رکورد عجیب یزدانی در از دست دادن مسابقه! / جایگزین احتمالی نماینده ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد

امیرمحمد یزدانی که از سال ۲۰۱۹ تاکنون یک سال در میان مسابقات مهم بین‌المللی را از دست می‌دهد با آسیب دست مواجه شده و احتمال تغییر او و جایگزین شدن نفر جدید وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۶۵۸۰۳
|
۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳ 15 October 2024
|
1931 بازدید

رکورد عجیب یزدانی در از دست دادن مسابقه! / جایگزین احتمالی نماینده ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد

امیرمحمد یزدانی دستش را بسته، احتمال عدم حضورش در مسابقات جهانی بسیار است، اما اگر او به آلبانی نرسد و به خاطر ضرب‌خوردگی مسابقات را از دست بدهد، آیا ایران با ۳ کشتی‌گیر به تیرانا خواهد رفت و یا اینکه امکان جایگزینی وجود دارد؟

به گزارش سرویس ورزشی تابناک، در خبر‌ها آمده که امیرمحمد یزدانی دچار ضرب‌خوردگی جدی شده و این احتمال وجود دارد که او نتواند تیم ملی آزاد را در مسابقات جهانی آلبانی همراهی کند. اگر این اتفاق بیافتد رکورد عجیبی به نام امیرمحمد به ثبت خواهد رسید.

کشتی‌گیر جویباری، با ژن خانوادگی کشتی که از اقوام رضا یزدانی قهرمان پیشین کشتی جهان است و خواهرش زهرا هم پیش از او، به ترکیب آلیش کلاسیک ایران راه یافته و مدال طلا گرفت. زهرا یزدانی همچنین یکی از اعضای تیم ۶ نفره‌ای از ایران بود که برای شرکت در اولین و آخرین دوره تورنمنت بین‌المللی کشتی که به نام «کلاسیک»، اما به شیوه کشتی آزاد از سوی اتحادیه جهانی مجوز برگزاری مسابقه گرفته بود، عازم لبنان شد و مدال برنز هم گرفت.

امیرمحمد برای اولین بار در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان، جایی که بعد از استعفای رسول خادم، هدایت تیم ملی آزاد به غلامرضا محمدی سپرده شد، نماینده ۶۵ کیلوگرم ایران بود و نتوانست بیشتر از دو دور کشتی بگیرد. او اما گزینه اول تیم ملی آزاد در همین وزن برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو محسوب می‌شد و درست زمانی که کار تمام شده به نظر می‌رسید، این مرتضی قیاسی بود که مبارزه انتخابی را به سود خود تمام کرده و راهی توکیو شد تا یزدانی بزرگ‌ترین شکست زندگی‌اش تا آن زمان را در رده سنی بزرگسالان را تجربه کند.

رکورد عجیب یزدانی در از دست دادن مسابقه! / جایگزین احتمالی نماینده ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد

درحالیکه یزدانی جزو نسلی بود که همراه با غلامرضا محمدی از تیم ملی نوجوانان به بزرگسالان رسیده بود، مثل امیرحسین زارع، محمد نخودی و... به واسطه تجربه حضور در مسابقات جهانی نورسلطان، می‌توانست گزینه مناسبی برای تیم ملی در المپیک ژاپن باشد، اما در شرایطی که وزن نسبتاً زیادی کم می‌‎کرد و از او به عنوان کشتی‌گیری بازیگوش و سربه هوا یاد می‌شد، المپیک را از دست داد.

یزدانی، اما در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو بار دیگر به عضویت تیم ملی درآمد و آنجا توانست به فینال رقابت‌ها برسد، هرچند فینال بدی را تجربه کرد و با شکستی سنگین، به کار خود در نروژ خاتمه داد، اما توانست با کسب مدال نقره اولین مدال خود را به دست آورد، در همان وزن ۶۵ کیلوگرم.

او سال ۲۰۲۲ هم نماینده ۷۰ کیلوگرم تیم ملی آزاد در مسابقات جهانی بلگراد بود و آمادگی خوبی هم داشت که به نظر می‌رسید می‌تواند یکی از مدال‌آوران ایران در وزن غیرالمپیکی باشد، اما با قرعه حریف اسرائیلی مواجه شد و سروزن نرسید؛ بنابراین سال ۲۰۲۲ را از دست داد، هرچند با او در چرخه انتخابی تیم ملی ۲۰۲۳ و بحث پاداش‌ها، معادل مدال طلا برخورد شد.

سال بعد امیرمحمد بار دیگر به دوبنده تیم ملی رسید و عازم مسابقات جهانی بلگراد شد. او این بار هم مدال نقره گرفت و پس از آن باتوجه به اینکه وزنش المپیکی نبود، چرخه ۲۰۲۴ را در وزن ۷۴ کیلوگرم شروع کرد که با شکستی که مقابل عادل پناهیان در مسابقات کشوری تجربه کرد، پرونده حضورش در وزن بالا، کاملاً بسته شد و مجدداً در وزن ۷۰ کیلوگرم به اردو‌های تیم ملی دعوت شد که در رقابت با محمدعلی عموزاد، او صاحب دوبنده ۷۰ کیلوگرم تیم ملی شد.

حالا اگر ویزای تیم ایران از سوی آلبانی صادر شود، احتمال حضور امیرمحمد یزدانی در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی بسیار کم است؛ جالب اینجاست که روال یک سال در میان حضور او در مسابقات، در صورت غیبتش در آلبانی حفظ خواهد شد.

حضور در جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان و نرسیدن به المپیک ۲۰۲۰ توکیو، شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو و از دست دادن جهانی ۲۰۲۲ به دلیل هم‌گروهی با حریف اسرائیلی، حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ و حالا احتمالاً غیبت در رقابت‌های جهانی اوزان غیرالمپیکی در تیرانا.

اگر امیرمحمد یزدانی به خاطر مصدومیت دست، جهانی آلبانی را از دست بدهد، گزینه جایگزین او احتمالاً سینا خلیلی خواهد شد و تیم ملی بدون کشتی‌گیر ۷۰ کیلوگرم به مسابقات نخواهد رفت.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟