گزارش تابناک از قیمت های خودروها در بازار امروز؛

بازار خودرو به هم ریخت/ کلاهبرداری جدید عاملیت فروش مجاز ایران خودرو و سایپا؟+قیمت

بازار خودرو در ۲۴ ساعت گذشته دچار لرزه‌های شدیدی شد به طوری که قیمت اکثرخودرو‌ها بین ۵ تا ۴۰ میلیون تومان گران شدند؛ دراین میان دلالان و حتی مراکز عاملیت فروش ایران خودرو و سایپا به گرانی‌ها دامن زده و بدون آنکه قیمت دلار تغییر چندانی داشته باشد اقدام به فروش بالاتر محصولات داخلی و خارجی خارج از مصوبه قانونی کرده اند.
کد خبر: ۱۲۶۲۵۷۶
|
۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹ 29 September 2024
|
3146 بازدید
|
۷

به گزارش خبرنگار تابناک، بازار خودرو تا هفته‌های گذشته با قرعه کشی‌های خودروسازان بزرگ به ویژه ایران خودرو، خبر آزادسازی واردات خودرو، کاهش ۲ تا ۳ هزار تومانی نرخ دلار و معرفی کابینه دولت جدید باعث شد تا میزان نقدینگی موجود در بازار تا حد زیادی جمع آوری شده و شاهد ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو بودیم، اما در پی تنش های سیاسی جدید، دلالان خودرو آستین بالا زده و از آب گل آلود ماهی گرفته و قیمت خودرو را در بازار بی آنکه تغییر چشمگیری در نرخ دلار رخ دهد، در عرض ۲۴ ساعت قیمت ها را بین ۵ تا ۴۰ میلیون تومان گران کردند .
 
رصد میدانی خبرنگار تابناک از نمایندگی‌های مختلف فروش ایران خودرو و سایپا نشان می‌دهد که قیمت‌ها در عرض ۲۴ ساعت برای اکثر خودرو‌های داخلی و مونتاژی بالا رفته است به طوری که قیمت تارا ۱۴۰۳، ۶ دنده‌ای که تا ۱۸ ساعت پیش۶۶۰ میلیون در سایت دیوار آگهی شده بود، امروز ۷۳۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود همچنین قیمت تارا اتوماتیک با ۸۳۰ میلیون تومان با افزایش چشمگیر ۴۰ میلیون تومانی در بازار امروز قیمت گذاری شد. 
 
بازار خودرو به هم ریخت/ کلاهبرداری جدید عاملیت فروش مجاز ایران خودرو و سایپا !
 
قیمت ۲۰۷ صفر مدل ۱۴۰۳ به ۱ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان رسید و نزدیک به ۳۰ میلیون تومان گران تر از دیروز در عاملیت‌های فروش مجاز سایپا و ایران خودرو عرضه می‌شود. این درحالی است که دیگر عاملیت مجاز فروش در منطقه خیابان توحید تهران قیمت این خودرو را با ۲۰ میلیون پایین‌تر و با قیمت ۱ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رساند.
 
 نکته حائز اهمیت این است که مسئول فروش یکی از این نمایندگی‌های فروش در خصوص قیمت‌های متفاوت خودرو‌ها به خبرنگار تابناک گفت: هرنمایندگی قیمت‌های خود را دارد و آن نمایندگی که قیمت پایین‌تر ارائه می‌دهد حتما کارش را بلد نیست و خبر از قیمت‌های جدید ندارد!
 
این مسئول فروش عاملیت مجاز سایپا و ایران خودرو اظهار کرد: هر نمایندگی بر اساس قیمت‌های جدید در بازار قیمت‌های خودرو‌ها را تعیین می‌کند و از دیروز قیمت اکثر خودرو‌های داخلی و مونتاژی بالا رفته است و فردا از قیمت‌های امروز خبری نیست و یقینا گرانتر از امروز باید خودروی موردنظر را خریداری کنید. 
 
از سوی دیگر رصد قیمت‌ها در سایت دیوار نشان می‌دهد که فروشنده‌ای قیمت ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ را ۷۸۹ میلیون تومان آگهی کرده است درحالیکه قیمت آن در نمایندگی ۷۳۶ میلیون تومان است و این خودرو را ۵۳ میلیون تومان گران تر از نمایندگی‌های فروش قیمت گذاری کرده است. این دست از آگهی ها در سایت دیوار به وفور به چشم می خورد که در بسیاری از موارد یک نام کاربری چندین آگهی با قیمت های بالاتر از میانگین بارگزاری کرده است. به نظر می رسد نظارت کافی در این مجموعه وجود ندارد که این روند مصداق عینی سوداگری آب ریختن به آسیاب دلالان است که متضرر قطعی و نهایی آن مردم هستند.
 
همچنین قیمت دنا اتومات آپشنال در سایت دیوار، ۹۵۰ میلیون تومان آگهی شده است درحالی که قیمت همین خودرو در یکی از مراکز فروش و پخش ایران خودرو و سایپا با ۶۰ میلیون اختلاف قیمت با رقم ۱ میلیارد و ۱۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. 
 
بازار خودرو به هم ریخت/ کلاهبرداری جدید عاملیت فروش مجاز ایران خودرو و سایپا !
 
بررسی های بازار آزاد خودرو نشان می دهد، سورن پلاس نیز امروز روند صعودی را تجربه کرده و با رشد ۲۱ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته به قیمت ۷۲۶ میلیون تومان تحویل متقاضی می‌شود همچنین پژو پارس امروز ۱۸ میلیون تومان گران شده و در محدوده ۶۹۳ میلیون تومان قرار گرفت.
 
کوییک اتوماتیک همانند سایر محصولات تعادل خود را از دست داده و به قیمت ۵۳۸ میلیون تومان معامله می‌شود و شاهین اتوماتیک G نیز با رشد ۱۱ میلیون تومانی به قیمت ۸۱۱ میلیون تومان رسید. 
 
خودرو‌های مونتاژی هم از قافله افزایش قیمت عقب نماندند به طوری که قیمت هایما S۷ رنگ سفید در بازار امروز ۱ میلیارد و ۵۷۰ میلیون و رنگ‌های دیگر این خودرو تا ۱ میلیارد و ۵۹۵ میلیون به فروش می‌رسد. 
 
قیمت آریزو ۶ جی تی مدل ۱۴۰۳، ۱ میلیارد و ۷۳۰ میلیون قیمت گذاری شد. از سوی دیگر کی‌ام‌سی J۷ امروز با روند صعودی ۱۶ میلیون تومانی به قیمت یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون به فروش رسید و هیوندای اکسنت از محصولات لوکس کرمان موتور که به تازگی در مرز ۲ میلیارد مانده بود امروز با رشد۶۰ میلیون تومانی به نرخ  ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری شد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
چرا دولت کاری برای حذف مافیای خودرو نمی کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مردم له شدند با وجود این مافیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
چون شوخی که نیست
فقط یه مثال بزنم که کلا یک درصد چرخش مالی مافیای خودرو رو نشون بده
فقط فرض کن یه شرکت بتونه تامین 4 تا لاستیک
خودروهای تولید داخل رو بگیره
یعنی بدون دردسر و بازاریابی و ... سالانه 5 میلیون حلقه لاستیک که تو هر حلقه 200 هزار سودش باشه، میشه سالانه 1000 میلیارد سود خالص
پس مافیا نمیزاره به این سادگی سفره های پهن شده رو جمع کنن، به دولت ها هم قبل و بعد انتخابات کمک میکنند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
من شنیدم برخی دست اندکاران فروش خودرو به دلیل رکود بازار تصمیم به تغییر شغل گرفته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
مافیای خودرو و خودروسازان به شدت از این قضیه میترسن و علاقمند حضور دلال ها و دلال بازی برای رونق فروششون هستند و به همین خاطر هر 6 ماه که میبینن دلال بازی داره فروکش میکنه، بازار یه تلاطم ایجاد میکنن تا سرمایه دلال ها موندگار بشه و خارج نشن از این بازار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
آن وقت قیمت خودرو برقی چی شد افزایش یا کاهش؟
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
تا مردم گزینه ای جز خودروهای داخلی نداشته باشند...
تا خودروساز قدرت داشته باشد تا عرضه و تقاضا رو کنترل کنه و به بهانه های واهی فروش رو کم کنه
تا واردات خودرو به معنی واقعی آزاد نشه (مثلا عوارض 20 درصدی اون هم به مدت محدود 10-15 ساله، برای حمایت از تولید داخل، مثل همه کشورها که تجارت آزاد دارند، نه عوارض و هزینه های 120 درصدی)
وضع همیه و همین آش و همین کاسه، و ما جوونهای این مملکت در حسرت یک خودروی در سطح متوسط جهانی خواهیم ماند و این آرزو رو به گور خواهیم برد
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
اگه وضع مملکت درست بود، الان من مصرف کننده باید خیلی شیک! میرفتم تو سایت شرکت های خودروسازی دنیا مثل تویوتا و کیا و ... وارد لینک نمایندگیش تو ایران میشدم، خودروی خودم رو انتخاب میکردم. هزینش رو واریز میکردم (به ریال )
10 روز بعد میرفتم خودروی خودم رو تحویل میگرفتم، یه 10 درصد هم حقوق گمرکی و عوارض و ... به دولت ایران تعلق میگرفت.
نه اینکه هر روز برم تو سایت مدیران خودرو و کرمان خودرو ببینم فروش دارن یا نه و در نهایت باید 100 میلیون شیرینی به یکی از نمایندگی ها بدم تا بهم یه سهمیه بدهند و پولش رو واریز کنم تا 6 ماه صبر کنم تا یه ماشین آشغال چینی رو به 3 برابر قیمتش تو امارات،کنار دستمون، بهم بدن
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات