راهکارهای تربیتی برای دانش آموزان دیرآموز

اختلال یادگیری یک چالش آموزشی است که بسیاری از دانش‌آموزان با آن مواجه می‌شوند، برخورد مناسب با این دانش‌آموزان، نقش مهمی در موفقیت تحصیلی آن‌ها دارد.
کد خبر: ۱۲۶۳۳۱۸
|
۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶ 02 October 2024
|
378 بازدید

راهکارهای تربیتی برای دانش آموزان دیرآموز

حفظ اطلاعات توسط دانش آموزان دیراموز با ضریب هوشی پایین بیشتر طول می‌کشد،بنابراین سرعت را متعادل نگه دارید و از معرفی سریع مطالب جدید خودداری کنید، اجازه دهید که دانش آموز مطلب قبلی را فرا بگیرد سپس به آرامی تکالیف دشوارتر اضافه کنید.

مطالب را جذاب‌تر آموزش دهید

مطالب را به کمک وسایل بصری،داستان سرایی و هر روش دیگری جذاب‌تر آموزش دهید زیرا دانش آموزان دیرآموز دامنه توجه کوتاه‌تری داشته و به همین خاطر راه‌هایی که می‌توان آنها را علاقمند نگه دارد، مهم است.

سوالات را فورا پاسخ دهید

یادگیری در دانش آموزان دیرآموز زمانی موثر واقع می‌شود که خود به خودی باشد بنابراین به هر سوالی که ممکن است، برای این دانش آموزان پیش آید، فورا پاسخ دهید و پاسخ دادن به این سوالات را به زمان دیگری موکول نکنید.

از واژگان چالش برانگیز استفاده نکنید

در تکالیف و تست‌ها از هرگونه واژگان چالش برانگیز که مانع از درک سوالات یا دستور عمل‌ها توسط دانش آموز دیرآموز شود،خودداری نمایید زیرا اگر دانش آموز متوجه نشود، انجام کارها برایش دشوار می‌شود پس واژگان خود را طوری تنظیم کنید توضیحات و دستورالعمل‌های شما به وضوح برای دانش‌آموزان دیرآموز قابل درک باشد.

راهکارهای تربیتی برای دانش آموزان دیرآموز

صبور باشید

صبر داشته باشید و این دانش آموزان را درک کنید، دانش آموزان دیرآموز به راحتی حواسشان پرت می‌شود ممکن است هیچ نشانه‌ای مبنی بر توجه به تلاش‌های شما نشان ندهند،شما باید دستور عمل یکسان را چندین بار به دانش آموز برای درونی کردن مفهوم گوشزد کنید. در صورت ناامیدی نفس عمیقی بکشید و روش دیگری را امتحان کنید.

نقاط قوت و ضعف دانش آموز را بیابید و توجه کنید که دانش آموز در چه زمینه‌ای استعداد داشته و چه کارهایی را به خوبی انجام می‌دهد،دریابید که آیا او در زمینه ریاضیات، مهارت‌های کلامی و... توانایی دارد یا او می‌تواند در زمینه هنر موفق باشد.

به رویکرد یادگیری توجه کنید

به رویکرد یادگیری دانش آموز دیرآموز توجه کنید و توانایی‌های او را تشویق و تحسین نمایید،دریابید که رویکرد دانش یادگیری دانش آموز به صورت بصری، شنیداری و یا حرکتی است،روش تدریس خود را با این سبک تطبیق دهید.

کلاس‌های تقویتی ترتیب دهید

برای دانش‌آموز دیرآموز کلاس‌های تقویتی ترتیب دهید و در این کلاس کاستی‌های دانش آموزان را از نزدیک تحلیل کنید و آنها را به‌درستی راهنمایی کنید تا در مسیر مناسب قرار گیرند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # لبنان
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟