اقدامات وزیر آموزش و پرورش در سفر به عمان چه بود؟

وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته برای چند روز مهمان کشور عمان بود تا در اجلاس ‌های سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی کشورهای جهان اسلام (آیسسکو) شرکت کند.
کد خبر: ۱۲۶۳۷۴۹
|
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲ 05 October 2024
|
653 بازدید
|
۳

اقدامات وزیر آموزش و پرورش در سفر به عمان چه بود؟

به گزارش تابناک به نقل از مهر، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در اجلاس سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (آیسسکو) به عمان سفر کرده است با وزیر تعلیم و تربیت سلطنت عمان دیدار کرد.

وی در دیدار با خانم مدیحه بنت احمد الشیبانیه، وزیر تعلیم و تربیت سلطنت عمان، ضمن ابراز خرسندی از سفر به عمان و تشکر از میزبانی شایسته این کشور، از همکاری دولت عمان و وزارت تعلیم و تربیت این کشور با مدرسه ایرانی و ایرانیان مقیم تقدیر و تشکر کرد.‌

کاظمی همچنین از مواضع سیاسی دولت عمان نسبت به تحولات غزه و لبنان تقدیر کرده و بر ضرورت درج محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در بیانیه پایانی اجلاس تاکید کرد.

وزیر آموزش و پرورش کشورمان همچنین طرح پیشنهاد ایجاد صندوق مشترک کمک کشورهای اسلامی به دانش آموزان غزه و لبنان را مطرح و به ضرورت پیگیری موضوع از سوی آیسسکو اشاره کرد.

در این دیدار وزیر تعلیم و تربیت عمان ضمن ابراز خرسندی از دیدار و گفتگو با هیأت ایرانی، حضور دانش آموزان ایرانی در عمان را فرصتی جهت تعمیق روابط دو کشور و زمینه‌ای جهت نزدیکی دیدگاه‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف دانسته، آمادگی خود را جهت همکاری تنگاتنگ با وزارت آموزش و پرورش کشورمان ابراز داشت.

علیرضا کاظمی همچنین با سالم محمد المالکی مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی کشورهای جهان اسلام (آیسسکو) دیدار کرد.

در این دیدار وزیر آموزش و پرورش ضمن تشکر از مدیریت خوب کنفرانس و برگزاری موفق سومین نشست وزرای آموزش و پرورش کشورهای عضو آیسسکو سه پیشنهاد ارائه داد که این پیشنهادات شامل طراحی سازوکار اعطای انتخاب و معرفی سالانه برترین معلم جهان اسلام و اعطای جایزه معلم نمونه جهان اسلام، ایجاد اتحادیه علمی و فرهنگی دانش آموزان جهان اسلام و المپیاد علمی آموزشی دانش آموزان جهان اسلام است.

وی در ادامه از سالم محمد المالکی دعوت کرد به ایران سفر کند و از نزدیک با تجربیات و پیشرفت‌های آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران آشنا شود.

سالم المالکی نیز در این دیدار از حضور فعال و مؤثر هیأت ایرانی و سخنرانی وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در این نشست تشکر و قدردانی کرد و با اشاره به سوابق و تجربیات زیسته وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد که دوره جدید توأم با پیشرفت‌های عمیق و تحول آفرین در آموزش و پرورش ایران باشد و از پیشنهادات وزیر آموزش و پرورش ایران استقبال کرد.

وی همچنین ضمن تشکر از دعوت وزیر آموزش و پرورش ایران ابراز امیدواری کرد که بزودی با حضور در کشور ایران با تجربیات ارزنده آموزش و پرورش ایران آشنا شود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴
امروز داشتم کتاب ریاضی دخترم که کلاس پنچم هست رو نگاه می کردم:
1- کتابی که باید یک سال تدریس بشه قطرش کمتر از یک سانته.
2- نه مثل یک کتاب معمولی ، توضیح داده که من مهندس بفهمم چی گفته نه میشه بگی کتاب تمرین چون باید تمرینها رو داخل دفتر بنویسی.
3- یه طورایی مثل فایل پاورپوینتی هست که این مدیرا تهیه می کنند ، فقط سر تیتر داره و خوده مدیر باید بیاد توضیح بده.
4- کتاب داره داده می زنه ، من تنها کافی نیستم ، برو کتاب جانبی بخر.



خواستم بگم نمی خواد خیلی سفر برین ، همین کتابها رو بشینین درست و کامل بنویسین ، پولش رو هم بگیرین (نیاز نیست یه کتاب ده هزار تومن قیمتش باشه) دیگه ریاضی مثل کتاب فارسی و دینی و تاریخ و ... نیست که بخواین دست کاری کنید...... ده سال میشه یک کتاب رو استفاده کرد.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴
میگم بهشون آموزش بدین که چطور مثل شما می تونن کتاب ابتدایی چاپ کنن حتی معلم هم نتونه بفهمه مثلا تو کتاب ریاضی چی نوشته ، که مجبور بشن برن کتاب آموزشی و جانبی کنارش بخرن که اول بابا و مامانها بفهمن و بعد به دانش آموز بگن... اینطوری جی دی پی کشورشون هم بالاتر میره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۴
زبان بدن آقای وزیر با زبان بدن همتای خود همخوانی ندارد و منفعل است
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟