نقشه حذف مخالفان در تنیس روی میز؛ بعد از نوروزی نوبت به صابری رسید!

فدراسیون تنیس روی میز در ادامه روند حذف مخالفانش، این بار دست روی رئیس هیئت استان تهران گذاشته و انتخابات این هیئت را پشت گوش انداخته است.
کد خبر: ۱۲۵۹۶۴۹
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۹ 15 September 2024
|
5508 بازدید

نقشه حذف مخالفان در تنیس روی میز؛ بعد از نوروزی نوبت به صابری رسید!

به گزارش تابناک ورزشی، فدراسیون تنیس روی میز با وجود آنکه طی سالیان اخیر پای ثابت حضور در بازی‌های المپیک بوده و در بازی‌های آسیایی نیز به مدال رسیده، اما شرایط خوبی ندارد. نشانه این شرایط نامطلوب، انتقادات زیادی است که اخیراً به اوج رسیده و البته مسئولان فدراسیون پاسخ درست و مناسبی به هیچ کدام از آنها نداده‌اند.

در این میان فدراسیون تلاش کرده تا هر کدام از مخالفانش را یک به یک از دور خارج کند تا بتواند کارش را بدون هیچ مخالفی به پیش ببرد. آخرین نمونه این رفتار، اقدامی بود که درخصوص افشین نوروزی باتجربه‌ترین المپین تنیس روی میز انجام شد و این ورزشکار خوش اخلاق و ملی‌پوش که اتفاقاً در هیئت رئیسه فدراسیون نیز حضور دارد، به خاطر چند انتقاد با محرومیت یک ساله مواجه شد. البته ظاهراً این رویه ادامه‌دار خواهد بود؛ چرا که ظاهراً فدراسیون در تلاش برای حذف یکی دیگر از منتقدانش است.

هیئت تنیس روی میز استان تهران طی سال‌های اخیر به ریاست حمیدرضا صابری روند صعودی و موفقیت‌آمیز داشته است. این روند به حدی امیدوارکننده بوده که سهم زیادی از ملی‌پوشان در رده‌های مختلف سنی از پایتخت هستند. البته موفقیت‌ها به همین موضوع محدود نمی‌شود و می‌توان به موارد دیگری همچون کسب مدال در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو و همچنین قهرمانی در بازی‌های کشورهای اسلامی توسط امیرحسین هدایی، درخشش بنیامین فرجی ۱۴ ساله در مسابقات نوجوانان آسیا و عضویت در تیم ملی بزرگسالان، افزایش زیرساخت‌های پینگ‌پنگ‌ در تهران، برگزاری مختلف رویدادهای استانی و ... اشاره کرد.

نقشه حذف مخالفان در تنیس روی میز؛ بعد از نوروزی نوبت به صابری رسید!

همه این موارد باعث شده تا هیئت استان تهران به ریاست صابری، موفق‌ترین هیئت تنیس روی میز کشور نیز لقب بگیرد. با این وجود ظاهراً فدراسیون‌نشینان چشم بر روی همه این موفقیت‌ها بسته‌اند و قصد دارند شرایط دیگری را برای این هیئت رقم بزنند؛ چرا که صابری به این متهم است که طی ماه‌های اخیر از فدراسیون و تصمیماتش در موضوعات مختلف حمایت نکرده است.

دوره ۴ ساله ریاست صابری روز ۲۹ مهر ماه به پایان می‌رسد. نامه‌نگاری‌ها از سوی اداره کل ورزش و جوانان برای آغاز ثبت‌نام نامزدها از ماه قبل آغاز شد؛ به‌طوریکه تاکنون دو نامه از این اداره کل برای فدراسیون تنیس روی میز ارسال شده، اما هر دوی آنها بی‌پاسخ مانده است. نکته مهم این است که فدراسیون هیچ اقدامی حتی برای شروع روند انتخاباتی نکرده و به نظر می‌رسد که قصد دارد شرایط هیئت تهران را به دوره سرپرستی نسبتاً طولانی بکشاند و سپس فرد مورد نظر خودش را روی صندلی ریاست قرار بدهد.

در همین جا باید به نکته مهمی اشاره کرد؛ فدراسیون تنیس روی میز در دو دوره اخیر و هر بار که به پایان دوره ریاست علیقارداشی نزدیک شده، روند انتخاباتش را آغاز کرده و اجازه نداده دوران سرپرستی، آغاز شده یا حتی طولانی شود. حالا اما سیاست‌گذاری برای هیئت پایتخت قرار است متفاوت با آن چیزی باشد که مسئولان فدراسیون برای خودشان مد نظر قرار می‌دهند.

این در شرایطی است که فدراسیون طی سال‌های اخیر سعی کرده با چینش مورد نظر که همان مهندسی انتخابات است، در بیشتر استان‌ها فرد مورد نظرش را روی صندلی ریاست بنشاند.

نکته مهم دیگر این است که همزمان با پایان دوره ریاست هیئت تهران، ریاست یکی دو هیئت دیگر نیز به پایان می‌رسد، اما با توجه به اینکه روسای آنها از افراد نزدیک به فدراسیون و جزو موافقان هستند، فدراسیون‌نشینان کاری به آنها ندارند.

در این میان باید به نقش نظارتی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و همچنین وزارت ورزش نیز اشاره کرد؛ دو نهادی که نگاه حاکمیتی در ورزش دارند و نظرش برای پیشبرد اهداف کلی بسیار سازنده است. بدون شک مدیران این دو نهاد همواره تلاش کرده‌اند که بهترین تصمیمات را اتخاذ کنند تا ورزش کشور به‌دور از هرگونه غرض‌ورزی شخصی، به سمت اهداف متعالی پیش برود و در مسیر رشد قرار بگیرد.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که سرانجام این کشمکش بیهوده که دودش به چشم تنیس روی میز می‌رود، چه خواهد شد و آیا فدراسیون می‌تواند با تصمیماتش، نقطه پایانی بر موفقیت‌های تنیس روی میز تهران بزند یا خیر.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟