایت‌هایی که دامنه ir دارد کدام باز است؟

این روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب، تصریح کرد: به هر حال آدم چاره‌ای ندارد. برای مقابله با این موضوع مردم فیلترشکن خریداری می‌کنند. بنده خودم به خاطر شرایط کاری که وارد کسب و کار مجازی شدم و کارم در اینستاگرام است. بیشتر از قبل موضوع فیلترینگ را احساس میکنم. ما به خاطر فیلترینگ از خیلی از امکانات اینستاگرام نمی‌توانیم بهره ببریم.

طباطبایی اظهار کرد: این قطع ارتباطی که فیلترینگ در کشور ما ایجاد کرده، کسب و کارهای مردم را به خطر انداخته است، بسیاری از افراد در جهان از یوتیوب کسب در آمد می‌کنند، ولی ما برای یک استفاده عادی مانند یک پست در اینیستاگرام باید حدود یک الی ۲ ساعت وقت صرف کنیم در انتها هم به خاطر استفاده از فیلترشکنها، اینستاگرام هم پست را مثلا با بستن موزیک انتخابی شما محدود می‌کند.

وی در خصوص اختیارات رئیس جمهور برای رفع فیلترینگ، گفت: رئیس جمهور اگر اراده کند قادر است این مشکل را رفع کند. همینطور رئیس جمهور در زمان انتخابات قول‌ها و وعده‌هایی داده است اگر اختیارات لازم را نداشت نباید وعده رفع فیلترینگ را می‌داد.

این روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در پاسخ به سوال، اقدام حداقلی دولت پزشکیان برای سامان دادن وضعیت اینترنت و حل مشکلات فیلترینگ چه میتواند باشد، گفت: وزیر ارتباطات باید پهنای باند را به حالت قبلی خود برگرداند. به دلیل رانت یک سری پیام‌رسان داخلی که مورد استقبال مردم هم نیست پهنای باند بین‌المللی را کاهش دادند و همین امر باعث کندی اینترنت شده است.

طباطبایی با اشاره به اینکه همانطور که فیلتر را انجام دادند رفع فیلتر هم دست خودشان است، اضافه کرد: رفع فیلترینگ از اختیارات دولت و وزارت ارتباطات است. رئیس جمهور فعلی می‌گوید برای تعامل آمده است با مراجعه به آقای اژه‌ای، قالیباف و مذاکره مشکل اینترنت و فیلترینگ را حل کند. 

وی با بیان اینکه مشکل فیلترینگ تنها با رفع فیلتر یک پلتفرم و سکوی اینترنتی رفع نمی‌شود، گفت: باید تمام زیر ساخت‌های اینترنتی درست شود. فضا‌های مجازی فیلتر شده تنها برای وقت گذراندن نیست، این فضاها، فضای کسب در آمد و ایجاد مشاغل است. بسیار می‌تواند سبب پیشرفت، رشد و تغییر کشور شود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
هر وقت به زنان اجازه ورود به ورزشگاه را دادن فیلترینگ هم برداشته خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
فیاترینگ رو بردارید یا نه فرقی نمیکنه همه دارن استارلینک میگیرن موفق باشید جلوی مردم رو بگیرید
ناشناس
|
Spain
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
الان که خدا رو شکر مملکت آرام است و مشکل خاصی نیست حداقل چند پلتفرم پیام رسانی مثل واتس آپ و تلگرام و اینستا رو رفع فیلتر کنید، بخدا 90% دیگه فیلتر شکن نمی خرند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
از زمان ریاست قالیباف بر مجلس در 5 سال پیش، تصویب لوایح محدود کننده مردم به شدت افزایش یافته است. موضوع فیلترینگ و موضوع حجاب لاینحل باقی خواهد ماند. همانطور که موضوع حصر باقی مانده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
ارسال پارازیت های بشدت خطرناک ، که به تحریم های جهانی بیرحمانه ربطی ندارند

چرا باعث بیماری های شدید مردم میشوید ؟؟
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
ازارهم یه چی اون طرف تر
۱۵۰ دادم فیلترشکن الان بعد پانزده روز باز نمیکنه
تاکی؟بگین تاماهم تکلیف خودمون بدونیم
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
اگر میخواید مملکت درست بشه قدم اول آزادی اینترنت هست
سپس آزادی رسانه ها
سپس آزادی های فردی و اجتماعی
و نهایتا آزادی های مدنی و سیاسی

به خدا قسم با همین آزادی ها هم مشکل فساد ها حل میشه (رسانه های آزاد)، هم بقول شما ملت آشتی میکنند (ازادی فردی و اجتماعی)، هم مشکل نبود احزاب مستقل و سالم حل میشه (ازادی های مدنی و سیاسی)، هم مجلس مردمی خواهیم داشت(ازادی های مدنی و سیاسی) ، هم مشکلات توریستی و گردشگری حل میشه(ازادی فردی و اجتماعی) و...

کشور دیگه تحمل یک انقلاب دیگر رو نداره
نکنید ... نکنید .... نکنید ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
یکم برای برداشتن فیلترینگ دیره . قراره کنترلتون کلا از این فضا برداشته بشه
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟