بررسی لایحه تملک و تبدیل خانه "شهید رئیسی" به موزه

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از بررسی لایحه تملک و تبدیل خانه "شهید ابرهیم رئیسی" به موزه خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۳۹۷۹
|
۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸ 06 October 2024
|
285 بازدید

بررسی لایحه تملک و تبدیل خانه

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مهدی چمران؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیش از آغاز دویست و شصت و هشتمین جلسه شورا درباره دستور جلسه امروز اظهار کرد: بیشتر وقت جلسه را به گزارش‌های حسابرسی اختصاص داده‌ایم، چرا که در این زمینه عقب هستیم و هدف ما این است که بتوانیم این گزارش‌ها را ارائه دهیم تا موارد تکلیفی در همین سال انجام شود. این روش، روشی بسیار خوب است.

وی افزود: بررسی یک‌فوریت نام‌گذاری معبری به شهید نیلفروشان از دیگر دستور جلسه‌های امروز شورا خواهد بود، همچنین لایحه‌ای برای خرید خانه شهید رئیسی و تبدیل آن به موزه نیز به کمیسیون‌ها ارجاع شده است و بعد از بررسی، ان‌شاءالله به صحن شورا خواهد آمد.

رئیس شورا درباره ورود اتوبوس‌های برقی چینی به تهران گفت: در مورد اتوبوس‌ها، تعدادی از آن‌ها در حال حرکت به‌سمت تهران هستند و تعدادی نیز هنوز در حال حمل هستند. گروه اول حدود 110 دستگاه اتوبوس برقی می‌باشد که رونمایی خواهد شد.

چمران همچنین درباره روز تهران اظهار کرد: 14 مهرماه در شورای چهارم به‌عنوان روز تهران نام‌گذاری شد و برنامه‌ریزی‌هایی مشابه سال‌های گذشته صورت گرفته است، اما هنوز روز تهران در شورای فرهنگی عمومی و شورای فرهنگی استان تهران به تأیید نرسیده است.

وی اضافه کرد: پیشنهاد تغییر به روز 12 بهمن (روز ورود حضرت امام) مطرح شده است که هنوز قطعی نیست، اما برنامه‌ها برای 14 مهر امسال طبق روال گذشته انجام خواهد شد.

چمران همچنین در مورد تغییرات شهرداران و جابه‌جایی‌ها در سال پایانی از عمر این دوره از مدیریت شهری تصریح کرد: شورا دخالتی در این امر ندارد و نظارت بر این موضوع دارد.

وی درباره هفت‌ساله‌شدن شورای ششم گفت: این مسئله ربطی به شورای شهر تهران ندارد و از طریق شورای‌عالی استان‌ها پیگیری می‌شود، هرچند موافقین و مخالفینی به‌همراه دارد البته بنده از دبیر شورای نگهبان هم این موضوع را پیگیری کردم و اعلام شد که هنوز در این شورا مطرح نشده است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟