هفته اول لیگ نخبگان آسیا ۲۵-۲۰۲۴؛

استقلال 3 - الغرافه صفر؛ برد درخشان نکونام در پاسخ به حواشی

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و الغرافه در لیگ نخبگان آسیا با برتری پرگل نماینده کشورمان به پایان رسید. نکونام و شاگردانش گام نخست را محکم برداشتند و با ارائه فوتبالی خوب، بردی درخشان کسب کردند.
کد خبر: ۱۲۶۰۱۱۷
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۸ 16 September 2024
|
1965 بازدید

استقلال 3 - الغرافه صفر؛ برد درخشان نکونام در پاسخ به حواشی

به گزارش تابناک ورزشی، تیم‌های فوتبال استقلال ایران و الغرافه قطر از ساعت 21:30 امشب (دوشنبه) در هفته نخست لیگ نخبگان آسیا در ورزشگاه شهدای شهرقدس به مصاف هم رفتند.
این دیدار در شرایطی با قصاوت ما نینگ چینی آغاز شد که مشخص بود برخلاف وعده های روزهای گذشته، چمن از کیفیت مطلوبی برخوردار نبود. در هر حال اولین موقعیت جدی را استقلالی ها در همان دقیقه اول بازی ایجاد کردند که مدافعان الغرافه اجازه نفوذ بیشتر به رامین رضاییان  ندادند. گرچه زمان زیادی نگذشت که استقلال به خواسته اش رسید؛ ارسال خطرناک رامین رضاییان در دقیقه 4 با اشتباه عبدالله یوسف به گل اول استقلال تبدیل شد تا آبی‌ها با گل به خودی از میهمان خو پیش بیفتند.
در ادامه دو تیم موقعیت هایی ایجاد کردند که در هیچکدام موفق نبودند. در دقیقه 42 بلانکو در شرایطی که می‌توانست رضاییان را در محوطه جریمه صاحب موقعیت کند خودش اقدام به زدن ضربه کرد که پس از برخورد به مدافعان به کرنر رفت. این نیمه با برتری استقلال به پایان رسید.
شاگردان نکونام نیمه دوم را هم بهتر آغاز کردند و در دقایق ابتدایی چند بار به دروازه حریف نزدیک شدند اما نتوانستند به گل برسند. در ادامه برای دقایقی بازی آرام دنبال شد و تلاش بازیکنان الغرافه برای رسیدن به دروازه حسینی هم ثمری نداشت تا اینکه رامین رضاییان در دقیقه 79 بازی خوب خود را کامل کرد. در این لحظه، رامین رضاییان با دریبلی زیبا ماتیاس نانی مدافع مطرح الغرافه را درون محوطه جریمه جای گذاشت و با ضربه زمینی محکم گل دوم استقلال را به ثمر رساند.
استقلالی ها در دقیقه 89 ضربه آخر را هم به میهمان خود زدند. حرکت خوب ابوالفضل جلالی با پاس کات بک به رضاوند رسید و ضربه دقیق او از بین پاهای مدافع تیم قطری به گل سوم استقلال تبدیل شد. بدین ترتیب جواد نکونام و شاگردانش موفق شدند با بردی درخشان پاسخ تمام حواشی و جنجال های مدت اخیر را بدهند و گام اول را در لیگ نخبگان، محکم بردارند.

پس از پایان بازی و پیروزی مهم استقلال، روزبه چشمی در جمع خبرنگاران گفت: «دو هفته سختی را پشت سر گذاشتیم و بازیکنانمان خیلی تحت‌فشار بودند ولی ممنونم از آن‌ها؛ این بازی نشان دادند می‌توانند پشت‌هم باشند و محکم بازی کنند. در ضمن ممنونم از هواداران که حمایتمان کردند. این شروع کار است و ان‌شاءالله همین‌طور حمایت کنند، هم مردم و هم مسئولین تا ان‌شاءالله بتوانیم روزهای خوب را به استقلال برگردانیم و مطمئن باشند تمام تلاشمان را می‌کنیم.»



ترکیب استقلال ایران و الغرافه قطر


استقلال: سیدحسین حسینی - رافائل سیلوا - سامان فلاح - میلاد زکی‌پور (70-سیدابوالفضل جلالی) - رامین رضاییان - زبیر نیک نفس (84-رضاوند) - روزبه چشمی - دیدیه اندونگ - جلال‌الدین ماشاریپوف (84-کاکوتا) - محمدحسین اسلامی (70-مهرداد محمدی) - گوستاوو بلانکو
سرمربی: جواد نکونام


الغرافه: خلیفه ابوبکر - ماتیاس نانی - هیونسو جانگ - سیدو سانو - عبدالله یوسف - فابریسیو دیاز - فرجان ساسی - عاصم مادیبو - کومان - احمد الجانحی - خوسلو
سرمربی: پدرو مارتینز

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟