نشانه اشتباه بود مسیر کاهش وزن

بسیاری از افراد برای کاهش وزن به دنبال روش‌های سریع و آسان هستند، اما بسیاری از این روش‌ها نه تنها به نتیجه دلخواه نمی‌رسند، بلکه به سلامتی نبز آسیب می رساند.
کد خبر: ۱۲۶۰۱۸۰
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷ 17 September 2024
|
808 بازدید

وزن کشی های مکرر می تواند منجر به وسواس ناسالم نسبت به عدد روی ترازو شده و باعث استرس و اضطراب غیر ضروری می شود. مطالعه ای که توسط سایک سنترال انجام شد نشان داد که وزن کردن بیش از حد خود می تواند تأثیر منفی بر روح و روان داشته و منجر به اختلال در عادات غذایی شود.

لاغری

مرتب کالری ها را می شمارید

تمرکز روی کالری هر لقمه غذای مصرف شده می تواند منجر به ایجاد یک حس ناسالم نسبت به غذا و وسواس نسبت به اعداد کالری شود.

لاغری را راه حل همه مشکلات خود می بینید

باور به اینکه دستیابی به سایز و وزن معین تمام مشکلات شما را حل می کند، طرز فکر خطرناکی است که می تواند منجر به ناامیدی و نارضایتی شود. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که لاغری را راهی برای رسیدن به شادی می‌دانند، بیشتر در معرض عادات غذایی ناسالم و الگوهای غذایی نامنظم هستند.

به بیشتر غذاها نه می گویید

محدودیت شدید غذایی می تواند منجر به کمبود مواد مغذی شده و اثرات مضری بر سلامت کلی داشته و می تواند منجر به پیامدهای منفی سلامت جسم و روح شود.

از هرنوع میهمانی و فعالیت های اجتماعی دورید

اجتناب از حضور در میهمانی ها، گردهمایی های اجتماعی یا حضور در رویدادهایی که بخشی از آنها را پذیرایی تشکیل میدهد، به دلیل ترس از شکستن رژیم غذایی می تواند منجر به انزوای اجتماعی شده و بر رفاه روانی تأثیر بگذارد.

روش خاصی برای غذا خوردن دارید

قوانین سفت و سخت در مورد غذا خوردن می تواند به رفتارهای غذایی نامنظم کمک کند و بر رابطه فرد با غذا تأثیر منفی بگذارد. بر اساس مطالعات انجام شده، رفتارهای محدود کننده در خوردن، پیش بینی کننده مهمی برای ایجاد اختلالات خوردن است.

تغذیه لاغری

برنامه لاغری تان همیشه اولویت اصلی شماست

اولویت دادن به ورزش و رژیم بیش از هر چیز می تواند منجر به فرسودگی شغلی و آسیب فیزیکی شود. ورزش مفید است اما بیش از حد آن می تواند منجر به عواقب جسمی و روانی از جمله افزایش خطر آسیب، خستگی و آسیب عضلانی شود

بیش از حد درگیر ویژگی های فیزیکی دیگران هستید

مقایسه بدن خود با دیگران می تواند منجر به احساس بد و تداوم تصویر منفی از خودتان شود؛ فراموش نکنید که نارضایتی از بدن ارتباط مستقیم با عوارضی همچون اختلال در خوردن دارد.

فقط غذاهای ارگانیک می خورید

در حالی که انتخاب غذاهای ارگانیک می تواند فواید خود را داشته باشد، تاکید شدید و داشتن وسواس در مصرف محصولات ارگانیک می تواند منجر به استرس و فشار مالی غیرضروری شود.

بدنبال بهانه ای برای نخوردن هستید

حذف وعده های غذایی یا یافتن بهانه برای نخوردن می تواند عواقب جدی بر سلامت جسمی و سطح انرژی داشته باشد. حذف وعده های غذایی با افزایش دریافت انرژی، افزایش وزن و دریافت ضعیف مواد مغذی مرتبط است.

وقتی لاغرید، خودتان را بیشتر دوست دارید

شما باید در همه حال خود را دوست داشتنی بدانید؛ فراموش نکنید که گره زدن ارزش خود به یک عدد و رقم مرتبط به وزن، می تواند منجر به نوسان عزت نفس و احساس بی لیاقتی شود. افرادی که ارزش خود را به تصویر بدن خود گره می زنند، در معرض خطر بیشتری برای ایجاد رفتارهای غذایی نامنظم هستند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟