پیام تسلیت ایران به بوسنی

اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پیامی در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: از وقوع و خسارت‌های جدی ناشی از بارندگی‌های شدید در بوسنی و هرزگوین به شدت متأثر شدیم.
کد خبر: ۱۲۶۳۹۵۶
|
۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵ 06 October 2024
|
1702 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم؛ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به خانواده‌های جانباختگان سیل در بوسنی و هرزگوین تسلیت گفت.

وی افزود: تسلیت صمیمانه خود را به دولت و برادران و خواهرانمان در بوسنی و هرزگوین، به ویژه به خانواده‌های جان‌باختگان و مجروحان ابراز می‌داریم.

بقائی تصریح کرد: در این زمان دشوار، ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران مانند همیشه در کنار شما ایستاده‌اند؛ و همبستگی خود را با تمامی آسیب‌ دیدگان اعلام می‌‌داریم. 

  به دلیل بارش شدید باران، چندین رودخانه در بوسنی و هرزگوین از ساحل خارج شده‌اند، رانش زمین همچنین به شهرها هم رسیده است. نیروهای امدادی و ارتش برای رسیدن به منطقه آسیب دیده مشکل دارند.

دستکم ۱۸ نفر در اثر سیل و رانش زمین در بوسنی و هرزگوین جان خود را از دست دادند. سخنگوی پلیس به پورتال بوسنیایی "klix.ba" گفت که تعداد زیادی از ساکنان جامعه جابلانیکا، در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب غربی سارایوو، پایتخت این کشور هنوز مفقود هستند. دولت منطقه‌ای فرض می کند که وضعیت در آخر هفته بدتر خواهد شد.

دولت وضعیت فاجعه اعلام کرد و یک تیم بحران تشکیل داده است.

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟