داروی پیشگیری از ابتلا به ایدز ساخته شد

تزریق داروی لنکاپاویر برای درمان بیماری ایدز خطر عفونت را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و از راه‌حل اولیه برای درمان این بیماری که در حال حاضر برای «پیشگیری پیش از مواجهه – PrEP» در دسترس است، بهتر عمل می‌کند.
کد خبر: ۱۲۵۹۹۰۱
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۹ 16 September 2024
|
3463 بازدید
|
۱

به گزارش «تابناک» به نقل از یورونیوز، در مرحله سوم از آزمایش بالینی انجام شده توسط شرکت داروسازی «علوم گیلعاد» مشخص شد ۹۹.۹ درصد از شرکت‌کنندگانی که دو بار در سال تزریق داروی «لناکاپاویر» را برای پیشگیری از HIV انجام دادند، به بیماری ایدز مبتلا نشدند.

در بین ۲۱۸۰ بیمار، تنها دو مورد دچار عفونت HIV شدند که نشان دهنده کاهش ۹۶ درصدی خطر است و این یعنی تزریق «لناکاپاویر» ٨٩ درصد موثرتر از مصرف روزانه قرص «تروواد» بوده است.

این آزمایش بالینی خیلی زود به پایان رسید زیرا به اهداف اصلی خود دست یافت، بنابراین لناکاپاویر به همه شرکت‌کنندگان داده شد. در حقیقت تزریق داروی لناکاپاویر خطر عفونت را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. سازمان جهانی بهداشت نیز استفاده از این دارو را یک روش شگرف در پیشگیری از HIV خواند.

کارآیی باورنکردنی این آزمایش، در کنار مزایای بالقوه تزریق دو نوبت در سال و تنوع محل‌های آزمایش و شرکت‌کنندگان، همه و همه نشان می‌دهد که مصرف لناکاپاویر می‌تواند موجب کاهش شانس ابتلا به HIV برای مردم سراسر جهان شود. این پیشرفت به طور قابل توجهی بر تعداد ابزارها می‌افزاید تا ما را به دستیابی به نسلی عاری از ایدز نزدیک کند.

یک آزمایش دیگر نیز نشان می‌دهد که مصرف لناکاپاویر تزریقی با اثربخشی طولانی‌تر می‌تواند‌ به‌عنوان یک روش پیش‌گیرانه قبل از مواجهه، محافظت کاملی در برابر ابتلا به HIV در زنان ایجاد کند. آزمایش فوق در کشورهای آرژانتین، برزیل، مکزیک، پرو، آفریقای جنوبی، تایلند و ایالات متحده انجام شد. شرکت گیلعاد قصد دارد فرآیند تایید دارو در کشورهای مختلف را تا پایان سال آغاز کند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
یک مهندس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
خداروشکر..
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟