واکنش سازمان ملل به ادعای ارسال موشک ایران به روسیه

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد به گزارش های ادعایی درباره ارسال موشک های ایرانی به روسیه در جنگ علیه اوکراین واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۲۵۸۶۷۹
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰ 09 September 2024
|
1707 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرنگاری روز دوشنبه به وقت محلی از استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل درباره گزارش های ادعایی مبنی بر ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه سوال کرد که او در پاسخ گفت که این گزارش ها را دیده ایم اما در عین حال، این ادعاها را تایید نکرد.

دوجاریک تصریح کرد: ما این گزارش ها را دیده ایم اما هیچ راهی برای تایید این اخبار نداریم. آنچه ما شاهد آن بوده ایم، افزایش شدید حملات پهپادی و موشکی در اوکراین و علیه مراکز غیرنظامی است که بسیار برای ما نگران کننده است.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی در پاسخ به سوالات درباره گزارش های ادعایی مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه، گفت: «موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال منازعه اوکراین هیچ تغییری نکرده است. ایران ارسال کمک نظامی به طرفین درگیر که موجب گسترش خسارات انسانی و زیرساخت‌ها، و همچنین فاصله گرفتن از گفتگوهای آتش‌بس می‌شود را امری غیرانسانی می‌داند؛ بنابراین، نه‌تنها خود چنین اقدامی نمی‌کند بلکه کشورهای دیگر را نیز به توقف ارسال سلاح به طرفین درگیر در منازعه دعوت می‌نماید.»

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟