آموزش دانلود از یوتیوب با استفاده تغییر آدرس ویدیو

فیلم یا نماهنگ و کلیپی در یوتیوب دیده‌اید که قصد دانلود و ذخیره آن در موبایل‌تان را دارید و یا می‌خواهید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید؟ با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۲۶۳۱۲۸
|
۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶ 01 October 2024
|
1333 بازدید

آموزش دانلود از یوتیوب با استفاده تغییر آدرس

به گزارش تابناک، یوتیوب دومین وب‌سایت پربازدید جهان پس از موتور جست‌وجوی گوگل است و اشاره به همین نکته کافی است تا پی به محبوبیت این سرویس تماشا و اشتراک گذاری ویدیو در جهان ببریم؛ پلتفرمی که میلیارد‌ها کاربر در سراسر جهان دارد که روزانه بیش از یک میلیارد ساعت از وقتشان را صرف تماشای فیلم‌های آموزشی، ویدئو‌های فان و سرگرمی، موزیک ویدئو، ویدئو‌های رویداد‌ها و اخبار و... در یوتیوب می‌کنند.

سکوی اینترنتی خاصی که برخی ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی را هم داراست و از این رو یکی از چالش‌های اصلی کاربران آن، فقدان قابلیت دانلود مستقیم از آن است که مانع از اشتراک گذاری محتوا‌های منتشر شده در آن در سایر شبکه‌های اجتماعی و یا ذخیره کردن آن برای تماشای آفلاین در زمان‌های فراغت می‌شود.

البته یوتیوب در جریان این دست انتقادات کاربران بوده و بر این اساس است که از مدتی قبل امکان دانلود را فراهم آورده و با فروش اکانت Youtube پریمیوم، به کاربرانی که این اکانت‌ها را می‌خرند، اجازه دانلود قانونی (و همچنین خلاصی از انبوه تبلیغات این پلتفرم) را می‌دهد. امکانی که به دلایل زیاد در دسترس بسیاری از کاربران از جمله کاربران ساکن ایران نیست و از این رو یافتن راه دانلود ویدئو‌های یوتیوب به صورت رایگان، چالش مهمی است که در ادامه یک راه کارآمد برای آن معرفی خواهیم کرد.

دانلود از یوتیوب با تغییر آدرس ویدیو

روش تغییر آدرس، یک روش ساده و کاربردی برای دانلود از یوتیوب در کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند تلفن همراه است که پیشتر یک نمونه از آن را (اینجا) معرفی کرده‌ایم. روشی که با استفاده از افزودن کاراکتر‌های ساده (مانند چند حرف و یا یک کلمه خاص) به آدرس ویدئو در آدرس بار مرورگر و بعد چند کلیک انجام می‌شود.

یکی از ابزار‌های دانلود رایگان از یوتیوب با کیفیت‌های مختلف، سایت utomp3.com است که برای استفاده از آن کافی‌ست دو حرف «پی» لاتین، یعنی pp را به آدرس یوتیوب در نوار آدرس بروزر اضافه کنید.

برای این کار باید در بخش ابتدایی آدرس ویدئو‌های یوتیوب که معمولاً با https://www.youtube.com شروع می‌شود، بعد از بعد از کلمه "youtube" و قبل از "com."، دو بار حرف p را تایپ کنید و بعد روی دکمه جستجو یا اینتر کلیک کنید.

به عنوان مثال، آدرس این ویدئو در یوتیوب:

https://www.youtube.com/watch?v=MgSf0sgvmyw

با افزودن دو حرف پی به این آدرس تبدیل خواهد شد:

https://www.youtubepp.com/watch?v=MgSf0sgvmyw

البته می‌توانید مستقیما به سایت utomp3.com بروید و در کادر بالای صفحه، لینک ویدئویی که قصد دانلودش را دارید، درج کرده و روی دکمه استارت بزنید.

دانلود از یوتیوب با utomp3.com

با تغییر آدرس و زدن روی دکمه اینتر، به صفحه دانلود منتقل می‌شوید. در این صفحه و بعد از عنوان و تصویر نمایه ویدئو، یک نوار ابزار کشویی برای انتخاب کیفیت دانلود و حتی تغییر فرمت (Convert) آن به فرمت‌های دیگر از جمله نسخه صوتی قرار دارد.

انتخاب کیفیت و فرمت دانلود

در صورتی که قصد دارید حجم ویدئو و نوع آن را تغییر دهید، می‌توانید از فرمت‌هایی که این سایت با توجه به کیفیت ویدئوی اصلی در اختیارتان قرار می‌دهد، یکی را انتخاب کرده و روی دکمه کانورت یا تبدیل کلیک کنید تا فرایند تبدیل فرمت آغاز شود.

شروع دانلود از یوتیوب

در پایان این مرحله، دکمه دانلود (Download) را مشاهده خواهید کرد که با زدن روی آن، بارگیری (دانلود) ویدئو آغاز خواهد شد که در پایانش، می‌توانید با مراجعه به پوشه دانلود‌ها و یا گالری موبایل، ویدئوی مورد نظرتان را مشاهده کنید.

فراموش نکنید که این سایت و روش استفاده از آن برای دانلود ویدئو‌ها و فیلم‌های به اشتراک گذاشته شده در سایر پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، ایکس (توییتر) و... کاربرد ندارد.

اگر قصد دانلود ویدئو یا انواع موسیقی و فایل صوتی از اینستاگرام، فیسبوک، تیک تاک، ساوندکلود، ردیت، تردز، ویمئو، وی کی و دیگر پلتفرم‌ها، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به صورت رایگان و با کیفیت‌های متفاوت را دارید، به اینجا بروید و یا روی لینک زیر کلیک کنید:
 

 

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟