راهنمای ورود و کار با سامانه سما دانشگاه علمی کاربردی

دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی هستید و قصد آشنایی با سامانه رسمی آموزش مجازی سما و کار با آن را دارید؟ با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۲۶۵۰۵۱
|
۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷ 12 October 2024
|
333 بازدید

راهنمای ورود به سامانه سما دانشگاه علمی کاربردی

به گزارش تابناک، سامانه سما به منظور خدمات و آموزش از راه دور دانشجویان طراحی شده و اگرچه در گام نخست برای دانشگاه علمی کاربردی برنامه ریزی شده بود، اما بعد بسیاری از دانشگاه‌های غیرانتفاعی و برخی دانشگاه‌های دولتی و علوم پزشکی هم به کاربرانش افزوده شدند.

البته سامانه سما، سامانه‌ای است که افزون بر اساتید و دانشجویان، ارائه برخی خدمات به کارکنان دانشگاه هم بر بستر آن صورت می‌پذیرد و در نتیجه با برخی سامانه‌های دیگر مانند سامانه هم آوا هم در ارتباط است.

سامانه سما از چهار زیر سامانه تشکیل شده که شامل «سما لایو» یا جامعه مجازی استاد و دانشجو، «سما لایت» یا اتوماسیون آموزش، «سما کورس» یا مدیریت محتوای آموزشی و «سما لاین» یا کلاس مجازی است.

سامانه سما لایو چیست و چه کاربرد‌هایی دارد؟

سمالایو (که "سما کلاس" هم خوانده می‌شود)، در حقیقت یک شبکه اجتماعی برای برقراری ارتباط میان دانشجویان و اساتید و انجام امور مربوط به آموزش مجازی و آنلاین و حتی سنجی غیرحضوری و برخط یا همان سازوکار امتحانات آنلاین است.

از جمله ویژگی‌های سما لایو، امکان استفاده از آن به صورت غیرآنلاین است به این صورت که می‌توان به کمک آن اموری مانند ارسال یادداشت یا تکالیف در کلاس، پرسش و پاسخ با دانشجویان، تعیین موعد امتحانات و برنامه‌های جانبی کلاس و امور دیگر دانشجویی را به انجام رساند.


تعداد بازدید : 0

فیلم: نحوه لاگین در سما لایو


نحوه ورود به سامانه سما لایو

برای ورود به سامانه سما باید به آدرس اینترنتی samalive.ir بروید و در صفحه‌ای که باز می‌شود روی دکمه «ورود» کلیک کنید. دقت کنید که فرقی ندارد از چه مرورگری استفاده می‌کنید؛ گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، اوپرا، سافاری یا هر بروزر دیگری و با هر دستگاهی؛ تلفن همراه یا انواع رایانه.

ورود به سامانه سما لایو

با کلیک روی دکمه ورود، به صفحه لاگین منتقل می‌شوید که اگر کاربر سامانه باشید، می‌توانید با وارد کردن شماره تلفن همراه (شماره موبایل) یا رایانامه (ایمیل) وارد سامانه شوید.

صفحه ورود به سامانه سما لایو

یکی دیگر از گزینه‌های درج شده در صفحه ورود، گزینه «ورود با سماسامانه» است (به عکس فوق دقت کنید) که با کلیک روی آن به صفحه لاگین دیگری منتقل خواهید شد که ویژه ورود دانشجویان و اساتید است.

صفحه ورود به سامانه سما لایو با سماسامانه

در این صفحه باید ابتدا در کادر بالا نوع دانشگاه را انتخاب کنید (علمی کاربردی یا دولتی یا غیرانتفاعی یا علوم پزشکی و خدمات بهداشتی) و سپس می‌توانید در کادر پایینی، واحد دانشگاهی تان را انتخاب کرده و در انتها روی دکمه «انتقال به صفحه لاگین» کلیک کنید تا به صفحه ورودی دانشگاه مربوطه منتقل شوید.

انتخاب نوع دانشگاه

با انجام این فرایند به صفحه مخصوص ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاهتان در زیرمجموعه سامانه جامع آموزشی هم آوا منتقل خواهید شد و می‌توانید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، وارد سامانه شوید یا از قسمت ثبت نام پذیرفته شدگان، فرایند ثبت نام آنلاین را طی نمایید.

نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان


فیلم: آموزش کامل سامانه سمالایو

تعداد بازدید : 1

(مدت: یک ساعت و ۳۳ دقیقه)

شامل: 

نحوه ورود به سامانه و انتخاب نوع دانشگاه
نحوه ورود اساتید به سامانه سمالایو
نحوه ویرایش پروفایل کاربری
نحوه مدیریت کلاس‌ها و ترم‌ها
نحوه ساختن کلاس درس
نحوه ایجاد برنامه زمان بندی کلاس درس
نحوه ورود به کلاس درس
نحوه ارسال یادداشت، تکالیف، لینک و فایل
نحوه ایجاد امتحان مجازی و تنظیمات (انواع سوالات تشریحی و تستی، بازبینی در پاسخ دهی و...)
نحوه کار با سما لاین و تنظیمات مربوط به کلاس آنلاین (میکروفون، دوربین و...)
نحوه رفع ارور‌های کلاس آنلاین و مجوز‌های مورد نیاز نرم افزار در ویندوز و اندروید

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟