عظیمی به درب خروج راهنمایی شد

یکی از این ۵ نفر مدیرعامل ایران خودرو می‌شود؟

با برکناری قریب‌الوقوع عظیمی از مدیرعاملی ایران‌خودرو، اسامی مختلفی به عنوان مدیرعامل جدید مطرح شده است که به نظر می‌رسد سه نفر شانس بیشتری نسبت به بقیه دارند.
کد خبر: ۱۲۶۵۳۵۴
|
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰ 14 October 2024
|
22783 بازدید
|

یکی از این ۵ نفر مدیرعامل ایران خودرو می‌شود؟

سال ۱۴۰۳ با نام جهش تولید با مشارکت مردم عجین است. اما این شعار اقتصادی در برنامه‌های مدیرعامل ایران خودرو جایی نداشته و شنیده‌ها خبر از برکناری عظیمی می‌دهد.

به گزارش سرویس اقتصادی تابناک، علیمردان عظیمی از اسفند ۱۴۰۱ در دولت سیزدهم سکان‌دار ایران‌خودرو شد و تا به امروز بیش از یک سال و نیم است مدیرعامل بزرگ‌ترین خودروساز کشور است، اما خروجی مدیریت عظیمی در ایران‌خودرو، به‌گونه‌ای بوده که این شرکت از یک سو با افزایش ضرر و زیان و از سوی دیگر با افت تولید و کیفیت محصولات خودرویی مواجه شده است. روندی که در نهایت نمره مردودی برای آقای مدیرعامل به همراه داشته است.

این در شرایطی است که با تغییر وزیر صمت و حضور محمد اتابک در وزارت صنعت، معدن و تجارت و حکم وی برای فرشاد مقیمی به عنوان مدیرعامل ایدرو، خبر‌های رسیده به تابناک، از برکناری قریب‌الوقوع عظیمی از مدیرعاملی ایران‌خودرو حکایت دارد.

عظیمی که از ضعیف‌ترین مدیران عامل ایران‌خودرو در چند دهه اخیر بوده و این شرکت خودرویی را تا آستانه اخراج از بازار سهام برده بود، حالا باید برای جلسه تودیع و معارفه در جاده مخصوص آماده کند.

 

مدیرعامل جدید ایران‌خودرو در دولت پزشکیان چه کسی است؟

یکی از این ۵ نفر مدیرعامل ایران خودرو می‌شود؟

پیگیری‌های تابناک از منابع مطلع در حوزه خودرویی وزارت صمت و ایدور نشان می‌دهد که در حال حاضر نام پنج نفر به عنوان گزینه‌های روی میز هیئت‌مدیره ایران‌خودروست. افرادی که با صنعت خودرو آشنایی دارند و به ترتیب احتمالِ ریاست بر ایران‌خودرو به شرح زیر هستند؛

۱- مهدی صادقی نیارکی

صادقی نیارکی در حال حاضر مدیرعامل ایران ترانسفو و نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران است و پیش از این در دولت سیزدهم با حکم معاون وزیر صمت به عنوان معاون برنامه‌ریزی و توسعه ایدرو منصوب شده بود. صادقی همچنین در سال ۱۳۹۹ و در دولت روحانی با حکم مدرس خیابانی، به عنوان معاون امور صنایع وزارت صمت مشغول به کار شده بود.

۲-محمدحسین محمدزاده

محمدزاده اسفند سال قبل با حکمی از سوی عظیمی مدیرعامل ایران‌خودرو به‌عنوان مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل منصوب شد و حالا با گذشت هفت ماه، نامش در میان گزینه‌های اصلی مدیرعاملی ایران‌خودرو مطرح شده است.

۳- کیانوش پورمجیب

پورمجیب از سال ۱۳۸۱ در گروه ایران خودرو مشغول به کار است و تابستان سال گذشته به عنوان مدیرعامل ساپکو منصوب شد، شرکتی که مسئولیت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو را بر عهده دارد و حالا پورمجیب سومین گزینه روی میز برای مدیریت ایران‌خودروست. او از سوی یکی از معاونان «اسحاق جهانگیری» در وزارت صنایع معادن وقت حمایت می شود.

۴- جواد سلیمانی

سلیمانی از مدیرانی است که سابقه مدیرعاملی در خودروسازی سایپا و پتروشیمی تبریز را در کارنامه کاری خود دارد. وی که در دولت روحانی به‌عنوان مدیرعامل سایپا فعالیت داشت، پس از سه سال در زمستان ۱۴۰۰ به یکباره از سایپا خداحافظی کرد. او یکی از گزینه هایی است که احتمال رسیدنش به کرسی ایرانخودرو به دلایلی بسیار ضعیف است.

۵- حمید مرادی

مرادی سال ۹۶ با حکم یکه زارع به عنوان قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو منصوب شد. وی طی این سال‌ها مدیرعاملی شرکت‌های تام ایران خودرو و پالایش نفت جی و پتروشیمی جم را بر عهده داشته است و حالا نامش در میان گزینه‌های مدیرعاملی ایران خودرو دیده می‌شود. او نیز در بین گزینه های یاد شده احتمال کمتری دارد که به کرسی مدیرعاملی این شرکت برسد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
تابناک خوب که چی
چرا از تحصیلات وبویژه اینکه در مسئولیتهائی که داشته اند چقدر موفق بوده اند نگفته اید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
ای کاش برادران خیامی به کار خود در «ایران ناسیونال» ادامه می دادند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
همگی جزوه مدیران رانت و فرمایشی هستن !!!!!!!!!!! نه مدیر جزوه مدیران تلاشگر و بهبود دهنده کیفیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
چرا ضخامت ورقهای فولادی که برای ساخت بدنه خودرو همینک استفاده می شود، 0.6 میلی متر است؟ در سالهای گذشته ضخامت آنها 0.9 میلی متر بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
از نزدیک یک نگاه به خودرو تارا بیاندازید. ببینید چه بی کیفیتی را به قیمت یک میلیارد تومان به مردم می فروشند.
ناشناس
| Germany |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
برای اینکه این افراد مثل کمترین سابقه حل مشکلی در کشور را نداشته اند فقط چند پست و مقام رانتی داشته اند که همان ها برایشان رزومه می شود خودروساز رانتی و دولتی از این بهتر نمی شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
ولله بالله وقتی شرکتی یا کارخانه‌ای زیان‌ده باشه، باید فعالیتش متوقف بشه. صرف تغییر مدیرعامل، نمیتونه کاری بکنه.
امیدوارم مسئولین یکبار برای همیشه این مشکل رو حل بکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
اگر برادران خیامی کاربلد بودند نمی رفتند کارخانه ورشکسته و تعطیل روتس را که پیکان تولید میکرد را بخرند و سالها به تولید آن بپردازند کاری که در همانسالها مصریها و نیجریه ای ها خط تولید پژو را به کشورشان بردند و تولیدش را شروع کردند کاری که در کشور ما چهل سال بعد ادامه پیدا کرد !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
10:04
معلومه که جوان هستی و از گذشته بی اطلاع هستی.
ایران ناسیونال بلافاصله بعد از انقلاب مانند بسیاری از کارخانه های دیگر مصادره شد.
در دهه 1340 که ایران ناسیونال تاسیس شد به جز ژاپن و ایران، هیچ کشور آسیایی و آفریقایی دیگری صنعت خودروسازی نداشت.
خودرو پیکان، خودرو روز کارخانه «تالبوت» انگلیس بود که ابتدا مونتاژ و بعدها به مرور بسیاری از قطعات آن در ایران ساخته شد.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
همشون نون‌ خور و مطیع دستورات دولتن بعد شماها دنبال مافیای خودرو میگردین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
اکثر قطعات خودویی که به اسم ایرانی تولید می شود، قطعات بی کیفیت چینی هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
مهرداد بذرپاش گزینه مناسبی برای مدیر عاملی ایران خودرو است!
وی مدیر عاملی سایپا را در سابقه تجربیات خود دارد!
پاسخ ها
رضوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
!تو سایپا خیلی درخشید که میخواید بذارید ایرانخودرو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
7:43
شوخی کرده، تو چرا جدی گرفتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
اتفاقاً بذرپاش گزینه مناسبی است.
چون در سایپا و وزارت صمت مسئولیت داشته و از اشتباهات گذشته درس گرفته است.
مگر اسم دولت پزشکیان، دولت وفاق نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
شوخیه دیگه ؟؟
نه ؟؟
اسدالله شیواری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
حتی اگر مدیرآن ارشد تویوتا و مرسدس بنز و فورد را هم بیاورند و مدیریت این دو خودرو ساز داخلی ما را به آنها بدهند

هیچکاری نمی‌توانند برای بهبودش انجام بدهند ، چون ساختار سیاسی اقتصادی فرهنگی اجتماعی دارای مشکلات عمده ناکار امدی و فساد سیستماتیک و عدم توجه به کار بر مبنای حفظ منافع ملی کشور و مردم ایران میباشد

مانند آنکه، در یک زمین شوره زار و لم یزرع و سنگلاخ ، شما بخواهید کشاورزی بکنید ، که ممکن نیست و نمی‌شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
چون دولتی هست و بالاخره حقوق و مزایای خودشون رو از دولت میگیرن، کسی دل نمیسوزونه .
ولی اگه خصوصی بود، هر کاری میکردن تا کیفیت بالا بره و با دیگر خودروسازان رقابت میکردند.
تصور کنید سه چهار تا خودروساز خصوصی وجود داشت و خبری از خودروساز دولتی نبود، هم کیفیتها بالاتر میرفت هم قیمتها معقول میشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
این حرف شما اصلا درست نیست
و اتفاقا حرف همین مدیران هست از دهان شما
اکثر مشکلات از همین مدیران هست فساد از چه کسانی هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
لاقل یه عکسی انتخاب می کردین که 5 نفر باشن نه 4 نفر!
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
ای کاش بجای ایجاد ی عالمه سامانه در کشور ، یک سامانه برای مدیران طراحی میگردید تا عملکرد، سطح دانش علمی و تجربی و سایر گرید بندی مدیران ووو درآن منعکس میگردید
پیرویسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
سلام دوستان. من آقای مهندس حمید مرادی را از سال 79 می شناسم. او در شرکت تام ایران خودرو مدیر پروژه بود و بسیار جدی و کار بلد.

حق یارتان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
دکتر احمدی نژاد را مدیرعامل ایران خودرو کنید

تخصص این حوزه را دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
حتی شوخی کردنش هم خطرناک است
اکثر بدبختی و مشکلات کشور و مردم از دوره ایشان و جلیلی شروع شد
و در دولت سیزدهم رییسی هم به اوج رسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
فرقی نداره هرکی بیاد اوضاع خیلی خرابه قیمتها بالا میرود کیفیت پایین چون مافیا نمی خواهد مازاد نیرو مهمترین مشکل شرکتهای خودرو سازی هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
اسامی همین افراد و سابقه آنها نشان می دهد چرا خودروسازان هیچ اهمیتی به نظرات و خواست مردم نمی دهند و متا سفانه مسئولین در این زمینه هم خواب هستند
همه این آقایان بطور گردشی در ایران خودرو مسئولیت داشته اند پس هیچ وقت نگران پاسخگویی نیستند
و مسخص هست گروی قوی خودروسازی ایران را کنترل می کنند
پاسخ ها
مط
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۰
آفرین تا زمانیکه ایدرو با پایینترین درصد سهامداری زمان تعیین مدیرعامل را در دست دارد بهبود و اصلاح قصه کلاغه به خونش نرسید هست
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟