دیگر کسی به اسرائیل سفر نمی‌کند

یک سال پس از عملیات طوفان‌الاقصی که به گفته مسئولان امنیتی این رژیم بزرگ‌ترین شکست اطلاعاتی اسرائیل است، دولت نتانیاهو از محل کاهش گردشگران خارجی و داخلی ۵.۳ میلیارد دلار معادل یک‌پنجم کسری بودجه اسرائیل زیان ثبت کرد.
کد خبر: ۱۲۶۳۷۲۰
|
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰ 05 October 2024
|
5765 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ «مردم به مکانی که از آسمانش به‌جای باران، موشک می‌بارد، سفر نمی‌کنند.‌» این صحبت‌های بلاگر اسرائیلی دبوراح است.گزارش رسمی وزارت گردشگری اسرائیل مشخص کرد، تعداد گردشگرانی که پس از عملیات حماس در فلسطین اشغالی موسوم به طوفان‌الاقصی به اسرائیل سفر کردند، نسبت به سال قبل یک سوم شده است.

از طرفی نیمی از گردشگران هم یهودیانی هستند که برای آگاهی از سلامت خانواده‌های خود پس از جنگ به مناطق اشغالی سفر کردند. البته وزارت گردشگری اسرائیل تاکنون آمار دقیق سفر این شهروندان از اسرائیل به سایر مناطق جهان را ارائه نداده است.با وجود کاهش گردشگران خارجی اما هتل‌های اسرائیل مملو از جمعیت هستند، زیرا ماه گذشته تارنمای JNS خبر داد، هتل‌ها میزبان آوارگان اسرائیلی به ویژه آوارگان مناطق شمالی پس از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی هستند.ضرر اقتصاد اسرائیل از کاهش ورود گردشگران خارجی و سفرهای داخلی ۵.۳ میلیارد دلار برآورد می‌شود. رقمی که معادل ارزش ۵۰ فروند از گرانقیمت‌ترین جنگنده دنیا یعنی f۳۵ است.

ضربه طوفان‌الاقصی به اقتصاد اسرائیل تنها شامل گردشگری نیست و کشاورزی، مسکن و صنایع فناور این رژیم نیز بر اساس گزارش وزیر دارایی کابینه نتانیاهو با مشکلات فراوان اقتصادی از جمله بحران نیروی انسانی، تورم و سرمایه‌گذاری مواجه شدند.کارشناس تارنمای خبری پولتیکو آنخل وُرا اعتقاد دارد که اقتصاد اسرائیل به دلیل حمایت آمریکا قابلیت بازیابی را دارد اما پیش‎شرط این مسئله اتمام جنگ در کوتاه مدت است.اما کارشناسان تارنمای مؤسسه CTECH اسرائیل می‌گویند که درگیری برای اقتصاد شکننده اسرائیل سم بود و دیگر امکان بازگشت به ۷ اکتبر سال قبل وجود ندارد.۳۰۰ اقتصاددان اسرائیلی از جمله رئیس سابق بانک مرکزی این رژیم بعد از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی در نامه‌ای خطاب به نتانیاهو از او خواستند که اسرائیل را «به هیچ عنوان درگیر جنگ بلندمدت نکند».

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟